Škoda Motorsport si pro příští rok ponechá ve své sestavě pouze Jan Kopeckého a hvězdu budoucnosti Kalleho Rovanperu. Bývalý mistr WRC2, Pontus Tidemand, naopak u týmu končí.
Na tiskové konferenci v Praze řekl manažer týmu, Pavel Hortek, následující: "Jan Kopecký už je s námi 11 let, možná je to už moc, ale on se pořád zlepšuje. Letos zřejmě zažil svůj nejlepší rok. Hodně s námi chtěl pokračovat a jeho znalost auta je pro nás velmi důležitá.
Letos bylo těžké mít 5 posádek, proto jsme se rozhodli, že Jan a Kalle pro nás bodou jezdit v roce 2019. Máme jednoho zkušeného jezdce a jednoho mladíka." Pontus Tidemand sice z týmu odchází, ale 'Autosportu' prozradil, že v týmu ŠKODA Motorsport mohl zůstat: "Mohli jsme v týmu zůstat, ale už by to byl pátý rok a roky letí. Je mi 28 let a pokud se chci dostat do WRC, musím udělat něco jiného.
Pracujeme na různých možnostech. Mohli bychom třeba odjet několik soutěží s WRC - Švédsko by bylo mým přáním. Zde mohu zajet opravdu dobrý výsledek. Uvidíme." V Praze Škoda také ukázala novou evoluci Fabie R5, která by měla být homologována v létě roku 2019.
"Pořád porovnáváme nové auto se současným. Hodně ho testujeme a snažíme se jej zlepšit po stránce spolehlivosti i rychlosti. Důležité také je, aby auto bylo jednoduché na opravu pro mechaniky. Zatím ho vyvíjíme, takže Vám ještě nemohu říct, kolik jiných dílů auto bude mít. Aktuálně chceme mít auto připravené v půlce roku.
Prvně jej nasadíme v továrním týmu a ihned na to jej prodáme soukromníkům," dodal Michal Hrabanek. Škoda Motorsport otevřela také nové sídlo - k dispozici má 16 400 metrů čtverečních na přípravu vozů. "Teď je daleko jednodušší vyhovět našim zákazníkům. Prodali jsme zhruba 250 Fabií R5 a nové zázemí nám umožní prodat ještě víc aut a zároveň budeme stačit dodávat náhradní díly."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?