Slovenský RUFA SPORT Team tohtoročnú rally sezónu odštartuje na Valašsku. Práve tu sa totiž bude konať úvodné kolo Majstrovstiev Slovenska v rally 2019.
Pri pohľade do štartovej listiny podujatia 38. Kowax Valašská Rally 2019 figuruje síce slovenský RUFA SPORT Team a jeho súťažná posádka Grzegorz Grzyb – Jakub Wróbel v spojitosti s vozidlom Volkswagen Polo R5, nakoniec však všetko bude trochu inak. Viac nám povedal Ľubomír Kleman, manažér slovenského RUFA SPORT Teamu.
„Mali sme v pláne štartovať s Volkswagenom Polo R5, čím by sme opäť prepísali históriu ako prvý slovenský tím, ktorý toto vozidlo predstaví, nie vždy sa však všetko podarí ako človek plánuje. A tak sa stalo aj v našom prípade, keďže Polo ešte nie je pripravené a tak sme siahli po osvedčenej technike Škoda Fabia R5 z dielní košického MM Rally Teamu. Práve s týmto vozidlom sme v minulosti bojovali, ale aj reprezentovali Slovensko v rámci seriálu FIA European Rally Championship ako jediný slovenský tím. Verím tomu, že škodovka bude fungovať rovnako spoľahlivo ako v minulosti a naša posádka bude bojovať o čo najlepšie umiestnenie.“
Ako sme už spomínali, slovenský RUFA SPORT Team sa v rámci 38. Kowax Valšská Rally 2019 predstaví s overenou posádkou Grzegorz Grzyb – Jakub Wróbel. Táto dvojica už veľakrát dokázala, že vie poriadne zabojovať. Dôkazom sú nielen Grzegorzove štyri slovenské a dva poľské absolútne rally tituly, ale aj spoločné výborné umiestnenia v posledných dvoch ročníkoch seriálu FIA European Rally Championship.
Svoju prípravu na sezónu 2019 tak bude môcť dokázať posádka slovenského RUFA SPORT Teamu už v priebehu posledného marcového víkendu, keď v dňoch 29. – 31.3.2019 odštartuje podujatie 38. Kowax Valašská Rally 2019. Ako už samotný názov napovedá, podujatie sa bude konať na Morave, vo Valašskom Meziříčí a jeho okolí. Štart súťaže je plánovaný na piatok 29.3.2019 a cieľ v nedeľu 31.3.2019. O tom ako sa darilo posádke RUFA SPORT Teamu vás budeme informovať po víkende.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.