M-Sport dokázal zajistit finance a oznamuje program pro rok 2019!

Evans bude v týmu pokračovat jako nejzkušenější jezdec
Evans bude v týmu pokračovat jako nejzkušenější jezdec, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 23. prosince 2018 22:30
Sdílej:

M-Sport se nakonec na poslední chvíli zapsal do MS v rally pro rok 2019. Na minimálně prvních dvou soutěžích tým nasadí dokonce tři vozy.

Ve všech 14 soutěžích pojedou za tým Elfyn Evans a Teemu Suninen. Na minimálně prvních dvou rally roku, v Monte Carlu a Švédsku, je doplní šampion WRC2 z roku 2017 a bývalý tovární jezdec Škody Motorsport, Pontus Tidemand. Jestli tým bude nasazovat třetí auto i v dalších soutěžích, bude záležet na rozpočtu.

Přitom M-Sport do poslední chvíle bojoval doslova o přežití, když neměl zajištěn rozpočet pro nadcházející sezonu. Šéf týmu, Malcolm Wilson, řekl: "Poslední týdny byly jako na houpačce. Oslavovali jsme titul se Sebem a Julienem [Ingrassiou], pak jsme se s nimi rozloučili a nakonec dnem i nocí sháněli finanční krytí na rok 2019.

Pravdou je, že zatím nemáme vše 100% do detailu vyladěné. Ale na autě jsme v posledních měsících udělali velké množství vývojové práce. S našimi partnery v Evropě i USA jsme pracovali na motoru, zavěšení a aerodynamice. Všechny detaily jsme prošli a vylepšili - proto jsem cítil, že musíme odjet sezonu, aby se tvrdá práce všech mohla projevit na tratích RZ.

Spoléháme na podporu celé komunity WRC, ale věřím, že máme nástroje na to, abychom to zvládli." Dle Brita hraje velmi důležitou roli podpora od Fordu: "Pokračující podpora od Fordu, již 23. rokem za sebou, byla klíčová, abychom se dostali do tohoto bodu. Vždy jsme říkali, že WRC je pro nás výstavní skříní, která nám umožňuje vyvíjet auto na nejvyšší úrovni."

M-Sport se rozhodl povýšit Richarda Millenera do role šéfa týmu. To "umožní Malcolmu Wilsonovi více se věnovat obchodní stránce M-Sportu". Elfyna Evanse, kterého čeká již šestá sezona s M-Sportem, bude nově navigovat Scott Martin. Ten doteď usedal vedle Craiga Breena. Suninen má s M-Sportem dlouhodobou smlouvu, takže jeho setrvání nepřekvapilo.

Milým potěšením na alespoň dvě soutěže je Pontus Tidemand. Ten odmítl nabídku Škody na setrvání v týmu a také odešel od EVEN managementu. Švéd v roce 2013 vyhrál titul Juniorského mistra WRC s vozem Ford Fiesta R2 od M-Sportu. V tom samém roce tehdy 22 letý jezdec debutoval s Fiestou WRC - během soutěže ve Švédsku se mu dařilo (držel 4. místo) až do doby, než odešel u jeho vozu motor.

"Našli jsme skvělé řešení a jsem moc rád, že mi Malcolm dal tuto nabídku. Na Monte Carlu se budu snažit sbírat zkušenosti, abych se sžil s autem. Na Švédsko už chci být ale co nejlépe připravený. Tam chci opravdu zabojovat. M-Sport jsou profesionálové a já vím, že mi dají vše potřebné," vyjádřil se k novému angažmá Pontus Tidemand.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.