Od letošního roku je součástí seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ také projekt podpory mladých talentovaných jezdců (do 25 let) s názvem Autoklub Peugeot Rally Talent. První dvě posádky v celkovém hodnocení v této kategorii se vydaly s výraznou finanční podporou na francouzskou Rallye du Var. Pro Jiřího Pohlídala to byl první zahraniční start, Jan Talaš už má zkušenost z mistrovství Evropy. Nicméně žádná z domácích ani zahraničních soutěží mladé závodníky nepřipravila na překvapivé události, které je ve Francii čekaly.
Francouzská soutěž s centrem ve městě Sainte – Maxime je tradičním vyvrcholením seriálu 208 Rally Cup a pravidelně se ho účastní zejména francouzské posádky této populární série. Obě české dvojice se tak těšily na porovnání se zahraniční konkurencí. Do hry ale tentokrát zasáhlo zcela neočekávaně počasí a zejména prudký déšť, který rozvodnil místní toky, a blesková povodeň výrazně narušila harmonogram celého podniku. Sobotní etapa se nemohla odjet, zatopené byly některé erzety i příjezdové komunikace.
Jiří Pohlídal s Janem Kubalou se na svou zahraniční premiéru dlouho a pečlivě připravovali. S novým vozem a designem se do Francie těšili. „Doposud jsem závodil jenom doma, takže jsme do Francie odjížděli s velkým očekáváním. Rychlostní zkoušky na Rallye du Var jsou neporovnatelné s domácími tratěmi, což mi bylo jasné už během seznamovacích jízd. Shakedown mě docela rozhodil, protože nám vůbec nefungoval rozpis, nicméně na rychlostních zkouškách seděl naopak skvěle. A já jsem byl rád i za mokro, protože na suchu si nejsem ještě úplně jistý v limitech svých i auta. Jenže v sobotu už té vody bylo příliš, a kdo ve Francii byl, nemůže se divit, že jsme celý den stáli. Svůj první zahraniční start i přesto považuji za úspěšný. Skončili jsme osmnáctí v R2 a jedenáctí v cupu,“ hodnotil krátce po návratu Jiří Pohlídal.
Jana Talaše tentokrát navigoval Tomáš Šmíd. Pro mladého klatovského jezdce bylo nejnáročnějších 14 dní před závodem, protože po havárii v Německu musel společně s mechaniky postavit svého Peugeota 208 R2 kompletně znovu. A stihli to na hodinu přesně a na úkor několika probdělých nocí. V soutěži pak tato posádka obsadila 20. místo v kategorii R2 a 13. pozici v 208 Rally Cupu. „Pro nás byla Rallye du Var doslova očistcem. Na Lausitz rally jsem havaroval a po několika kotrmelcích byl náš vůz natolik poškozený, že jsme museli do Francie pro novou karosérii. Makali jsme opravdu až do odjezdu, takže jsem do Francie odjížděl celkem unavený. Navíc jsem po té nehodě nebyl úplně ve své kůži a v páteční etapě jsem viděl všechno černě. V mlze a dešti jsem se nemohl dostat do tempa. Proto mě i mrzí zrušená sobota, v neděli jsem si byl už mnohem jistější a i časy byly poměrně dobré. Chyběl mi prostě čas na aklimatizaci a rozjezd, ale tak už to prostě je,“ vysvětlil Jan Talaš.
Z celkového počtu čtrnácti rychlostních zkoušek se nakonec v závodním tempu odjelo pouze šest testů, tři v pátek a tři v neděli. Nejrychlejší posádka s Peugeotem 208 R2 Patrick Magnou / Anthony Vilanova (FRA) se umístila na 13. místě celkového pořadí.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.