Sébastien Ogier po obhajobě svého titulu minulý týden v Austrálii děkoval svému týmu M-Sport Ford World Rally Team. Francouz tak získal s britským týmem druhý titul v řadě. Ogier skončil společně se svým navigátorem, Julienem Ingrassiou, který jej navigoval na cestě ke všem titulům v kariéře (4 s Volkswagenem a 2 s M-Sportem), na pátém místě, ale to mu k zisku titulu stačilo.
Francouzská dvojice v napínavé soutěži v Austrálii porazila své rivaly v boji o titul mistrů světa, kterými byli Thierry Neuville a Ott Tänak. Oba dva totiž chybovali na nedělních odpoledních zkouškách. Pilot Fordu Fiesta WRC tak měl cestu k titulu o to jednodušší, navíc vyhrál závěrečnou Power Stage.
"Na svůj tým jsem tak hrdý. Jste nejlepší!" začal Sébastien Ogier. Pilot se o nehodě svých rivalů doslechl na přejezdu k poslední zkoušce. "Musím říci, že mám trochu smíšené pocity, když jsem se to dozvěděl tímto způsobem na přejezdu. Tato sezóna byla tak intenzivní, ale pak jsem jel poslední zkoušku a v autě jsem na to mohl naposledy zatlačit."
Pro příští rok se Ogier přesouvá do továrního týmu Citroënu, a tak dodává: "Doufám, že toto auto nebudu postrádat". Jeho hlavní konkurent v boji o titul, Thierry Neuville, mu k úspěchu a zisku titulu mistra světa pogratuloval a hned dodal, že už se těší na další souboj příští rok. Jak již bylo zmíněno, Belgičan cíl soutěže neviděl, když havaroval dvě zkoušky před cílem. I tak by ale asi neuspěl - pro zisk titulu potřeboval porazit Ogiera, ale do odstoupení byl o dvě příčky za ním. Po pátečním defektu urazil Belgičan v neděli u své i20 Coupe WRC v jedné šikaně levé kolo.
"Nebyl to konec, ve který jsme doufali," říká Thierry Neuville. "Od pátečního defektu to bylo velmi obtížné jet jako první na trati. Ale snažili jsme se a stále jsme věřili, že titul je možné získat, ale pak přišel déšť. Bylo to všechno nebo nic, neměli jsme co ztratit, takže jsem na to tvrdě tlačil. V odpolední sekci jsme jeli přes limit a já auto naboural - je to součást hry."
"První rána přišla proto, že cesta byla velmi kluzká. Jel jsem velmi rychle, byl široký a zničil první stupeň. To mě rozhodilo a neviděl jsem přes horizont, jel jsem pak moc rychle a trefil pařez," pokračuje jezdec týmu Hyundai. "Byla to ale skvělá sezona a gratuluji Sebovi s Julienem. Děkuji také mému týmu. Bojovali jsme a teď už se těším na krátkou přestávku před tím, než se zaměříme na to, co přijde v budoucnu. Už se těším na příští rok."
To Toyota může slavit zisk prvního titulu mezi konstruktéry od roku 1999, když Jari-Matti Latvala soutěž vyhrál. Ale snaha Otta Tänaka o zisk titulu mezi piloty skončila na předposlední zkoušce. Estonec trefil strom a poničil převodovku u svého Yarisu WRC. "Jen bláto, jel jsem prostě rovně a trefil strom. Kompletně jsem ztratil auto. Nemohli jsme pokračovat. Je to zcela určitě zklamáním," řekl Ott Tänak.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?