Tovární jezdec Toyoty, Jari-Matti Latvala, už počítal s tím, že se rok 2018 stane prvním rokem, kdy v pozici továrního jezdce nedokáže vyhrát ani jednu soutěž WRC. Jenomže vítězství v Austrálii na poslední chvíli situaci zachránilo.
Přitom do posledního dne nastupoval Latvala s jasnou instrukcí od týmu, kdy měl pomáhat Tänakovi, který po sobotě vedl. V neděli ráno udělal Tänak chybu, ale i tak se čekalo, že Toyota pořadí obou jezdců prohodí. K tomu nakonec nedošlo, protože Ott trefil v závěrečné sekci strom a ze soutěže musel po selhání zavěšení odstoupit.
To otevřelo cestu k vítězství Latvalovi, čímž zajistil Toyotě titul. Fin samotný si připsal vítězství v každé sezoně od roku 2008: "Musím říct, že jsem v to již nevěřil. Myslel jsem si, že tohle bude moje první sezona v továrním týmu bez jediného vítězství. I před soutěží mi novináři říkali, že jsem vyhrál alespoň jednu rally v každém roce počínaje sezonou 2008."
"Říkal jsem 'OK, vím o tom'. Ale vyhrát titul mezi značkami je jako vítězství. Měli jsme dobrou druhou polovinu roku a za toto vítězství jsem rád. Když člověk tvrdě pracuje ale nevidí výsledky, tak jej to demotivuje. Tohle je důležité vítězství, ale ještě důležitější byl ten titul," říká šťastný Jari-Matti Latvala.
Mokrá šotolina v Austrálii vyžadovala 110% soustředění. "Snažil jsem se zvětšit můj odstup na Haydena Paddona, na vítězství jsem nemyslel. Mokré podmínky mi ale hrály do karet a daly mi šanci útočit. Ale mohlo to dopadnout mnohem hůř. V neděli ráno jsem začal dobře a pak jsem se chtěl trošku uklidnit, jenomže Ott havaroval.
Během poledne jsme mluvili s Tommim [Mäkinenem] a domluvili jsme se, že nepojedeme na hraně. Cílem bylo dojet do cíle. Odpoledně bylo jednoduché udělat chybu, chtělo to 110% soustředění. Některá místa hodně klouzala, takže Vás mohla jednoduše dostat."
Vloni Fin havaroval na Power Stage Wedding Bells ze třetího místa. "Věděl jsem, že z této zkoušky vyjdeme buďto jako vítězové nebo jako poražení. Bylo mi jasné, že letos nechci prohrát. Nechtěl jsem smutné Vánoce, chtěl jsem veselé Vánoce!"
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.