Tovární jezdec Toyoty, Jari-Matti Latvala, už počítal s tím, že se rok 2018 stane prvním rokem, kdy v pozici továrního jezdce nedokáže vyhrát ani jednu soutěž WRC. Jenomže vítězství v Austrálii na poslední chvíli situaci zachránilo.
Přitom do posledního dne nastupoval Latvala s jasnou instrukcí od týmu, kdy měl pomáhat Tänakovi, který po sobotě vedl. V neděli ráno udělal Tänak chybu, ale i tak se čekalo, že Toyota pořadí obou jezdců prohodí. K tomu nakonec nedošlo, protože Ott trefil v závěrečné sekci strom a ze soutěže musel po selhání zavěšení odstoupit.
To otevřelo cestu k vítězství Latvalovi, čímž zajistil Toyotě titul. Fin samotný si připsal vítězství v každé sezoně od roku 2008: "Musím říct, že jsem v to již nevěřil. Myslel jsem si, že tohle bude moje první sezona v továrním týmu bez jediného vítězství. I před soutěží mi novináři říkali, že jsem vyhrál alespoň jednu rally v každém roce počínaje sezonou 2008."
"Říkal jsem 'OK, vím o tom'. Ale vyhrát titul mezi značkami je jako vítězství. Měli jsme dobrou druhou polovinu roku a za toto vítězství jsem rád. Když člověk tvrdě pracuje ale nevidí výsledky, tak jej to demotivuje. Tohle je důležité vítězství, ale ještě důležitější byl ten titul," říká šťastný Jari-Matti Latvala.
Mokrá šotolina v Austrálii vyžadovala 110% soustředění. "Snažil jsem se zvětšit můj odstup na Haydena Paddona, na vítězství jsem nemyslel. Mokré podmínky mi ale hrály do karet a daly mi šanci útočit. Ale mohlo to dopadnout mnohem hůř. V neděli ráno jsem začal dobře a pak jsem se chtěl trošku uklidnit, jenomže Ott havaroval.
Během poledne jsme mluvili s Tommim [Mäkinenem] a domluvili jsme se, že nepojedeme na hraně. Cílem bylo dojet do cíle. Odpoledně bylo jednoduché udělat chybu, chtělo to 110% soustředění. Některá místa hodně klouzala, takže Vás mohla jednoduše dostat."
Vloni Fin havaroval na Power Stage Wedding Bells ze třetího místa. "Věděl jsem, že z této zkoušky vyjdeme buďto jako vítězové nebo jako poražení. Bylo mi jasné, že letos nechci prohrát. Nechtěl jsem smutné Vánoce, chtěl jsem veselé Vánoce!"
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?