Latvala už nevěřil tomu, že v roce 2018 vyhraje

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Red Bull Content Pool
-haj 24. listopadu 2018 23:17
Sdílej:

Tovární jezdec Toyoty, Jari-Matti Latvala, už počítal s tím, že se rok 2018 stane prvním rokem, kdy v pozici továrního jezdce nedokáže vyhrát ani jednu soutěž WRC. Jenomže vítězství v Austrálii na poslední chvíli situaci zachránilo.

Přitom do posledního dne nastupoval Latvala s jasnou instrukcí od týmu, kdy měl pomáhat Tänakovi, který po sobotě vedl. V neděli ráno udělal Tänak chybu, ale i tak se čekalo, že Toyota pořadí obou jezdců prohodí. K tomu nakonec nedošlo, protože Ott trefil v závěrečné sekci strom a ze soutěže musel po selhání zavěšení odstoupit.

To otevřelo cestu k vítězství Latvalovi, čímž zajistil Toyotě titul. Fin samotný si připsal vítězství v každé sezoně od roku 2008: "Musím říct, že jsem v to již nevěřil. Myslel jsem si, že tohle bude moje první sezona v továrním týmu bez jediného vítězství. I před soutěží mi novináři říkali, že jsem vyhrál alespoň jednu rally v každém roce počínaje sezonou 2008." 

"Říkal jsem 'OK, vím o tom'. Ale vyhrát titul mezi značkami je jako vítězství. Měli jsme dobrou druhou polovinu roku a za toto vítězství jsem rád. Když člověk tvrdě pracuje ale nevidí výsledky, tak jej to demotivuje. Tohle je důležité vítězství, ale ještě důležitější byl ten titul," říká šťastný Jari-Matti Latvala. 

Mokrá šotolina v Austrálii vyžadovala 110% soustředění. "Snažil jsem se zvětšit můj odstup na Haydena Paddona, na vítězství jsem nemyslel. Mokré podmínky mi ale hrály do karet a daly mi šanci útočit. Ale mohlo to dopadnout mnohem hůř. V neděli ráno jsem začal dobře a pak jsem se chtěl trošku uklidnit, jenomže Ott havaroval.

Během poledne jsme mluvili s Tommim [Mäkinenem] a domluvili jsme se, že nepojedeme na hraně. Cílem bylo dojet do cíle. Odpoledně bylo jednoduché udělat chybu, chtělo to 110% soustředění. Některá místa hodně klouzala, takže Vás mohla jednoduše dostat."

Vloni Fin havaroval na Power Stage Wedding Bells ze třetího místa. "Věděl jsem, že z této zkoušky vyjdeme buďto jako vítězové nebo jako poražení. Bylo mi jasné, že letos nechci prohrát. Nechtěl jsem smutné Vánoce, chtěl jsem veselé Vánoce!"

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.