Napriek faktu, že slovenské rally majstrovstvá už majú svoje úvodné kolo za sebou, Vlada Hanuša sme na štarte súťaže vo Valašskom Meziříčí nemali možnosť sledovať. Stretnúť sa s ním mohli fanúšikovia iba v servisnej zóne.
„Dôvodom mojej neúčasti na štarte súťaže vo Valmeze bol fakt, že som moju „Fionu“ prenajal otcovi a synovi Čechovým, ktorí s týmto autom debutovali v slovenskom šampionáte,“ vysvetlil úvodom Vlado Hanuš.
Ak by si fanúšikovia VH Autoracing a Vlada Hanuša mysleli, že to tak ostane počas celej sezóny, sú na veľkom omyle. Vlado v spolupráci s Karolínou Jugasovou totiž poriadne prevetrajú Ford Fiesta R5 už počas nadchádzajúcej soboty v Slušoviaciach a ich okolí. Stane sa tak v rámci podujatia 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019, úvodnom podujatí českej Rallysprintovej série.
„Som rád, že sa opäť postavím na štart súťaže. Zima bola dlhá a mne to už začínalo aj chýbať. Vo Forde Fiesta R5 sa predstavím v spolupráci s Karolínou Jugasovou, čiže pôjdeme v starej zostave. Viem, že oproti konkurencii, ktorá je už poriadne rozbehnutá sme v určitej nevýhode, ale nám to vôbec nevadí. Podstatné pre nás je poriadne si užiť súťaž, ktorá je síce kratšia, ale o to krajšia. Vďaka za tento štart samozrejme patrí všetkým partnerom VH Autoracing Teamu, ale aj mojim mechanikom, rodine a všetkým ktorí akoukoľvek formou pomáhajú,“ doplnil Vlado Hanuš.
Organizátor podujatia 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019 pre všetkých súťažiacich pripravil trať o dĺžke takmer dvesto kilometrov. V tomto počte je už započítaných aj sedemdesiatka „ostrých“ kilometrov, ktoré sú rozdelené do siedmych rýchlostných skúšok. Prvá súťažná posádka, zo stovky prihlásených, vyštartuje zdolávať trať v sobotu (13.4.2019) o 9:00 hodine a na cieľovej rampe by sme ju mali privítať o štvrť na 5 popoludní.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.