V polovině října se odjel poslední podnik ze slovenského mistrovství v rally – Rally Košice. Soutěž rozdělená do dvou etap měla ve svém harmonogramu třináct rychlostních zkoušek s více jak 135 ostrými kilometry. Startovní listina čítala celkem 35 posádek a mezi nimi i tři využívající techniku z dílny Minařík racing.
Ve třídě 8 byli přihlášeni Petr Krajča s Janem Houštěm. Pro „pasekáře“ z Želechovických pasek byl opět připravený modrožlutý Renault Clio Sport. Sobotní etapa byla ve znamení přetahování se o vteřinky se sourozenci Švecovými na Hondě Civic Type – R. Ze sedmi rychlostních zkoušek zajeli „pasekáři“ čtyřikrát nejrychlejší čas třídy, zatímco jejich slovenský soupeř třikrát. Na konci první etapy si Krajča s Houštěm najeli na Švece náskok téměř čtyřicet vteřin. Do nedělní etapy se česká posádka dobře vyspala a předváděla výbornou jízdu. Na šesti měřených erzetách nenašla přemožitele a s náskokem bezmála dvou minut si dojela pro vítězství ve třídě 8. V absolutní klasifikaci obsadili Petr Krajča s Honzou Houštěm 15. příčku. „Rally Košice byla pro nás absolutně neznámou soutěží. Závod jsme chtěli absolvovat hlavně jako test před Vsetínem. Rychlostní zkoušky se nám velice líbily, konečně se závodilo na úzkých lesních cestách. V první sekci jsme se přetahovali se Švecem o první místo. Po 4. RZ se nám podařilo udělat si velký náskok, který jsme drželi až do konce první etapy. Druhý den jsme začali stejně dobře, jako jsme končili den předchozí. Odskočili jsme ve třídě a mohli se spíše soustředit na taktiku dojetí do cíle. Na cílové rampě jsme převzali pohár za první místo ve třídě 8, čímž jsme ale nechtěně připravili naše týmové kolegyně o post vicemistryň v celkovém pořadí ve třídě 8. Chtěli bychom poděkovat všem, kteří se podílejí na našem účinkování v tomto krásném sportu, děkujeme Milanovi a Míše, jak se o nás u nich doma pěkně postarali, a těšíme se na vás již tuto sobotu na domácí soutěži ve Vsetíně, kde se bude rozhodovat o rallysprintovém mistrovi ve třídě 8. Přijďte nás podpořit,“ prozradil dojmy z košické soutěže a zároveň připojil pozvánku na nadcházející sprint Jan Houšť.
Na domácí soutěži startovala i jediná ryze dámská posádka ve startovním poli Michaela Debnárová s Lucií Laurincovou na Renaultu Clio Sport. Obě děvčata si poslední závod sezóny užívala a pomyslnou tečku za letošním rokem udělala třetím místem ve třídě 8. „Rally Košice je už klasika a jedna z nejdelších a nejzajímavějších soutěží sezóny, ale hlavně naše domácí rally a my ji chtěly dokončit na dobrém místě. Určitě jsme si chtěly závod užít, proto jsme se s Lucií pustily do bojů o vteřinky od prvního kilometru. Jelo se nám dobře a auto fungovalo perfektně, za což patří velký dík chlapcům z Minařík racing. Celkově můžu být s výkonem na Rally Košice spokojena. Spokojenost je i s celou letošní sezónou, kterou jsme absolvovaly bez jediného výpadku a kromě sedmi dokončených soutěží si odnášíme i spoustu krásných zážitků. Děkuji Lucce za skvělou spolupráci v průběhu roku a velké díky patří i panu Liptákovi a týmu L Racing za podporu během sezóny,“ uvedla po závodě Michaela Debnárová. Dámská posádka Michaela Debnárová – Lucie Laurincová obsadila při Rally Košice třetí příčku ve třídě 8 a v absolutní klasifikaci obsadily holky 21. místo.
Do Košic se vydala i dvojice Pavol Círeň – Jakub Slovák s Renaultem Clio R3 Maxi. Pavol nedokončil předcházející soutěž v Trebišově a tak si chtěl v Košicích spravit chuť. Ovšem již na první zkoušce nedobrzdil do retardéru, který rozrazil a přitom poškodil chladič. Mechanici poškozené auto opravili a Pavol s Jakubem mohli nastoupit do nedělních rychlostních zkoušek. Na předposlední zkoušce rally ale slovenská posádka o trochu více katovala zatáčku, ve které byl schovaný kus skály a o něj poškodila zavěšení kola. Pro Pavola Círeňa tak zůstala letošní Rally Košice nedokončená.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.