GM chce zastavit vývoj svých SUV a pickupů

Marek Litzman, 20. června 2008, 12:00 Google+

Snižující se poptávka po velkých vozech v USA přiměla mamutí koncern General Motors pozastavit a zpomalit až do odvolání vývoj svých velkých SUV a pickupů. Důvod je jednoduchý, vývojáři tak dostanou volné ruce pro výrobu malých vozů

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Equinox Sport

Equinox Sport | foto: General Motors

Sdílejte článek

Ve chvíli, kdy jsou američtí řidiči zoufalí z cen přes 4 dolary za galon, což je cena, kterou nedokáže velké množství čerpacích stanic ani zobrazit, je jasné, že poptávka po velkých a užraných vozech půjde dolů. A tak se i děje. Trh s SUV a pickupy zažívá propad a místo nich Američané kupují malé vozy, často z Japonska nebo z Evropy.

I americké koncerny se chtějí na této vlně svézt, proto i ony připravují řadu malých a úsporných vozů.

Vedení GM se tedy rozhodlo pozastavit a zpomalit práce na nástupcích dnešních pickupů a SUV a dalo vývojářům povel k urychlenému dokončení malých vozů.

Svůj životní problém bude muset řešit i Hummer, jehož produkce není výdělečná a v této době to vypadá tak, že ještě dlouho výdělečná nebude. Bude proto buď prodán, což ale v GM popírají, nebo bude jeho produkce zastavena. Poslední možností je jeho sloučení s jinou značkou a výroba dvou totožných vozů pod jinými jmény. U H3 tomu tak již částečně je, využívá totiž plno koncernových součástí.

Vytisknout

Diskuze: GM chce zastavit vývoj svých SUV a pickupů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Seat

Nový sedan značky SEAT se bude jmenovat EXEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud