Škoda Fabia Paris: Překvapení z Paříže. Po Tudoru přišel sportovní kombík?

AutoRoad.cz, 5. dubna 2017, 07:55 Google+

V Říjnu roku 2002 se stala tahle krásná Fabia Paris již druhým konceptem mladoboleslavského okřídleného šípu toho roku. Lidé ještě možná nestačili zpracovat ženevské červené luxusní kupé Tudor, a ve městě nad Seinou už mohli oči nechat na sportovně laděném překvapivě pro rodiny koncipovaném vozidle.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept sportovního kombíku se poprvé ukázal na pařížském autosalonu 2002, Škoda Fabia Paris.

Koncept sportovního kombíku se poprvé ukázal na pařížském autosalonu 2002, Škoda Fabia Paris. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Pro nejednoho návštěvníka přehlídky automobilové krásy byla Fabia Paris překvapením. I když ještě nebyly tolik rozšířené předčasné úniky, stejně by si na již druhý, do výroby těžko realizovatelný, koncept Škody během jednoho roku vsadil málokdo. A čím praktická Fabia tolik nadchla?

Byl to zvenku zcela jednoznačně optický bodykit karosérie, složený z obou nárazníků, nástavců prahů a střešního spoileru. V předním nárazníku měly speciální místo projektorové mlhovky. Auru výjimečnosti dodala vozu 17palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami, která našla své místo v rozšířených blatnících. Nutno podotknout, že většina designových prvků si do sériové výroby cestu nenašla. Totéž se dá bohužel říci i o modré metalíze Santorin.

img-responsive

Vzadu našel uplatnění upravený nárazník a střešní spoiler, Škoda Fabia Paris. | foto: Škoda Auto

Více než na karosérii se designéři vyřádili na interiéru. V něm sice zůstaly základní „fabiovské“ linie, ale třeba sedadla jsou čalouněna světlou kůží po stranách a černou děrovanou látkou uprostřed. Vůbec nejzajímavější je však přístrojová, potažmo celá palubní deska. Místo klasických budíků je tu centrální otáčkoměr, do nějž je zabudovaný digitální rychloměr. Po stranách jsou vedle obligátních kontrolek teploměry oleje a chladicí kapaliny.

Bez povšimnutí nezůstal ani tříramenný sportovní volant se stříbrným zdvojeným spodním ramenem. Místo klasických výdechů ventilace zaujala trojice budíků, mezi nimiž nechyběly analogové hodiny a palivoměr. O čalounění sedadel již byla řeč, upraveno bylo nicméně i jejich tvarování, které lépe obepínalo tělo. Stejnou kůrou prošla také dvojice zadních krajních míst, přesto byla Fabia i nadále pětimístná.

Velice originálním se stal ochranný rám za zadními sedadly, připomínající sportovní roadstery. Jeho využití není jen vizuální, ale i praktické, protože drží modrou ochrannou síť nad zavazadlovým prostorem. Stejnou barvu mají mimochodem i bezpečnostní pásy. Pod kapotou se bohužel žádná revoluce neodehrála, Škodovka totiž použila standardní dvoulitrový čtyřválec o výkonu 116 koní, pohánějící přední kola pravděpodobně přes manuální převodovku s unikátně tvarovaným voličem. Alespoň náznak sportovních ambicí přináší snížený podvozek s tvrdším naladěním pružin a tlumičů.

Po premiéře na pařížském autosalonu se auto ukázalo také návštěvníkům brněnského autosalonu v roce 2003. Pak jej však Škoda zavřela do nepřístupných sbírek a dodnes není přesně jasné, co se s atraktivním kombíkem stalo. Jisté však je, že šlo pouze o designérské cvičení, které mělo částečně vliv na styling budoucí Fabie RS. Praktičtějšího provedení výhradně naftového sportovního hatchbacku jsme se však nikdy nedočkali…

Vytisknout

Diskuze: Škoda Fabia Paris: Překvapení z Paříže. Po Tudoru přišel sportovní kombík?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Škoda 1100 MBX letos slaví padesát let od premiéry v Ženevě.

Kráska s okřídleným šípem? Škoda 1000/1100 MBX

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud