Koncept Gumpert Apollo

Jan Fiala, 16. října 2006, 23:56 Google+

"Vždy bylo mým snem mít auto, které má tolik přítlačné síly, takovou aerodynamickou účinnost, že můžete jet ve vysokých rychlostech po stropě tunelu – a tohle auto to umí.” (Roland Gumpert)

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Apollo

Apollo | foto: GUMPERT Sportwagenmanufaktur GmbH

Sdílejte článek

Inženýři vedou nekonečný boj o to, přiblížit techniku se co nejvíce k hranici toho, co je technicky možné. Výsledkem jsou technické drahokamy, které přibližují lidstvo o další krůček ke vzrušující rychlosti a snům o řízení a létání.

Bojujeme o to, abychom splnili sny našich zákazníků o výkonném, exkluzivním a unikátním sportovním autě – vozu, který poskytuje dechberoucí zážitek z řízení a má také potenciál vítězit na závodních tratích celého světa.

Koncept
Apollo je perfektní syntézou silničního auta a závodního speciálu. Evokuje vášeň a požitek z řízení nade všechna očekávání: 650 koní, maximální rychlost 360 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za pohé 3 sekundy; museli byste hledat hodně dlouho, než byste Apollu našli rovnocenného soupeře. Kompletní balíček je k dispozici s nejpříznivějším poměrem cena/výkon v této třídě exkluzivních vozů. Jde o čistokrevný vysoce výkonný sportovní vůz se závodnickými možnostmi, avšak je ho také možno používat na normálních silnicích, čímž Apollo vytváří nové standardy.

Design
Výzvou bylo vyvinout výjimečný design, kombinující extrémní aerodynamické požadavky supersportovního vozu zaměřeného na výkon a estetický tvar spojovanýs exkluzivními vozy. Chtěli jsme získat perfecktní syntézu tvaru a funkčnosti, zcela bez kompromisů. S Apollem jsme toho dosáhli: jeho silueta, která byla mnohokrát optimalizována v závislosti na výsledcích testů v aerodynamickém tunelu, odráží jeho nadprůměrné výkonové schopnosti. Ve svém profilu je dynamický vzhled Apolla dále vylepšen jeho rozměry (4.46 m délky, takřka 2 m šířky a 1.24 m výšky) a jeho proudnicovými, dlouhými a širokými linkami boků. Umístění motoru uprostřed je zvýrazněno kokpitem, který je posunut směrem do přední části vozu, a dlouhým rozvorem; oba faktory zajišťují optimální jízdní kvality. Masivní vstupy a výdechy vzduchu v přední části Apolla a na bocích před a za dveřmi nenechávají nikoho na pochybách o jeho schopnostech. Zásobují dostatkem chladného vzduchu dvě turbodmychadla a chladí vysoce výkonný brzdový systém. Dostatek vzduchu zajišťuje, že si vozidlo udrží ideální výkon i při závodním zatížení. Sání vzduchu pro motor je reminiscencí na vozidla Formule 1 a podtrhuje závodní charakter Apolla. Otvory v zádi vozu umožňují zvědavým divákům spatřit agregát i šasi. Vzrušující tvar zadní části je rozdělen na sekce a vyjadřuje dominanci. Plynule přechází do difuzéru – viditelného zdůraznění uhlíkového skeletu – který ve spojení s předním difuzérem a obtokovými kanály dosahuje výjimečně vysoké přítlačné síly. Apollo je vzrušující, překvapující vizí a zanechává trvalý dojem v každém, kdo ho spatří:

Symbolizuje neobyčejnou dynamiku a sportovní schopnosti. Odráží nadprůměrné výkonové schopnosti ve spojení s časově neohraničenou elegancí a i v klidu dává jasné poselství: forma může být dána pouze funkčností a cílem je dosáhnout jízdní dynamiky.

Podvozek
Podvozek Apolla byl vyvinut tak, aby ideálně doplňoval chytře řešenou aerodynamiku karoserie, zajišťující neobyčejnou jízdní dynamiku. Apollo poskytuje řidiči i spolujezdci výjimečně vysokou úroveň komfortu bez ohledu na to, že byl stvořen s přísným zaměřením na výkonnost. Vyžaduje plné řidičovo soustředění, ale nezmáhá jej díky své ultra precizní a předvídatelné jízdní charakteristice za nejvyšších rychlostí.

Ideální váhové rozložení 42% ku  58% mezi přední a zadní nápravou to dokresluje: Při akceleraci je k dispozici optimální trakce i stabilita, a totéž platí i pro brždění včetně kritických situací.

Šasi
Tajemstvím Apolla je inovativní konstrukční koncepce, která oproti konvenčním konstrukcím karoserií aut, vytváří perfektní symbiózu optimální bezpečnosti a maximálního  výkonu s minimální váhou.

Poprvé u vozidla, určeného pro provoz na běžných silnicích, zahrnuje designový koncept Apolla konstrukce používané u závodních speciálů: základ - a symbolická páteř Apolla – se skládá z kostry z trubek kruhového profilu vyrobených z nejkvalitnější a nejstabilnější chrom-molybdenové oceli vyztužené monokokem z uhlíkových vláken. Konstrukce je tak efektivní, odolná proti zkrutu a nepružná a má tak prvotřídní odolnost proti nárazu, že již byla homologizována pro použití v mnoha závodních sériích jak německou Asociací Motor Sportu (DMSB), tak francouzskou federací Fédération Française du Sport Automobile (FFSA). Uspokojuje ty nejvyšší nároky na odolnost proti čelním i bočním nárazům v motorsportu a samozřejmě všechny požadavky kladené německými předpisy pro provoz na pozemních komunikacích (StVZO). Aby byla dále zvýšena pasivní bezpečnost,do přední části Apolla byl integrován bezpečnostní rám podobně jako je tomu u vozů Formule 1. Apollo plní závodní bezpečnostní standardy i na běžných silnicích.

Interiér
Nízká hmotnosti byla nejvyšší prioritou a bylo jí dosaženo pouze použitím nejmodernějších materiálů. Například monokok i integrovaný panel přístrojů jsou vyrobeny z uhlíkových vláken. Všechny součásti z uhlíkových vláken přímo odrážejí exkluzivitu karbonu a tvoří elegantní jednotu s bezpečnostním monokokem. Také sedačky jsou integrovány do monokoku – ačkoliv sedačky v běžném smyslu jsou v případě Apolla nesprávným pojmem. Pozice sedadla je pro každého zákazníka individuálně nastavena  pomocí výplní, čalounění, stavitelnými pedály a sloupkem řízení. Apollo je sportovním vozem šitým na míru a ve shodě s tímto principem si zákazník může zvolit takový interiér, který uspokojí jeho požadavky, ať již žádá čistý výkon či něco luxusnějšího. Pro ty, kdo preferují verzi orientovanou na výkon, někdy méně znamená více, protože více komfortu znamená vyšší výhu a ta vede k nepatrně nižším výkonům. Ti, kdo hledají o něco více komfortu, možná dají přednost nejkvalitnějším koženým sedačkám a celokoženému panelu přístrojů včetně uprostřed umístěného nepřehlédnutelného otáčkoměru. Klimatizace zajišťuje při řízení vhodnou teplotu interiéru. Nejmodernější navigační systém s DVD-přehrávačem a sound systémem vám pak pomůže dostat se z bodu A do bodu B maximálně pohodlně. Zpětná kamera integrovaná do systému pak řidiči pomáhá při couvání, nebo jen ukazuje, jak rychle předjížděná vozidla mizí z dohledu.

Motor
Působivá síla vysoce výkonného osmiválcového motoru je založena prověřených motorech AUDI V8. Tento motor je ve standardní konfiguraci optimalizován pro použití na závodních tratích i v silničních vozech, je dopován dvěma turbodmychadly a dává výkon 650 koní. Má hmotnost pouhých 195 kg, a má hlavní zásluhu na tom, že Apollo má tak příznivou hmotnost a tak fascinující dynamické vlastnosti.

Blok motoru svírá úhel 90°, což u vidlicových osmiválcových motorů klasické uspořádání . Zdvih je 93 mm, což dává spolu s vrtáním 84,5 mm objem motoru 4,163 cm3. Kovaná kliková hřídel s nízkou setrvačností je navržena s maximální torzní odolností. Pomocí dvou výfukových turbodmychadel jsou spalovací prostory přeplňovány vzduchem, který byl předtím ochlazen  na ideální teplotu ve dvou rozměrných mezichladičích stlačeného vzduchu. Práce kovaných pístů a klikové hřídele je doplňována speciálními ventily; vysoká stabilita těchto speciálních ventilů ve spojení s jejich nízkou hmotností v rychlostech až 7.400 otáček/min zajišťují hladký chod a zajišťují, že motor zůstává stabilním.

Plně synchronizovaná šestistupňová sekvenční převodovka, která obsahuje know-how z Formule 1, zajišťuje účinný přenos energie dodávané motorem. Krátké dráhy řadicí páky dovolují bleskové změny převodových stupňů. Umístění převodovky je v podélném směru, což zajišťuje, že těžiště je velmi nízko a váhové rozložení je optimální. Charakteristický zvuk dvojitého výfukového systémy Apolla s třícestnými katalyzátory to dokresluje - Apollo je čistokrevný sportovní vůz s neporazitelným výkonem, jak o tom svědčí následující data: Maximální výkon 478 kW (641 koní) při  6,000 otáčkách za minutu, maximální rychlost až 360 km/h v závislosti na zvoleném aerodynamickém balíčku a maximální točivý moment 850 Nm při 4,500 otáčkách za minutu. Tyto hodnoty, v kombinaci s podvozkem, zajišťují jízdní zážitky nejvyššího stupně. Jako kometa Apollo katapultuje řidiče z 0 na 100 km/h za tři sekundy a potřebuje pohých 8.9 sekundy ke zrychlení z 0 na 200 km/h. Pro znalce, kteří nespojují nezbytně požitek z řízení s maximálním výkonem motoru a ohromným zrychlením, je motor perfektně použitelný ke každodennímu ježdění nižšími rychlostmi.

Specifikace vozu:

Cena 

 

198,000

Ve výrobě 

 

--

Motor 

4.2 liter Audi V8

Hmotnost 

Pod 1100 kg

Přeplňování 

Turbodmychadla s mezichladiči stlačeného vzduchu

Max. točivý moment 

867 Nm při 4500 otáčkách za minutu

Výkon 

650 koní při 6000 otáčkách za minutu

Výkonový poměr 

pod 1,68 kg/koně

Litrový výkon 

156 koní/litr

0-200 km/h 

8.9 sekundy

0-100 km/h 

3 s

Maximální rychlost

360 km/h


Foto: GUMPERT

Vytisknout

Diskuze: Koncept Gumpert Apollo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen

Technika: DSG převodovka

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud