Mads Ostberg potvrdil, že se letos zúčastní šampionátu WRC 2 Pro s Citroënem C3 R5. Tento nový šampionát slouží jako podpůrný pro hlavní kategorii WRC.
V loňské sezoně Ostberg odjel s továrním týmem Citroënu 8 soutěží. Z nich dokázal vytěžit dvě pódia - druhé místo z Finska a třetí z Austrálie. Pro letošní rok pro něj ale tovární tým Citroënu ve WRC místo nemá a tak se Ostberg rozhodl pro šampionát WRC2 Pro. V tomto šampionátu mají startovat speciály R5 s tovární podporou.
31letý pilot zkoušel i speciál z rallycrossu, když zvažoval, že by se účastnil obou šampionátů. "Byl jsem zklamán, když mi došlo, že pro mě WRC na nejvyšší úrovni není možností. Nikdy pro mě nebylo možností vzdát se svých snů. Rally je více než práce, je to v mé krvi," říká vítěz Rally Portugal z roku 2012, Mads Ostberg.
Speciál Nora bude připravovat belgický tým DG Sport. Citroën C3 R5 debutoval vloni na Korsice a v rukou Stéphana Lefebvra a Simone Tempestiniho získal několik pódiových umístění. Ostberg v rámci WRC 2 Pro začne ve Švédsku. Předtím si ale C3 R5 vyzkouší v místní soutěži Rally Hadeland 2. února.
"Letos to bude výzva. S autem nemám žádné zkušenosti a moje první rally přijde brzy. Bude to náročný čas, ale s mými zkušenostmi [z rally] a odbornými znalostmi Citroënu budeme snad moci zabezpečit první vítězství ve WRC 2 Pro," zakončil jezdec, který se o nadcházejícím víkendu zúčastní místní Sidalsrally, na které pojede s jedním ze Subaru Sk. N, které vlastní jeho tým Adapta.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.