Sébastien Ogier po obhajobě svého titulu minulý týden v Austrálii děkoval svému týmu M-Sport Ford World Rally Team. Francouz tak získal s britským týmem druhý titul v řadě. Ogier skončil společně se svým navigátorem, Julienem Ingrassiou, který jej navigoval na cestě ke všem titulům v kariéře (4 s Volkswagenem a 2 s M-Sportem), na pátém místě, ale to mu k zisku titulu stačilo.
Francouzská dvojice v napínavé soutěži v Austrálii porazila své rivaly v boji o titul mistrů světa, kterými byli Thierry Neuville a Ott Tänak. Oba dva totiž chybovali na nedělních odpoledních zkouškách. Pilot Fordu Fiesta WRC tak měl cestu k titulu o to jednodušší, navíc vyhrál závěrečnou Power Stage.
"Na svůj tým jsem tak hrdý. Jste nejlepší!" začal Sébastien Ogier. Pilot se o nehodě svých rivalů doslechl na přejezdu k poslední zkoušce. "Musím říci, že mám trochu smíšené pocity, když jsem se to dozvěděl tímto způsobem na přejezdu. Tato sezóna byla tak intenzivní, ale pak jsem jel poslední zkoušku a v autě jsem na to mohl naposledy zatlačit."
Pro příští rok se Ogier přesouvá do továrního týmu Citroënu, a tak dodává: "Doufám, že toto auto nebudu postrádat". Jeho hlavní konkurent v boji o titul, Thierry Neuville, mu k úspěchu a zisku titulu mistra světa pogratuloval a hned dodal, že už se těší na další souboj příští rok. Jak již bylo zmíněno, Belgičan cíl soutěže neviděl, když havaroval dvě zkoušky před cílem. I tak by ale asi neuspěl - pro zisk titulu potřeboval porazit Ogiera, ale do odstoupení byl o dvě příčky za ním. Po pátečním defektu urazil Belgičan v neděli u své i20 Coupe WRC v jedné šikaně levé kolo.
"Nebyl to konec, ve který jsme doufali," říká Thierry Neuville. "Od pátečního defektu to bylo velmi obtížné jet jako první na trati. Ale snažili jsme se a stále jsme věřili, že titul je možné získat, ale pak přišel déšť. Bylo to všechno nebo nic, neměli jsme co ztratit, takže jsem na to tvrdě tlačil. V odpolední sekci jsme jeli přes limit a já auto naboural - je to součást hry."
"První rána přišla proto, že cesta byla velmi kluzká. Jel jsem velmi rychle, byl široký a zničil první stupeň. To mě rozhodilo a neviděl jsem přes horizont, jel jsem pak moc rychle a trefil pařez," pokračuje jezdec týmu Hyundai. "Byla to ale skvělá sezona a gratuluji Sebovi s Julienem. Děkuji také mému týmu. Bojovali jsme a teď už se těším na krátkou přestávku před tím, než se zaměříme na to, co přijde v budoucnu. Už se těším na příští rok."
To Toyota může slavit zisk prvního titulu mezi konstruktéry od roku 1999, když Jari-Matti Latvala soutěž vyhrál. Ale snaha Otta Tänaka o zisk titulu mezi piloty skončila na předposlední zkoušce. Estonec trefil strom a poničil převodovku u svého Yarisu WRC. "Jen bláto, jel jsem prostě rovně a trefil strom. Kompletně jsem ztratil auto. Nemohli jsme pokračovat. Je to zcela určitě zklamáním," řekl Ott Tänak.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.