Od letošního roku je součástí seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ také projekt podpory mladých talentovaných jezdců (do 25 let) s názvem Autoklub Peugeot Rally Talent. První dvě posádky v celkovém hodnocení v této kategorii se vydaly s výraznou finanční podporou na francouzskou Rallye du Var. Pro Jiřího Pohlídala to byl první zahraniční start, Jan Talaš už má zkušenost z mistrovství Evropy. Nicméně žádná z domácích ani zahraničních soutěží mladé závodníky nepřipravila na překvapivé události, které je ve Francii čekaly.
Francouzská soutěž s centrem ve městě Sainte – Maxime je tradičním vyvrcholením seriálu 208 Rally Cup a pravidelně se ho účastní zejména francouzské posádky této populární série. Obě české dvojice se tak těšily na porovnání se zahraniční konkurencí. Do hry ale tentokrát zasáhlo zcela neočekávaně počasí a zejména prudký déšť, který rozvodnil místní toky, a blesková povodeň výrazně narušila harmonogram celého podniku. Sobotní etapa se nemohla odjet, zatopené byly některé erzety i příjezdové komunikace.
Jiří Pohlídal s Janem Kubalou se na svou zahraniční premiéru dlouho a pečlivě připravovali. S novým vozem a designem se do Francie těšili. „Doposud jsem závodil jenom doma, takže jsme do Francie odjížděli s velkým očekáváním. Rychlostní zkoušky na Rallye du Var jsou neporovnatelné s domácími tratěmi, což mi bylo jasné už během seznamovacích jízd. Shakedown mě docela rozhodil, protože nám vůbec nefungoval rozpis, nicméně na rychlostních zkouškách seděl naopak skvěle. A já jsem byl rád i za mokro, protože na suchu si nejsem ještě úplně jistý v limitech svých i auta. Jenže v sobotu už té vody bylo příliš, a kdo ve Francii byl, nemůže se divit, že jsme celý den stáli. Svůj první zahraniční start i přesto považuji za úspěšný. Skončili jsme osmnáctí v R2 a jedenáctí v cupu,“ hodnotil krátce po návratu Jiří Pohlídal.
Jana Talaše tentokrát navigoval Tomáš Šmíd. Pro mladého klatovského jezdce bylo nejnáročnějších 14 dní před závodem, protože po havárii v Německu musel společně s mechaniky postavit svého Peugeota 208 R2 kompletně znovu. A stihli to na hodinu přesně a na úkor několika probdělých nocí. V soutěži pak tato posádka obsadila 20. místo v kategorii R2 a 13. pozici v 208 Rally Cupu. „Pro nás byla Rallye du Var doslova očistcem. Na Lausitz rally jsem havaroval a po několika kotrmelcích byl náš vůz natolik poškozený, že jsme museli do Francie pro novou karosérii. Makali jsme opravdu až do odjezdu, takže jsem do Francie odjížděl celkem unavený. Navíc jsem po té nehodě nebyl úplně ve své kůži a v páteční etapě jsem viděl všechno černě. V mlze a dešti jsem se nemohl dostat do tempa. Proto mě i mrzí zrušená sobota, v neděli jsem si byl už mnohem jistější a i časy byly poměrně dobré. Chyběl mi prostě čas na aklimatizaci a rozjezd, ale tak už to prostě je,“ vysvětlil Jan Talaš.
Z celkového počtu čtrnácti rychlostních zkoušek se nakonec v závodním tempu odjelo pouze šest testů, tři v pátek a tři v neděli. Nejrychlejší posádka s Peugeotem 208 R2 Patrick Magnou / Anthony Vilanova (FRA) se umístila na 13. místě celkového pořadí.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?