V polovině října se odjel poslední podnik ze slovenského mistrovství v rally – Rally Košice. Soutěž rozdělená do dvou etap měla ve svém harmonogramu třináct rychlostních zkoušek s více jak 135 ostrými kilometry. Startovní listina čítala celkem 35 posádek a mezi nimi i tři využívající techniku z dílny Minařík racing.
Ve třídě 8 byli přihlášeni Petr Krajča s Janem Houštěm. Pro „pasekáře“ z Želechovických pasek byl opět připravený modrožlutý Renault Clio Sport. Sobotní etapa byla ve znamení přetahování se o vteřinky se sourozenci Švecovými na Hondě Civic Type – R. Ze sedmi rychlostních zkoušek zajeli „pasekáři“ čtyřikrát nejrychlejší čas třídy, zatímco jejich slovenský soupeř třikrát. Na konci první etapy si Krajča s Houštěm najeli na Švece náskok téměř čtyřicet vteřin. Do nedělní etapy se česká posádka dobře vyspala a předváděla výbornou jízdu. Na šesti měřených erzetách nenašla přemožitele a s náskokem bezmála dvou minut si dojela pro vítězství ve třídě 8. V absolutní klasifikaci obsadili Petr Krajča s Honzou Houštěm 15. příčku. „Rally Košice byla pro nás absolutně neznámou soutěží. Závod jsme chtěli absolvovat hlavně jako test před Vsetínem. Rychlostní zkoušky se nám velice líbily, konečně se závodilo na úzkých lesních cestách. V první sekci jsme se přetahovali se Švecem o první místo. Po 4. RZ se nám podařilo udělat si velký náskok, který jsme drželi až do konce první etapy. Druhý den jsme začali stejně dobře, jako jsme končili den předchozí. Odskočili jsme ve třídě a mohli se spíše soustředit na taktiku dojetí do cíle. Na cílové rampě jsme převzali pohár za první místo ve třídě 8, čímž jsme ale nechtěně připravili naše týmové kolegyně o post vicemistryň v celkovém pořadí ve třídě 8. Chtěli bychom poděkovat všem, kteří se podílejí na našem účinkování v tomto krásném sportu, děkujeme Milanovi a Míše, jak se o nás u nich doma pěkně postarali, a těšíme se na vás již tuto sobotu na domácí soutěži ve Vsetíně, kde se bude rozhodovat o rallysprintovém mistrovi ve třídě 8. Přijďte nás podpořit,“ prozradil dojmy z košické soutěže a zároveň připojil pozvánku na nadcházející sprint Jan Houšť.
Na domácí soutěži startovala i jediná ryze dámská posádka ve startovním poli Michaela Debnárová s Lucií Laurincovou na Renaultu Clio Sport. Obě děvčata si poslední závod sezóny užívala a pomyslnou tečku za letošním rokem udělala třetím místem ve třídě 8. „Rally Košice je už klasika a jedna z nejdelších a nejzajímavějších soutěží sezóny, ale hlavně naše domácí rally a my ji chtěly dokončit na dobrém místě. Určitě jsme si chtěly závod užít, proto jsme se s Lucií pustily do bojů o vteřinky od prvního kilometru. Jelo se nám dobře a auto fungovalo perfektně, za což patří velký dík chlapcům z Minařík racing. Celkově můžu být s výkonem na Rally Košice spokojena. Spokojenost je i s celou letošní sezónou, kterou jsme absolvovaly bez jediného výpadku a kromě sedmi dokončených soutěží si odnášíme i spoustu krásných zážitků. Děkuji Lucce za skvělou spolupráci v průběhu roku a velké díky patří i panu Liptákovi a týmu L Racing za podporu během sezóny,“ uvedla po závodě Michaela Debnárová. Dámská posádka Michaela Debnárová – Lucie Laurincová obsadila při Rally Košice třetí příčku ve třídě 8 a v absolutní klasifikaci obsadily holky 21. místo.
Do Košic se vydala i dvojice Pavol Círeň – Jakub Slovák s Renaultem Clio R3 Maxi. Pavol nedokončil předcházející soutěž v Trebišově a tak si chtěl v Košicích spravit chuť. Ovšem již na první zkoušce nedobrzdil do retardéru, který rozrazil a přitom poškodil chladič. Mechanici poškozené auto opravili a Pavol s Jakubem mohli nastoupit do nedělních rychlostních zkoušek. Na předposlední zkoušce rally ale slovenská posádka o trochu více katovala zatáčku, ve které byl schovaný kus skály a o něj poškodila zavěšení kola. Pro Pavola Círeňa tak zůstala letošní Rally Košice nedokončená.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.