Thierry Neuville jasně varoval svůj Hyundai World Rally Team, když řekl, že příští rok proti Ottu Tänakovi a Toyotě nebude mít žádnou šanci bez významného zlepšení auta.
V letošním šampionátu skončil Thierry Neuville na druhém místě, když v určité fázi sezony jednoznačně vedl a vypadalo to, že titul získá on. Belgičan teď nešetřil kritikou na svůj tým a jeho management. Zkritizoval také své týmové kolegy, od kterých se mu během roku nedostalo dostatečně velké podpory.
"Samozřejmě pokud nebudeme růst v rychlosti a výkonnosti, tak nemáme příští rok [proti Ottu Tänakovi a Toyotě] žádnou šanci. Potřebujeme vývoj a pak uvidíme. Potřebujeme se zlepšit obecně, není to jen jedno místo, kde potřebujeme auto vylepšit," začal Thierry Neuville.
Zatím také není úplně jasná sestava továrního týmu Hyundai pro příští rok. Vše by se mělo rozhodnout po posezónním jednání týmu v Soulu, které proběhne příští týden. Své místo má jisté pouze Neuville. Kolik soutěží pojede Dani Sordo, Andreas Mikkelsen a Hayden Paddon, to zatím nikdo neví. Nicméně dle Belgičana musí kdokoliv z jeho týmových kolegů příští rok předvádět zlepšené výkony. Vždyť Neuville je jediným, kdo pro Hyundai dokázal získat vítězství od triumfu Haydena Paddona na Rally Argentina zkraje roku 2016.
"Často jsem samotný. Myslím, že to bylo vidět tento rok - ostatní týmy měly dobrou podporu pro jejich jezdce, ale já ne. To je pak samozřejmě problém také pro šampionát [výrobců]," dodal Thierry Neuville. Týmový šéf, Michel Nandan, tuto výzvu přijal: "Nevím, co mají [Toyota] v plánu za vylepšení.
Ale každý pracuje na příští sezoně a my musíme zrychlit a dostihnout je. To je vše, co mohu říct. Máme věci, na kterých pracujeme. V Austrálii byl v Thierryho autě nový motor - měl novou hlavu. V tom musíme pokračovat. Během zimy budeme pracovat na motoru, převodovce i zavěšení. To je ale pravidelná práce, která se nezastaví."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?