Škoda Motorsport si pro příští rok ponechá ve své sestavě pouze Jan Kopeckého a hvězdu budoucnosti Kalleho Rovanperu. Bývalý mistr WRC2, Pontus Tidemand, naopak u týmu končí.
Na tiskové konferenci v Praze řekl manažer týmu, Pavel Hortek, následující: "Jan Kopecký už je s námi 11 let, možná je to už moc, ale on se pořád zlepšuje. Letos zřejmě zažil svůj nejlepší rok. Hodně s námi chtěl pokračovat a jeho znalost auta je pro nás velmi důležitá.
Letos bylo těžké mít 5 posádek, proto jsme se rozhodli, že Jan a Kalle pro nás bodou jezdit v roce 2019. Máme jednoho zkušeného jezdce a jednoho mladíka." Pontus Tidemand sice z týmu odchází, ale 'Autosportu' prozradil, že v týmu ŠKODA Motorsport mohl zůstat: "Mohli jsme v týmu zůstat, ale už by to byl pátý rok a roky letí. Je mi 28 let a pokud se chci dostat do WRC, musím udělat něco jiného.
Pracujeme na různých možnostech. Mohli bychom třeba odjet několik soutěží s WRC - Švédsko by bylo mým přáním. Zde mohu zajet opravdu dobrý výsledek. Uvidíme." V Praze Škoda také ukázala novou evoluci Fabie R5, která by měla být homologována v létě roku 2019.
"Pořád porovnáváme nové auto se současným. Hodně ho testujeme a snažíme se jej zlepšit po stránce spolehlivosti i rychlosti. Důležité také je, aby auto bylo jednoduché na opravu pro mechaniky. Zatím ho vyvíjíme, takže Vám ještě nemohu říct, kolik jiných dílů auto bude mít. Aktuálně chceme mít auto připravené v půlce roku.
Prvně jej nasadíme v továrním týmu a ihned na to jej prodáme soukromníkům," dodal Michal Hrabanek. Škoda Motorsport otevřela také nové sídlo - k dispozici má 16 400 metrů čtverečních na přípravu vozů. "Teď je daleko jednodušší vyhovět našim zákazníkům. Prodali jsme zhruba 250 Fabií R5 a nové zázemí nám umožní prodat ještě víc aut a zároveň budeme stačit dodávat náhradní díly."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?