Mads Ostberg potvrdil, že se letos zúčastní šampionátu WRC 2 Pro s Citroënem C3 R5. Tento nový šampionát slouží jako podpůrný pro hlavní kategorii WRC.
V loňské sezoně Ostberg odjel s továrním týmem Citroënu 8 soutěží. Z nich dokázal vytěžit dvě pódia - druhé místo z Finska a třetí z Austrálie. Pro letošní rok pro něj ale tovární tým Citroënu ve WRC místo nemá a tak se Ostberg rozhodl pro šampionát WRC2 Pro. V tomto šampionátu mají startovat speciály R5 s tovární podporou.
31letý pilot zkoušel i speciál z rallycrossu, když zvažoval, že by se účastnil obou šampionátů. "Byl jsem zklamán, když mi došlo, že pro mě WRC na nejvyšší úrovni není možností. Nikdy pro mě nebylo možností vzdát se svých snů. Rally je více než práce, je to v mé krvi," říká vítěz Rally Portugal z roku 2012, Mads Ostberg.
Speciál Nora bude připravovat belgický tým DG Sport. Citroën C3 R5 debutoval vloni na Korsice a v rukou Stéphana Lefebvra a Simone Tempestiniho získal několik pódiových umístění. Ostberg v rámci WRC 2 Pro začne ve Švédsku. Předtím si ale C3 R5 vyzkouší v místní soutěži Rally Hadeland 2. února.
"Letos to bude výzva. S autem nemám žádné zkušenosti a moje první rally přijde brzy. Bude to náročný čas, ale s mými zkušenostmi [z rally] a odbornými znalostmi Citroënu budeme snad moci zabezpečit první vítězství ve WRC 2 Pro," zakončil jezdec, který se o nadcházejícím víkendu zúčastní místní Sidalsrally, na které pojede s jedním ze Subaru Sk. N, které vlastní jeho tým Adapta.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?