Sébastien Ogier po obhajobě svého titulu minulý týden v Austrálii děkoval svému týmu M-Sport Ford World Rally Team. Francouz tak získal s britským týmem druhý titul v řadě. Ogier skončil společně se svým navigátorem, Julienem Ingrassiou, který jej navigoval na cestě ke všem titulům v kariéře (4 s Volkswagenem a 2 s M-Sportem), na pátém místě, ale to mu k zisku titulu stačilo.
Francouzská dvojice v napínavé soutěži v Austrálii porazila své rivaly v boji o titul mistrů světa, kterými byli Thierry Neuville a Ott Tänak. Oba dva totiž chybovali na nedělních odpoledních zkouškách. Pilot Fordu Fiesta WRC tak měl cestu k titulu o to jednodušší, navíc vyhrál závěrečnou Power Stage.
"Na svůj tým jsem tak hrdý. Jste nejlepší!" začal Sébastien Ogier. Pilot se o nehodě svých rivalů doslechl na přejezdu k poslední zkoušce. "Musím říci, že mám trochu smíšené pocity, když jsem se to dozvěděl tímto způsobem na přejezdu. Tato sezóna byla tak intenzivní, ale pak jsem jel poslední zkoušku a v autě jsem na to mohl naposledy zatlačit."
Pro příští rok se Ogier přesouvá do továrního týmu Citroënu, a tak dodává: "Doufám, že toto auto nebudu postrádat". Jeho hlavní konkurent v boji o titul, Thierry Neuville, mu k úspěchu a zisku titulu mistra světa pogratuloval a hned dodal, že už se těší na další souboj příští rok. Jak již bylo zmíněno, Belgičan cíl soutěže neviděl, když havaroval dvě zkoušky před cílem. I tak by ale asi neuspěl - pro zisk titulu potřeboval porazit Ogiera, ale do odstoupení byl o dvě příčky za ním. Po pátečním defektu urazil Belgičan v neděli u své i20 Coupe WRC v jedné šikaně levé kolo.
"Nebyl to konec, ve který jsme doufali," říká Thierry Neuville. "Od pátečního defektu to bylo velmi obtížné jet jako první na trati. Ale snažili jsme se a stále jsme věřili, že titul je možné získat, ale pak přišel déšť. Bylo to všechno nebo nic, neměli jsme co ztratit, takže jsem na to tvrdě tlačil. V odpolední sekci jsme jeli přes limit a já auto naboural - je to součást hry."
"První rána přišla proto, že cesta byla velmi kluzká. Jel jsem velmi rychle, byl široký a zničil první stupeň. To mě rozhodilo a neviděl jsem přes horizont, jel jsem pak moc rychle a trefil pařez," pokračuje jezdec týmu Hyundai. "Byla to ale skvělá sezona a gratuluji Sebovi s Julienem. Děkuji také mému týmu. Bojovali jsme a teď už se těším na krátkou přestávku před tím, než se zaměříme na to, co přijde v budoucnu. Už se těším na příští rok."
To Toyota může slavit zisk prvního titulu mezi konstruktéry od roku 1999, když Jari-Matti Latvala soutěž vyhrál. Ale snaha Otta Tänaka o zisk titulu mezi piloty skončila na předposlední zkoušce. Estonec trefil strom a poničil převodovku u svého Yarisu WRC. "Jen bláto, jel jsem prostě rovně a trefil strom. Kompletně jsem ztratil auto. Nemohli jsme pokračovat. Je to zcela určitě zklamáním," řekl Ott Tänak.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.