Mads Ostberg potvrdil, že se letos zúčastní šampionátu WRC 2 Pro s Citroënem C3 R5. Tento nový šampionát slouží jako podpůrný pro hlavní kategorii WRC.
V loňské sezoně Ostberg odjel s továrním týmem Citroënu 8 soutěží. Z nich dokázal vytěžit dvě pódia - druhé místo z Finska a třetí z Austrálie. Pro letošní rok pro něj ale tovární tým Citroënu ve WRC místo nemá a tak se Ostberg rozhodl pro šampionát WRC2 Pro. V tomto šampionátu mají startovat speciály R5 s tovární podporou.
31letý pilot zkoušel i speciál z rallycrossu, když zvažoval, že by se účastnil obou šampionátů. "Byl jsem zklamán, když mi došlo, že pro mě WRC na nejvyšší úrovni není možností. Nikdy pro mě nebylo možností vzdát se svých snů. Rally je více než práce, je to v mé krvi," říká vítěz Rally Portugal z roku 2012, Mads Ostberg.
Speciál Nora bude připravovat belgický tým DG Sport. Citroën C3 R5 debutoval vloni na Korsice a v rukou Stéphana Lefebvra a Simone Tempestiniho získal několik pódiových umístění. Ostberg v rámci WRC 2 Pro začne ve Švédsku. Předtím si ale C3 R5 vyzkouší v místní soutěži Rally Hadeland 2. února.
"Letos to bude výzva. S autem nemám žádné zkušenosti a moje první rally přijde brzy. Bude to náročný čas, ale s mými zkušenostmi [z rally] a odbornými znalostmi Citroënu budeme snad moci zabezpečit první vítězství ve WRC 2 Pro," zakončil jezdec, který se o nadcházejícím víkendu zúčastní místní Sidalsrally, na které pojede s jedním ze Subaru Sk. N, které vlastní jeho tým Adapta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.