Mads Ostberg potvrdil, že se letos zúčastní šampionátu WRC 2 Pro s Citroënem C3 R5. Tento nový šampionát slouží jako podpůrný pro hlavní kategorii WRC.
V loňské sezoně Ostberg odjel s továrním týmem Citroënu 8 soutěží. Z nich dokázal vytěžit dvě pódia - druhé místo z Finska a třetí z Austrálie. Pro letošní rok pro něj ale tovární tým Citroënu ve WRC místo nemá a tak se Ostberg rozhodl pro šampionát WRC2 Pro. V tomto šampionátu mají startovat speciály R5 s tovární podporou.
31letý pilot zkoušel i speciál z rallycrossu, když zvažoval, že by se účastnil obou šampionátů. "Byl jsem zklamán, když mi došlo, že pro mě WRC na nejvyšší úrovni není možností. Nikdy pro mě nebylo možností vzdát se svých snů. Rally je více než práce, je to v mé krvi," říká vítěz Rally Portugal z roku 2012, Mads Ostberg.
Speciál Nora bude připravovat belgický tým DG Sport. Citroën C3 R5 debutoval vloni na Korsice a v rukou Stéphana Lefebvra a Simone Tempestiniho získal několik pódiových umístění. Ostberg v rámci WRC 2 Pro začne ve Švédsku. Předtím si ale C3 R5 vyzkouší v místní soutěži Rally Hadeland 2. února.
"Letos to bude výzva. S autem nemám žádné zkušenosti a moje první rally přijde brzy. Bude to náročný čas, ale s mými zkušenostmi [z rally] a odbornými znalostmi Citroënu budeme snad moci zabezpečit první vítězství ve WRC 2 Pro," zakončil jezdec, který se o nadcházejícím víkendu zúčastní místní Sidalsrally, na které pojede s jedním ze Subaru Sk. N, které vlastní jeho tým Adapta.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.