M-Sport se nakonec na poslední chvíli zapsal do MS v rally pro rok 2019. Na minimálně prvních dvou soutěžích tým nasadí dokonce tři vozy.
Ve všech 14 soutěžích pojedou za tým Elfyn Evans a Teemu Suninen. Na minimálně prvních dvou rally roku, v Monte Carlu a Švédsku, je doplní šampion WRC2 z roku 2017 a bývalý tovární jezdec Škody Motorsport, Pontus Tidemand. Jestli tým bude nasazovat třetí auto i v dalších soutěžích, bude záležet na rozpočtu.
Přitom M-Sport do poslední chvíle bojoval doslova o přežití, když neměl zajištěn rozpočet pro nadcházející sezonu. Šéf týmu, Malcolm Wilson, řekl: "Poslední týdny byly jako na houpačce. Oslavovali jsme titul se Sebem a Julienem [Ingrassiou], pak jsme se s nimi rozloučili a nakonec dnem i nocí sháněli finanční krytí na rok 2019.
Pravdou je, že zatím nemáme vše 100% do detailu vyladěné. Ale na autě jsme v posledních měsících udělali velké množství vývojové práce. S našimi partnery v Evropě i USA jsme pracovali na motoru, zavěšení a aerodynamice. Všechny detaily jsme prošli a vylepšili - proto jsem cítil, že musíme odjet sezonu, aby se tvrdá práce všech mohla projevit na tratích RZ.
Spoléháme na podporu celé komunity WRC, ale věřím, že máme nástroje na to, abychom to zvládli." Dle Brita hraje velmi důležitou roli podpora od Fordu: "Pokračující podpora od Fordu, již 23. rokem za sebou, byla klíčová, abychom se dostali do tohoto bodu. Vždy jsme říkali, že WRC je pro nás výstavní skříní, která nám umožňuje vyvíjet auto na nejvyšší úrovni."
M-Sport se rozhodl povýšit Richarda Millenera do role šéfa týmu. To "umožní Malcolmu Wilsonovi více se věnovat obchodní stránce M-Sportu". Elfyna Evanse, kterého čeká již šestá sezona s M-Sportem, bude nově navigovat Scott Martin. Ten doteď usedal vedle Craiga Breena. Suninen má s M-Sportem dlouhodobou smlouvu, takže jeho setrvání nepřekvapilo.
Milým potěšením na alespoň dvě soutěže je Pontus Tidemand. Ten odmítl nabídku Škody na setrvání v týmu a také odešel od EVEN managementu. Švéd v roce 2013 vyhrál titul Juniorského mistra WRC s vozem Ford Fiesta R2 od M-Sportu. V tom samém roce tehdy 22 letý jezdec debutoval s Fiestou WRC - během soutěže ve Švédsku se mu dařilo (držel 4. místo) až do doby, než odešel u jeho vozu motor.
"Našli jsme skvělé řešení a jsem moc rád, že mi Malcolm dal tuto nabídku. Na Monte Carlu se budu snažit sbírat zkušenosti, abych se sžil s autem. Na Švédsko už chci být ale co nejlépe připravený. Tam chci opravdu zabojovat. M-Sport jsou profesionálové a já vím, že mi dají vše potřebné," vyjádřil se k novému angažmá Pontus Tidemand.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?