Plně naložený Roomster se v průměru spokojil s 4,5 litry na 100 kilometrů – a to při průměrné rychlosti 78 km/h. Z původních 1000 EUR ještě zůstalo 248 EUR.
Gerhardu Plattnerovi se při této zkoušce podařilo podat působivý důkaz, že i plně naložený Roomster (pomocí figurín s reálnou váhou) může mít nízkou spotřebu a nemusí být překážkou v silničním provozu.
Do servisu jel během své okružní cesty Evropou pouze, když potřeboval vyměnit čelní sklo po nárazu kamene u Říma.
Trasa úsporné cesty Gerharda Plattnera se Škodou Roomster 1.4 TDI vedla přes Mladou Boleslav, Hamburg, Amsterdam, Brusel, Londýn, Paříž, Luxemburg, Ženevu, Andorru La Vellu, Barcelonu, Monte Carlo, Vatikán, San Marino, trajektem přes Ancona-Igoumenitsu, Thessaloniki, Skopje, Edirne, Bukurešť, Brasov, Bělehrad, Budapešť, Záhřeb, Lublaň, Vídeň, Bratislavu, Užhorod, Varšavu, Vilnius, Rigu, Tallinn, St. Petersburg, Helsinky, trajektem Helsinky-Stockholm, Oslo, Kodaň, Rostok, Berlín konec v Mladé Boleslavi
Dalšími projekty zaměřenými na ekonomickou jízdu a ekologii, které Škoda Auto podporuje jsou Ecodriven a EconomyRun.
Zdroj: Škoda Auto, a.s.