Krajča a Debnárová v Košicích s poháry

Rally Tatry (SVK)
Rally Tatry (SVK), foto: Hlinka, Daniel
Miroslav Vebr 28. října 2018 13:33
Sdílej:

V polovině října se odjel poslední podnik ze slovenského mistrovství v rally – Rally Košice. Soutěž rozdělená do dvou etap měla ve svém harmonogramu třináct rychlostních zkoušek s více jak 135 ostrými kilometry. Startovní listina čítala celkem 35 posádek a mezi nimi i tři využívající techniku z dílny Minařík racing.

Ve třídě 8 byli přihlášeni Petr Krajča s Janem Houštěm. Pro „pasekáře“ z Želechovických pasek byl opět připravený modrožlutý Renault Clio Sport. Sobotní etapa byla ve znamení přetahování se o vteřinky se sourozenci Švecovými na Hondě Civic Type – R. Ze sedmi rychlostních zkoušek zajeli „pasekáři“ čtyřikrát nejrychlejší čas třídy, zatímco jejich slovenský soupeř třikrát. Na konci první etapy si Krajča s Houštěm najeli na Švece náskok téměř čtyřicet vteřin. Do nedělní etapy se česká posádka dobře vyspala a předváděla výbornou jízdu. Na šesti měřených erzetách nenašla přemožitele a s náskokem bezmála dvou minut si dojela pro vítězství ve třídě 8. V absolutní klasifikaci obsadili Petr Krajča s Honzou Houštěm 15. příčku. „Rally Košice byla pro nás absolutně neznámou soutěží. Závod jsme chtěli absolvovat hlavně jako test před Vsetínem. Rychlostní zkoušky se nám velice líbily, konečně se závodilo na úzkých lesních cestách. V první sekci jsme se přetahovali se Švecem o první místo. Po 4. RZ se nám podařilo udělat si velký náskok, který jsme drželi až do konce první etapy. Druhý den jsme začali stejně dobře, jako jsme končili den předchozí. Odskočili jsme ve třídě a mohli se spíše soustředit na taktiku dojetí do cíle. Na cílové rampě jsme převzali pohár za první místo ve třídě 8, čímž jsme ale nechtěně připravili naše týmové kolegyně o post vicemistryň v celkovém pořadí ve třídě 8. Chtěli bychom poděkovat všem, kteří se podílejí na našem účinkování v tomto krásném sportu, děkujeme Milanovi a Míše, jak se o nás u nich doma pěkně postarali, a těšíme se na vás již tuto sobotu na domácí soutěži ve Vsetíně, kde se bude rozhodovat o rallysprintovém mistrovi ve třídě 8. Přijďte nás podpořit,“ prozradil dojmy z košické soutěže a zároveň připojil pozvánku na nadcházející sprint Jan Houšť.

Na domácí soutěži startovala i jediná ryze dámská posádka ve startovním poli Michaela Debnárová s Lucií Laurincovou na Renaultu Clio Sport. Obě děvčata si poslední závod sezóny užívala a pomyslnou tečku za letošním rokem udělala třetím místem ve třídě 8. „Rally Košice je už klasika a jedna z nejdelších a nejzajímavějších soutěží sezóny, ale hlavně naše domácí rally a my ji chtěly dokončit na dobrém místě. Určitě jsme si chtěly závod užít, proto jsme se s Lucií pustily do bojů o vteřinky od prvního kilometru. Jelo se nám dobře a auto fungovalo perfektně, za což patří velký dík chlapcům z Minařík racing. Celkově můžu být s výkonem na Rally Košice spokojena. Spokojenost je i s celou letošní sezónou, kterou jsme absolvovaly bez jediného výpadku a kromě sedmi dokončených soutěží si odnášíme i spoustu krásných zážitků. Děkuji Lucce za skvělou spolupráci v průběhu roku a velké díky patří i panu Liptákovi a týmu L Racing za podporu během sezóny,“ uvedla po závodě Michaela Debnárová. Dámská posádka Michaela Debnárová – Lucie Laurincová obsadila při Rally Košice třetí příčku ve třídě 8 a v absolutní klasifikaci obsadily holky 21. místo.

Do Košic se vydala i dvojice Pavol Círeň – Jakub Slovák s Renaultem Clio R3 Maxi. Pavol nedokončil předcházející soutěž v Trebišově a tak si chtěl v Košicích spravit chuť. Ovšem již na první zkoušce nedobrzdil do retardéru, který rozrazil a přitom poškodil chladič. Mechanici poškozené auto opravili a Pavol s Jakubem mohli nastoupit do nedělních rychlostních zkoušek. Na předposlední zkoušce rally ale slovenská posádka o trochu více katovala zatáčku, ve které byl schovaný kus skály a o něj poškodila zavěšení kola. Pro Pavola Círeňa tak zůstala letošní Rally Košice nedokončená.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.