Tovární jezdec Toyoty, Jari-Matti Latvala, už počítal s tím, že se rok 2018 stane prvním rokem, kdy v pozici továrního jezdce nedokáže vyhrát ani jednu soutěž WRC. Jenomže vítězství v Austrálii na poslední chvíli situaci zachránilo.
Přitom do posledního dne nastupoval Latvala s jasnou instrukcí od týmu, kdy měl pomáhat Tänakovi, který po sobotě vedl. V neděli ráno udělal Tänak chybu, ale i tak se čekalo, že Toyota pořadí obou jezdců prohodí. K tomu nakonec nedošlo, protože Ott trefil v závěrečné sekci strom a ze soutěže musel po selhání zavěšení odstoupit.
To otevřelo cestu k vítězství Latvalovi, čímž zajistil Toyotě titul. Fin samotný si připsal vítězství v každé sezoně od roku 2008: "Musím říct, že jsem v to již nevěřil. Myslel jsem si, že tohle bude moje první sezona v továrním týmu bez jediného vítězství. I před soutěží mi novináři říkali, že jsem vyhrál alespoň jednu rally v každém roce počínaje sezonou 2008."
"Říkal jsem 'OK, vím o tom'. Ale vyhrát titul mezi značkami je jako vítězství. Měli jsme dobrou druhou polovinu roku a za toto vítězství jsem rád. Když člověk tvrdě pracuje ale nevidí výsledky, tak jej to demotivuje. Tohle je důležité vítězství, ale ještě důležitější byl ten titul," říká šťastný Jari-Matti Latvala.
Mokrá šotolina v Austrálii vyžadovala 110% soustředění. "Snažil jsem se zvětšit můj odstup na Haydena Paddona, na vítězství jsem nemyslel. Mokré podmínky mi ale hrály do karet a daly mi šanci útočit. Ale mohlo to dopadnout mnohem hůř. V neděli ráno jsem začal dobře a pak jsem se chtěl trošku uklidnit, jenomže Ott havaroval.
Během poledne jsme mluvili s Tommim [Mäkinenem] a domluvili jsme se, že nepojedeme na hraně. Cílem bylo dojet do cíle. Odpoledně bylo jednoduché udělat chybu, chtělo to 110% soustředění. Některá místa hodně klouzala, takže Vás mohla jednoduše dostat."
Vloni Fin havaroval na Power Stage Wedding Bells ze třetího místa. "Věděl jsem, že z této zkoušky vyjdeme buďto jako vítězové nebo jako poražení. Bylo mi jasné, že letos nechci prohrát. Nechtěl jsem smutné Vánoce, chtěl jsem veselé Vánoce!"
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?