M-Sport se nakonec na poslední chvíli zapsal do MS v rally pro rok 2019. Na minimálně prvních dvou soutěžích tým nasadí dokonce tři vozy.
Ve všech 14 soutěžích pojedou za tým Elfyn Evans a Teemu Suninen. Na minimálně prvních dvou rally roku, v Monte Carlu a Švédsku, je doplní šampion WRC2 z roku 2017 a bývalý tovární jezdec Škody Motorsport, Pontus Tidemand. Jestli tým bude nasazovat třetí auto i v dalších soutěžích, bude záležet na rozpočtu.
Přitom M-Sport do poslední chvíle bojoval doslova o přežití, když neměl zajištěn rozpočet pro nadcházející sezonu. Šéf týmu, Malcolm Wilson, řekl: "Poslední týdny byly jako na houpačce. Oslavovali jsme titul se Sebem a Julienem [Ingrassiou], pak jsme se s nimi rozloučili a nakonec dnem i nocí sháněli finanční krytí na rok 2019.
Pravdou je, že zatím nemáme vše 100% do detailu vyladěné. Ale na autě jsme v posledních měsících udělali velké množství vývojové práce. S našimi partnery v Evropě i USA jsme pracovali na motoru, zavěšení a aerodynamice. Všechny detaily jsme prošli a vylepšili - proto jsem cítil, že musíme odjet sezonu, aby se tvrdá práce všech mohla projevit na tratích RZ.
Spoléháme na podporu celé komunity WRC, ale věřím, že máme nástroje na to, abychom to zvládli." Dle Brita hraje velmi důležitou roli podpora od Fordu: "Pokračující podpora od Fordu, již 23. rokem za sebou, byla klíčová, abychom se dostali do tohoto bodu. Vždy jsme říkali, že WRC je pro nás výstavní skříní, která nám umožňuje vyvíjet auto na nejvyšší úrovni."
M-Sport se rozhodl povýšit Richarda Millenera do role šéfa týmu. To "umožní Malcolmu Wilsonovi více se věnovat obchodní stránce M-Sportu". Elfyna Evanse, kterého čeká již šestá sezona s M-Sportem, bude nově navigovat Scott Martin. Ten doteď usedal vedle Craiga Breena. Suninen má s M-Sportem dlouhodobou smlouvu, takže jeho setrvání nepřekvapilo.
Milým potěšením na alespoň dvě soutěže je Pontus Tidemand. Ten odmítl nabídku Škody na setrvání v týmu a také odešel od EVEN managementu. Švéd v roce 2013 vyhrál titul Juniorského mistra WRC s vozem Ford Fiesta R2 od M-Sportu. V tom samém roce tehdy 22 letý jezdec debutoval s Fiestou WRC - během soutěže ve Švédsku se mu dařilo (držel 4. místo) až do doby, než odešel u jeho vozu motor.
"Našli jsme skvělé řešení a jsem moc rád, že mi Malcolm dal tuto nabídku. Na Monte Carlu se budu snažit sbírat zkušenosti, abych se sžil s autem. Na Švédsko už chci být ale co nejlépe připravený. Tam chci opravdu zabojovat. M-Sport jsou profesionálové a já vím, že mi dají vše potřebné," vyjádřil se k novému angažmá Pontus Tidemand.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.