Škoda VisionS má po premiéře, atraktivní tvary doplňuje plug-in hybridní pohon

ar6, 17. února 2016, 10:59 Google+ Geneva Motor Show 2015

Velké SUV VisionS je z hlediska českého návštěvníka nejočekávanější novinkou nadcházejícího ženevského autosalonu. Aby Škoda své fanoušky naladila na tu správnou „SUV vlnu,“ odhodila z konceptu plachtu zhruba dva týdny před oficiální prezentací. A dozvěděli jsme se, mimo jiné, že šestimístný interiér není tou největší novinkou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda VisionS má po premiéře, je šestimístným plug-in hybridním SUV.

Škoda VisionS má po premiéře, je šestimístným plug-in hybridním SUV. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Svým vzhledem, který ovlivňuje kubismus nebo český křišťál, patří VisionS určitě k nejatraktivnějším modelům značky Škoda. Stačí se zaměřit na dvoudílná přední světla s klínovitým tvarem a LED diodami, jejichž přenesení do výroby je ovšem poměrně sporné. Výrazným prvkem je vpředu i vzadu umístěný světelný pás ve spodní části nárazníku. Ještě než se ale dostaneme k zadním partiím, neměli bychom zapomenout na boční linii Tornado, známou i ze sériových modelů s okřídleným šípem. Skupinová světla se podobají těm u Superbu nebo konceptu VisionC, naopak lesklý černý difuzor se dvěma koncovkami výfuku u žádné jiné Škody nenajdete. Diskutabilní je použití zelené barvy Island, doplněné zajímavě tvarovanými koly.

img-responsive

Atraktivní zadní partie se dvěma koncovkami výfuku, Škoda VisionS. | foto: Škoda Auto

Pod efektní karosérií se ukrývá modulární platforma MQB s rozvorem o délce 2,79 metru. Celkově má VisionS na délku 4,70 metru, na šířku 1,91 metru a na výšku 1,68 metru. Dovnitř se poskládá šest cestujících, každý navíc bude moci ovládat intotainment s velkou obrazovkou a využívat možnosti online komunikace. V rámci fotografií jsme se však do interiéru zatím nedostali, proto nás bude více zajímat hybridní pohonné ústrojí, u Škody vůbec poprvé s možností dobíjení ze zásuvky.

Ano, nové SUV je plug-in hybridem, a ne ledajakým. Spalovací jednotkou je stejně jako v případě Passatu GTE zážehová čtrnáctistovka TSI s výkonem 156 koní a točivým momentem 250 Nm. Sílu přenáší na vozovku šestistupňový dvouspojkový automat DSG, do nějž je integrován elektromotor s výkonem 54 koní a točivým momentem 220 Nm. Jelikož je ale VisionS „terénním modelem,“ nesmí u zadní nápravy chybět druhý elektromotor s výkonem 116 koní a točivým momentem 270 Nm. Tato elektrická jednotka navíc pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy.

V součinnosti všech tří motorů má Škoda VisionS inteligentní pohon všech kol bez mechanického propojení. Na vozovku takto může přenášet až 225 systémových koní, které dopomáhají ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a maximální rychlosti téměř 200 km/h. Spotřeba je laboratorních 1,9 l/100 km, vzhledem k lithium-iontovým akumulátorům o kapacitě 12,4 kWh (umístěné jsou před zadní nápravou) však umí SUV ujet až 50 elektrických kilometrů. Celkově, při použití benzínu i elektřiny, je dojezd až 1000 kilometrů. Podobně, jako u dalších plug-in hybridů koncernu Volkswagen, může i tady řidič volit z několika režimů jízdy, zahrnující vedle elektrického i nabíjecí.

Vytisknout

Diskuze: Škoda VisionS má po premiéře, atraktivní tvary doplňuje plug-in hybridní pohon

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

audi a3

Severní Amerika dostane Audi RS3 ve verzi sedan. Dočká se ho Evropa?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud