Sébastien Ogier po obhajobě svého titulu minulý týden v Austrálii děkoval svému týmu M-Sport Ford World Rally Team. Francouz tak získal s britským týmem druhý titul v řadě. Ogier skončil společně se svým navigátorem, Julienem Ingrassiou, který jej navigoval na cestě ke všem titulům v kariéře (4 s Volkswagenem a 2 s M-Sportem), na pátém místě, ale to mu k zisku titulu stačilo.
Francouzská dvojice v napínavé soutěži v Austrálii porazila své rivaly v boji o titul mistrů světa, kterými byli Thierry Neuville a Ott Tänak. Oba dva totiž chybovali na nedělních odpoledních zkouškách. Pilot Fordu Fiesta WRC tak měl cestu k titulu o to jednodušší, navíc vyhrál závěrečnou Power Stage.
"Na svůj tým jsem tak hrdý. Jste nejlepší!" začal Sébastien Ogier. Pilot se o nehodě svých rivalů doslechl na přejezdu k poslední zkoušce. "Musím říci, že mám trochu smíšené pocity, když jsem se to dozvěděl tímto způsobem na přejezdu. Tato sezóna byla tak intenzivní, ale pak jsem jel poslední zkoušku a v autě jsem na to mohl naposledy zatlačit."
Pro příští rok se Ogier přesouvá do továrního týmu Citroënu, a tak dodává: "Doufám, že toto auto nebudu postrádat". Jeho hlavní konkurent v boji o titul, Thierry Neuville, mu k úspěchu a zisku titulu mistra světa pogratuloval a hned dodal, že už se těší na další souboj příští rok. Jak již bylo zmíněno, Belgičan cíl soutěže neviděl, když havaroval dvě zkoušky před cílem. I tak by ale asi neuspěl - pro zisk titulu potřeboval porazit Ogiera, ale do odstoupení byl o dvě příčky za ním. Po pátečním defektu urazil Belgičan v neděli u své i20 Coupe WRC v jedné šikaně levé kolo.
"Nebyl to konec, ve který jsme doufali," říká Thierry Neuville. "Od pátečního defektu to bylo velmi obtížné jet jako první na trati. Ale snažili jsme se a stále jsme věřili, že titul je možné získat, ale pak přišel déšť. Bylo to všechno nebo nic, neměli jsme co ztratit, takže jsem na to tvrdě tlačil. V odpolední sekci jsme jeli přes limit a já auto naboural - je to součást hry."
"První rána přišla proto, že cesta byla velmi kluzká. Jel jsem velmi rychle, byl široký a zničil první stupeň. To mě rozhodilo a neviděl jsem přes horizont, jel jsem pak moc rychle a trefil pařez," pokračuje jezdec týmu Hyundai. "Byla to ale skvělá sezona a gratuluji Sebovi s Julienem. Děkuji také mému týmu. Bojovali jsme a teď už se těším na krátkou přestávku před tím, než se zaměříme na to, co přijde v budoucnu. Už se těším na příští rok."
To Toyota může slavit zisk prvního titulu mezi konstruktéry od roku 1999, když Jari-Matti Latvala soutěž vyhrál. Ale snaha Otta Tänaka o zisk titulu mezi piloty skončila na předposlední zkoušce. Estonec trefil strom a poničil převodovku u svého Yarisu WRC. "Jen bláto, jel jsem prostě rovně a trefil strom. Kompletně jsem ztratil auto. Nemohli jsme pokračovat. Je to zcela určitě zklamáním," řekl Ott Tänak.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.