Na stánku Renaultu je pěkně živo, národní premiéra Megane E-Tech a Dacia Spring

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 12. listopadu 2021, 21:38 Google+

Právě probíhá výstava e-Salon na pražském výstavišti PVA. Kromě jiných zde má svůj stánek automobilka Renault se svou dceřinou Dacií. Kromě již dobře známých elektrifikovaných modelů zde představil nový Megane E-Tech a nejlevnější elektromobil na českém trhu Dacii Spring.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Renault Megane E-Tech

ELEKTRICKÝ DESIGN V GENECH

Díky platformě určené pro elektrický pohon zahajuje nový Megane E-Tech nový designový jazyk „sensual-tech“, který umožní zdůraznit elegantní a zároveň dynamickou osobnost. 

PORUŠUJE ZÁKONITOSTI

První model nové generace „nativních“ elektromobilů Renault – nový Megane E-Tech je zároveň první model, který se pyšní novým logem značky. Představuje přelomový design, který porušuje zákonitosti tradičního kompaktního hatchbacku.

img-responsive

Renault Megane E-Tech | foto: Petr Boháč

Nový designový jazyk „Sensual-tech“

Image značky, design značky Renault, se vyvíjí a stává se více „tech“. Přestože si zachovává 

smyslné tvary, které se podílely na jeho nedávném úspěchu, obsahuje velmi technologické prvky (zadní mikro optická světla LED, obrazovku OpenR) a další, jejichž podoba se inspirovala předměty high-tech a světem hi-fi (výdechy ventilace, laserové gravírování na spodním prahu dveří).

Jedinečné a dynamické proporce

s prodlouženým rozvorem (2,70 m a celkovou délkou 4,21 m) a zmenšenými převisy nové platformy CMF-EV má Megane E-Tech jedinečné proporce. Rekordně tenká baterie (pouze 110 mm!) umožnila vylepšit vnější proporce, ale také překonat omezení poměru vnější velikosti a vnitřního prostoru, a to díky snížení těžišti pro ještě větší potěšení a dynamiku řízení.

A konečně nový Megane E-Tech spojuje svou kompaktnost a výšku (1,50 m) s velikostí, která dává již zvenčí znát prostornost interiéru.

Aerodynamika a účinnost

Dojem robustnosti zanechává přítomnost atributů, které evokují svět crossoverů: velká dvacetipalcová kola, ochrana podvozku a podběhů, vysoká linie karosérie. Svažující se střecha, široký rozchod kol a zapuštěné kliky dveří připomínají svět kupé. Výška, prostornost a objem zavazadlového prostoru zase odkazují na svět tradičních „hatchbacků“ segmentu C.

Elegantní a výrazné barvy

Při uvedení nového Megane E-Tech se nabízí šest elegantních a výrazných barev karosérie: šedá Rafale, šedá Schiste, modrá Nocturne, červená Flamme, černá Etoilé a bílá Glacier. Pro lepší personalizaci exteriéru je možné zvolit dvoubarevné provedení s odlišnou barvou střechy, sloupků a v závislosti na výbavě i kryty vnějších zrcátek v odstínu šedá Schiste, černá Etoilé a bílá Glacier s véce než 30 možnými kombinacemi.

img-responsive

Renault Megane E-Tech | foto: Petr Boháč

ZVÝŠENÝ ELEKTRICKÝ VÝKON

Nový Megane E-Tech poskytuje díky novému pohonnému ústrojí výkon až 160 kW a točivý moment 300 Nm, ale také čtyři úrovně rekuperačního brzdění, které ještě zvyšuje potěšení z elektrického motoru.

Motor nové generace 

Motor nového Megane E-Tech je zcela nový. Byl vyvinut v rámci Aliance za spolupráce jednotlivých partnerů. Vyrábí se na dvou místech: v Japonsku (Nissan) a ve Francii Renault) v továrně v Cléonu.

Jde o synchronní motor s vinutým rotorem, což je technologie, na které Renault pracoval deset let a která bude pro Renault Group a Alianci představovat budoucnost. Poskytuje lepší výkon než technologie motoru s permanentními magnety a absence vzácných nerostů omezuje jeho dopad na životní prostředí a náklady na produkci.

Díky optimalizovanému designu je tento motor kompaktní a váží pouze 145 kilo (včetně převodovky), což je o 10 % menší hmotnost než u ZOE, a to navzdory výrazně vyššímu výkonu a točivému momentu. Pod kapotou nového Megane E-Tech 100% elektrický se budou nabízet dvě verze:

- 96 kW (130 k) a 250 Nm

- 160 kW (218 k) a 300 Nm

Výkonnější varianta umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 7,4 sekund.

Rekuperační brzdění v nabídce

K dispozici jsou čtyři úrovně rekuperačního brzdění, které je možné volit pádly umístěnými pod volantem: od úrovně 0 (žádné rekuperační brzdění) po úroveň 3 (maximální rekuperace a optimalizované brzdění motorem pro velmi intuitivní řízení ve městě).

Základní informace o novém Megane E-Tech

PODVOZEK

Nová modulární platforma CMF-EV jen pro elektrické vozy.

Přední náprava typu McPherson, zadní náprava víceprvková.

MULTIMEDIÁLNÍ SYSTÉM

OpenR link s operačním systémem Google Android.

Vestavěné služby Google včetně Google Maps (odpadá nutnost zrcadlení smartphonu).

Přístrojový štít 12,3“ v sérii pro všechny verze

Displej multimediálního systému 9“ (základní výbava equilibre), 12“ (techno, iconic)

Prémiový audiosystém Harman Kardon s 9 reproduktory (techno na přání, iconic v sérii)

img-responsive

Renault Megane E-Tech | foto: Petr Boháč

DOSTUPNÉ BATERIE A NABÍJENÍ

Na evropském trhu budou k dispozici tyto varianty. Definitivní nabídka se v ČR bude lišit.

Baterie 40 kWh, nabíjení 7 kW AC, bez nabíjení DC, dojezd cca 300 km

Baterie 40 kWh, nabíjení 22 kW AC, bez nabíjení DC, dojezd cca 300 km

Baterie 60 kWh, nabíjení 7 kW AC, DC 130 kW, dojezd cca 450–470 km

Baterie 60 kWh, nabíjení 22 kW AC, DC 130 kW, dojezd cca 450–470 km

Baterie od LG Chem (Polsko)

Dobíjení z 10-80 % za 29 minut (DC 130 kW)

DOJEZD

Baterie 40 kWh, dojezd cca 300 km (ve fázi homologace)

Baterie 60 kWh, dojezd cca 450–470 km (ve fázi homologace)

DOSTUPNÉ MOTORIZACE

Motorizace o výkonu 130 koní pro baterii 40 kWh

Motorizace o výkonu 130 koní pro baterii 60 kWh (pouze pro verzi business – nedostupné v ČR)

Motorizace o výkonu 220 koní pro baterii 60 kWh

Maximální rychlost: elektronicky omezena na 160 km/h

Zrychlení z 0-100 km/h: 7,4 s pro verzi o výkonu 220 koní.

ROZMĚRY

Megane E-Tech spadá do segmentu C-hatchback. POZOR! Nejedná se o SUV nebo crossover, vozidlo má na výšku pouze 150 cm (jen o 6 cm více než konvenční Megane).

Megane E-Tech elektrický je kompaktnější než spalovací model Megane, díky platformě pro čistě elektrické vozy je prostornější.

Délka: 421 cm

Šířka: 178 cm (bez vnějších zpětných zrcátek)

Výška: 150 cm

Rozvor: 270 cm

Objem zavazadlového prostoru: 440 l

img-responsive

Renault Megane E-Tech | foto: Petr Boháč

Toto jsou informace přímo od Renaultu, které byly zmíněné při národní premiéře Méganu E-Tech. Na vlastní subjektivní názor je prozatím brzy. Mohu jen říct, že zvenčí vypadá novinka velmi moderně a největší překvapení mě čekalu uvnitř. Použité materiály a zpracování interiéru ve mě zanechaly dojem, jako bych seděl v německé "prémiovce" s ne francouzském hatchbacku nižší střední třídy. Doufám, že se brzy dočkáme a Megane E-Tech přistane v naší redakční garáži k pořádnému otestování.

img-responsive

Dacia Spring EV | foto: Petr Boháč

Dacia Spring
Hned vedle nového Meganu stála hned dvojice jiných koncernových elektromobilů, které většina návštěvníků e-Salonu uvidí poprvé na vlastní oči a bude je možná zajímat ještě více, než elektrický Megane. Těmi jsou Daice Spring, které jsou s cenou pod 450 tisíc Kč nejlevnějšími elektromobily na našem trhu.

Stejně jako u Megane E-Tech i u Daice Spring je brzy dělat nějaké závěry o tom, jaká je, či asi může být. Na první pohled mi příjde malá. Ale opravdu malá. Taky aby ne, když je pouze 3734 mm dlouhá a 1579 mm široká. Zato rozvor 2430 mm a výška 1516 mm zase tak špatné parametry nejsou.

img-responsive

Dacia Spring EV | foto: Petr Boháč

Jestli mě u Megane E-Tech překvapil interiér, pak ve Springu mi téměř vyrazil dech. Ač malé auto levné značky, se mi jeho interiér moc líbil. Na oko i na dotek působí daleko lépe, než jsem očekával. Také místa je pro 4 dospělé osoby dostatek a k tomu ještě nabízí 280 litrů pro zavazadla.

V plánu je i Cargo, homologovaná užitková verze N1, bez zadních sedadel a s objemem nákladového prostoru 1 100 litrů. To mi přijde jako skvělý parťák pro všechny kurýry z Dáme gáblík, Houska a spol.

Ve městě zcela jistě postačí výkon pouhých 33 kW (45 koní) a 125 N.m. točivého momentu. To umožňuje elektrické Dacii zrychlit z 0 na 100 km/h za 19,1 a pokračovat dál až ke 125 km/h. S baterií o kapacitě 26,8 kWh by měl Spring ujet v kombinované cyklu 230 km a pouze po městě dokonce 305 km.

Dobrá zpráva na závěr. Dacia Spring není na e-Salonu pouze k vidění, ale je též ve flotile zkušebních vozů a tak si ji mohou zákazníci vyzkoušet.

Vytisknout

Diskuze: Na stánku Renaultu je pěkně živo, národní premiéra Megane E-Tech a Dacia Spring

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Nejostřejší Cayman historie zvládne Severní smyčky Nürburgringu za 7:04,511…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud