Od letošního roku je součástí seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ také projekt podpory mladých talentovaných jezdců (do 25 let) s názvem Autoklub Peugeot Rally Talent. První dvě posádky v celkovém hodnocení v této kategorii se vydaly s výraznou finanční podporou na francouzskou Rallye du Var. Pro Jiřího Pohlídala to byl první zahraniční start, Jan Talaš už má zkušenost z mistrovství Evropy. Nicméně žádná z domácích ani zahraničních soutěží mladé závodníky nepřipravila na překvapivé události, které je ve Francii čekaly.
Francouzská soutěž s centrem ve městě Sainte – Maxime je tradičním vyvrcholením seriálu 208 Rally Cup a pravidelně se ho účastní zejména francouzské posádky této populární série. Obě české dvojice se tak těšily na porovnání se zahraniční konkurencí. Do hry ale tentokrát zasáhlo zcela neočekávaně počasí a zejména prudký déšť, který rozvodnil místní toky, a blesková povodeň výrazně narušila harmonogram celého podniku. Sobotní etapa se nemohla odjet, zatopené byly některé erzety i příjezdové komunikace.
Jiří Pohlídal s Janem Kubalou se na svou zahraniční premiéru dlouho a pečlivě připravovali. S novým vozem a designem se do Francie těšili. „Doposud jsem závodil jenom doma, takže jsme do Francie odjížděli s velkým očekáváním. Rychlostní zkoušky na Rallye du Var jsou neporovnatelné s domácími tratěmi, což mi bylo jasné už během seznamovacích jízd. Shakedown mě docela rozhodil, protože nám vůbec nefungoval rozpis, nicméně na rychlostních zkouškách seděl naopak skvěle. A já jsem byl rád i za mokro, protože na suchu si nejsem ještě úplně jistý v limitech svých i auta. Jenže v sobotu už té vody bylo příliš, a kdo ve Francii byl, nemůže se divit, že jsme celý den stáli. Svůj první zahraniční start i přesto považuji za úspěšný. Skončili jsme osmnáctí v R2 a jedenáctí v cupu,“ hodnotil krátce po návratu Jiří Pohlídal.
Jana Talaše tentokrát navigoval Tomáš Šmíd. Pro mladého klatovského jezdce bylo nejnáročnějších 14 dní před závodem, protože po havárii v Německu musel společně s mechaniky postavit svého Peugeota 208 R2 kompletně znovu. A stihli to na hodinu přesně a na úkor několika probdělých nocí. V soutěži pak tato posádka obsadila 20. místo v kategorii R2 a 13. pozici v 208 Rally Cupu. „Pro nás byla Rallye du Var doslova očistcem. Na Lausitz rally jsem havaroval a po několika kotrmelcích byl náš vůz natolik poškozený, že jsme museli do Francie pro novou karosérii. Makali jsme opravdu až do odjezdu, takže jsem do Francie odjížděl celkem unavený. Navíc jsem po té nehodě nebyl úplně ve své kůži a v páteční etapě jsem viděl všechno černě. V mlze a dešti jsem se nemohl dostat do tempa. Proto mě i mrzí zrušená sobota, v neděli jsem si byl už mnohem jistější a i časy byly poměrně dobré. Chyběl mi prostě čas na aklimatizaci a rozjezd, ale tak už to prostě je,“ vysvětlil Jan Talaš.
Z celkového počtu čtrnácti rychlostních zkoušek se nakonec v závodním tempu odjelo pouze šest testů, tři v pátek a tři v neděli. Nejrychlejší posádka s Peugeotem 208 R2 Patrick Magnou / Anthony Vilanova (FRA) se umístila na 13. místě celkového pořadí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.