Škoda Motorsport si pro příští rok ponechá ve své sestavě pouze Jan Kopeckého a hvězdu budoucnosti Kalleho Rovanperu. Bývalý mistr WRC2, Pontus Tidemand, naopak u týmu končí.
Na tiskové konferenci v Praze řekl manažer týmu, Pavel Hortek, následující: "Jan Kopecký už je s námi 11 let, možná je to už moc, ale on se pořád zlepšuje. Letos zřejmě zažil svůj nejlepší rok. Hodně s námi chtěl pokračovat a jeho znalost auta je pro nás velmi důležitá.
Letos bylo těžké mít 5 posádek, proto jsme se rozhodli, že Jan a Kalle pro nás bodou jezdit v roce 2019. Máme jednoho zkušeného jezdce a jednoho mladíka." Pontus Tidemand sice z týmu odchází, ale 'Autosportu' prozradil, že v týmu ŠKODA Motorsport mohl zůstat: "Mohli jsme v týmu zůstat, ale už by to byl pátý rok a roky letí. Je mi 28 let a pokud se chci dostat do WRC, musím udělat něco jiného.
Pracujeme na různých možnostech. Mohli bychom třeba odjet několik soutěží s WRC - Švédsko by bylo mým přáním. Zde mohu zajet opravdu dobrý výsledek. Uvidíme." V Praze Škoda také ukázala novou evoluci Fabie R5, která by měla být homologována v létě roku 2019.
"Pořád porovnáváme nové auto se současným. Hodně ho testujeme a snažíme se jej zlepšit po stránce spolehlivosti i rychlosti. Důležité také je, aby auto bylo jednoduché na opravu pro mechaniky. Zatím ho vyvíjíme, takže Vám ještě nemohu říct, kolik jiných dílů auto bude mít. Aktuálně chceme mít auto připravené v půlce roku.
Prvně jej nasadíme v továrním týmu a ihned na to jej prodáme soukromníkům," dodal Michal Hrabanek. Škoda Motorsport otevřela také nové sídlo - k dispozici má 16 400 metrů čtverečních na přípravu vozů. "Teď je daleko jednodušší vyhovět našim zákazníkům. Prodali jsme zhruba 250 Fabií R5 a nové zázemí nám umožní prodat ještě víc aut a zároveň budeme stačit dodávat náhradní díly."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.