M-Sport se nakonec na poslední chvíli zapsal do MS v rally pro rok 2019. Na minimálně prvních dvou soutěžích tým nasadí dokonce tři vozy.
Ve všech 14 soutěžích pojedou za tým Elfyn Evans a Teemu Suninen. Na minimálně prvních dvou rally roku, v Monte Carlu a Švédsku, je doplní šampion WRC2 z roku 2017 a bývalý tovární jezdec Škody Motorsport, Pontus Tidemand. Jestli tým bude nasazovat třetí auto i v dalších soutěžích, bude záležet na rozpočtu.
Přitom M-Sport do poslední chvíle bojoval doslova o přežití, když neměl zajištěn rozpočet pro nadcházející sezonu. Šéf týmu, Malcolm Wilson, řekl: "Poslední týdny byly jako na houpačce. Oslavovali jsme titul se Sebem a Julienem [Ingrassiou], pak jsme se s nimi rozloučili a nakonec dnem i nocí sháněli finanční krytí na rok 2019.
Pravdou je, že zatím nemáme vše 100% do detailu vyladěné. Ale na autě jsme v posledních měsících udělali velké množství vývojové práce. S našimi partnery v Evropě i USA jsme pracovali na motoru, zavěšení a aerodynamice. Všechny detaily jsme prošli a vylepšili - proto jsem cítil, že musíme odjet sezonu, aby se tvrdá práce všech mohla projevit na tratích RZ.
Spoléháme na podporu celé komunity WRC, ale věřím, že máme nástroje na to, abychom to zvládli." Dle Brita hraje velmi důležitou roli podpora od Fordu: "Pokračující podpora od Fordu, již 23. rokem za sebou, byla klíčová, abychom se dostali do tohoto bodu. Vždy jsme říkali, že WRC je pro nás výstavní skříní, která nám umožňuje vyvíjet auto na nejvyšší úrovni."
M-Sport se rozhodl povýšit Richarda Millenera do role šéfa týmu. To "umožní Malcolmu Wilsonovi více se věnovat obchodní stránce M-Sportu". Elfyna Evanse, kterého čeká již šestá sezona s M-Sportem, bude nově navigovat Scott Martin. Ten doteď usedal vedle Craiga Breena. Suninen má s M-Sportem dlouhodobou smlouvu, takže jeho setrvání nepřekvapilo.
Milým potěšením na alespoň dvě soutěže je Pontus Tidemand. Ten odmítl nabídku Škody na setrvání v týmu a také odešel od EVEN managementu. Švéd v roce 2013 vyhrál titul Juniorského mistra WRC s vozem Ford Fiesta R2 od M-Sportu. V tom samém roce tehdy 22 letý jezdec debutoval s Fiestou WRC - během soutěže ve Švédsku se mu dařilo (držel 4. místo) až do doby, než odešel u jeho vozu motor.
"Našli jsme skvělé řešení a jsem moc rád, že mi Malcolm dal tuto nabídku. Na Monte Carlu se budu snažit sbírat zkušenosti, abych se sžil s autem. Na Švédsko už chci být ale co nejlépe připravený. Tam chci opravdu zabojovat. M-Sport jsou profesionálové a já vím, že mi dají vše potřebné," vyjádřil se k novému angažmá Pontus Tidemand.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?