Jak správně skladovat pneumatiky a na co si dát pozor?

-mao / AutoRoad.cz, 25. září 2017, 07:14 Google+

S podzimem se neodvratně blíží i doba, kdy budeme muset začít řešit přezouvání na zimní pneumatiky. To samozřejmě obnáší řadu věcí, od kontroly hloubky dezénu zimních gum, přes vybírání nových až po návštěvu pneuservisu. Zapomínat bychom ale neměli ani na to, co provedeme s letními pneumatikami - jejich skladování by se totiž také mělo řešit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Většina dnešních pneuservisů vám nabídne skladování pneumatik sama, ovšem za poplatek od 500 Kč za 4 pneumatiky, v závislosti na jejich velikosti. Díky tomu vám odpadnou starosti s jarním navážením pneumatik zpět do servisu nebo starosti se skladováním. Pokud ale pneuservisům nevěříte, chcete ušetřit, mít kola po ruce nebo si prostě jen auto přezouváte sami, zřejmě se rozhodnete pro skladování doma či v garáži.

Ještě než se ale ke skladování dostaneme, je vhodné udělat pár opatření. Tím prvním by mělo být poznačení umístění pneumatik na voze ještě předtím, než je z automobilu sundáme, což nám příští rok umožní rotovat pneumatiky. Jakmile jsou kola dole, měli bychom pneumatiky i disky zbavit nečistot a z dezénu odstranit zaseknuté kamínky. Jakmile jsou kola čistá a suchá, můžeme přikročit k samotnému uložení. 

Pokud máte pneumatiky nazuté na ráfku, máte práci poněkud snazší. Již nazuté pneumatiky se totiž dají skladovat jak zavěšené (za ráfek), tak naskládané na sebe do komínku. Pokud se rozhodnete skladovat kola do komínku, měli byste zkontrolovat, zda si po celou dobu udržují tlak, aby nedocházelo k jejich deformaci.

img-responsive

Ideální způsob skladování pneumatik s ráfkem | foto: eBay

Šikovným pomocníkem může být stojan, kam pneumatiky jednoduše naskládáte, aniž by ležely přímo na sobě. Součástí stojanu pak bývá i miska na příslušenství (pokličky nebo šrouby) a krycí plachta, která zamezí přístupu světla.

Pokud máte pneumatiky bez ráfku, pak budete mít skladování o něco málo komplikovanější. Bez ráfku totiž pneumatiky postrádají oporu a při špatném skladování může docházet k jejich deformaci. Jako ideální způsob se proto doporučuje vyskládat pneumatiky vedle sebe a poté je během uskladnění párkrát pootočit, aby nebylo namáháno pouze jedno místo.

img-responsive

Ideální způsob skladování pneumatik bez ráfku, pneumatiky je ale třeba několikrát během skladování pootočit, aby nedošlo k jejich deformaci | foto: eBay

Ať už ale budete pneumatiky skladovat jakkoliv, vždy se je pokuste umístit do suchého, tmavého a chladného prostředí. Pokud by pneumatiky byly vystaveny teplu, slunci nebo průvanu, mohly by začít předčasně stárnout, což se projevuje drobnými prasklinkami na jejich povrchu. V žádném případě by pak pneumatika neměla přijít do kontaktu s oleji, pohonnými hmotami nebo dalšími produkty ropného původu.

Životnost všech pneumatik je samozřejmě omezena, ovšem díky jejich správnému skladování alespoň získáte jistotu, že po dobu své životnosti si udrží co nejlepší vlastnosti.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jak správně skladovat pneumatiky a na co si dát pozor?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford F-150

Tento Ford F-150 Shelby mají pouze v Tennessee. Má 750 koní a vypadá úžasně

Toyota, Kobe Steel

Ocel z Kobe Steel sice nebyla prvotřídní, stále však splňuje bezpečnostní normy, tvrdí Toyota

Golf GTE

Volkswagen předal vozidlo s pořadovým číslem 150 000 000. Tipnete si, jaké bylo motorizace?

Aventador S Roadster

Takhle se slaví narozeniny. Lamborghini představilo speciální edici 5 kusů Aventador S Roadster

Volkswagen speciály, Pikes Peak

Nejrychlejší čas v legendárním vrchařském závodě na horu Pikes Peak má zajet elektromobil

Volkswagen Amarok

Nově nabízený motor o výkonu 120 kW srazil cenu Amaroka na 860 tisíc. Nebude ale slabý?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

reklama
reklama

Doporučujeme

Toyota GT4586

Unikátní Toyota GT4586? Jízda na hraně kterou musíte vidět

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československá Tatra 805 "kačena"? Dnes budí rozruch v Kanadě

  2. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  5. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama

Zprávy odjinud