Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 22. listopadu 2020, 12:36 Google+

Svými hranatými tvary je Sbarro Super Eight dokonalou ukázkou automobilového designu 80. let minulého století. Společnost Sbarro ho představila na ženevském autosalonu v roce 1984 jako nástupce možná ještě bláznivějšího modelu Sbarro Super Twelve V12.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sbarro Super Eight

Sbarro Super Eight | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Nejprve si připomeneme právě model Sbarro Super Twelve. Ten byl představen v roce 1981 a byl poháněn motorem Kawasaki V12. Tento motor vznikl spojením dvou šestiválcových motocyklových motorů Kawasaki na společnou klikovou skříň, čímž bylo dosaženo výkonu 240 koní. Motor byl umístěn doprostřed vozu a jeho výkon byl přenášen řetězem na dvě 5° převodovky ovládané jednou řadící pákou. 

Super Twelve byl extrém i co se Sbarra týče. Díky minimální váze a na krátko poskládaným rychlostním stupňům, zrychlovalo velmi ostře, a to až do svého maxima, které se pohybovalo okolo 200 km/h.

Sbarro Super Eight bylo oproti němu považováno za civilizovanější. Avšak ne kvůli nedostatku výkonu, nýbrž pro jeho lepší použitelnost. Jeho automobilový motor měl daleko širší použitelnou křivku točivého momentu, než dříve zvolená motocyklová V12. Oním motorem byl 3.0 litrový V8 ze stáje Ferrari, konkrétně z modelu 308 GTB. 
img-responsive

Sbarro Super Eight | foto: wheelsage.org

img-responsive

Sbarro Super Eight | foto: wheelsage.org

Třílitrová V8 byla naladěna na výkon 260 koní a našla své místo uprostřed vozu, přičemž samozřejmě poháněla kola zadní nápravy. Ušlechtilý hřebčín neměl s vozem o velikosti Sbarra příliš práce. Sbarro Super Eight měří na délku pouhých 315 cm a jeho rozvor je jen 220 cm. Šířka a výška vozu je pak 175 cm a 130 cm. Díky použití trubkového rámu a karosérie ze školených vláken se podařilo na vzdory velkému motoru udržet úžasně nízkou váhu, konkrétně jen 800 kg. 

img-responsive

Sbarro Super Eight | foto: wheelsage.org

Kombinace 800 kg, 260 koní putujících na zadní kola při rozvoru 220 cm zní jako recept na pořádné nepříjemnosti. Hlavně když je maximální rychlost 220 km/h a nemáte za zády žádné elektronické pomocníky. Sbarro Super Eight je v podstatě ztělesněním luxusně pojatého rallye speciálu skupiny B, který byl v 80. letech tak populární.

Vytisknout

Diskuze: Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud