V polovině října se odjel poslední podnik ze slovenského mistrovství v rally – Rally Košice. Soutěž rozdělená do dvou etap měla ve svém harmonogramu třináct rychlostních zkoušek s více jak 135 ostrými kilometry. Startovní listina čítala celkem 35 posádek a mezi nimi i tři využívající techniku z dílny Minařík racing.
Ve třídě 8 byli přihlášeni Petr Krajča s Janem Houštěm. Pro „pasekáře“ z Želechovických pasek byl opět připravený modrožlutý Renault Clio Sport. Sobotní etapa byla ve znamení přetahování se o vteřinky se sourozenci Švecovými na Hondě Civic Type – R. Ze sedmi rychlostních zkoušek zajeli „pasekáři“ čtyřikrát nejrychlejší čas třídy, zatímco jejich slovenský soupeř třikrát. Na konci první etapy si Krajča s Houštěm najeli na Švece náskok téměř čtyřicet vteřin. Do nedělní etapy se česká posádka dobře vyspala a předváděla výbornou jízdu. Na šesti měřených erzetách nenašla přemožitele a s náskokem bezmála dvou minut si dojela pro vítězství ve třídě 8. V absolutní klasifikaci obsadili Petr Krajča s Honzou Houštěm 15. příčku. „Rally Košice byla pro nás absolutně neznámou soutěží. Závod jsme chtěli absolvovat hlavně jako test před Vsetínem. Rychlostní zkoušky se nám velice líbily, konečně se závodilo na úzkých lesních cestách. V první sekci jsme se přetahovali se Švecem o první místo. Po 4. RZ se nám podařilo udělat si velký náskok, který jsme drželi až do konce první etapy. Druhý den jsme začali stejně dobře, jako jsme končili den předchozí. Odskočili jsme ve třídě a mohli se spíše soustředit na taktiku dojetí do cíle. Na cílové rampě jsme převzali pohár za první místo ve třídě 8, čímž jsme ale nechtěně připravili naše týmové kolegyně o post vicemistryň v celkovém pořadí ve třídě 8. Chtěli bychom poděkovat všem, kteří se podílejí na našem účinkování v tomto krásném sportu, děkujeme Milanovi a Míše, jak se o nás u nich doma pěkně postarali, a těšíme se na vás již tuto sobotu na domácí soutěži ve Vsetíně, kde se bude rozhodovat o rallysprintovém mistrovi ve třídě 8. Přijďte nás podpořit,“ prozradil dojmy z košické soutěže a zároveň připojil pozvánku na nadcházející sprint Jan Houšť.
Na domácí soutěži startovala i jediná ryze dámská posádka ve startovním poli Michaela Debnárová s Lucií Laurincovou na Renaultu Clio Sport. Obě děvčata si poslední závod sezóny užívala a pomyslnou tečku za letošním rokem udělala třetím místem ve třídě 8. „Rally Košice je už klasika a jedna z nejdelších a nejzajímavějších soutěží sezóny, ale hlavně naše domácí rally a my ji chtěly dokončit na dobrém místě. Určitě jsme si chtěly závod užít, proto jsme se s Lucií pustily do bojů o vteřinky od prvního kilometru. Jelo se nám dobře a auto fungovalo perfektně, za což patří velký dík chlapcům z Minařík racing. Celkově můžu být s výkonem na Rally Košice spokojena. Spokojenost je i s celou letošní sezónou, kterou jsme absolvovaly bez jediného výpadku a kromě sedmi dokončených soutěží si odnášíme i spoustu krásných zážitků. Děkuji Lucce za skvělou spolupráci v průběhu roku a velké díky patří i panu Liptákovi a týmu L Racing za podporu během sezóny,“ uvedla po závodě Michaela Debnárová. Dámská posádka Michaela Debnárová – Lucie Laurincová obsadila při Rally Košice třetí příčku ve třídě 8 a v absolutní klasifikaci obsadily holky 21. místo.
Do Košic se vydala i dvojice Pavol Círeň – Jakub Slovák s Renaultem Clio R3 Maxi. Pavol nedokončil předcházející soutěž v Trebišově a tak si chtěl v Košicích spravit chuť. Ovšem již na první zkoušce nedobrzdil do retardéru, který rozrazil a přitom poškodil chladič. Mechanici poškozené auto opravili a Pavol s Jakubem mohli nastoupit do nedělních rychlostních zkoušek. Na předposlední zkoušce rally ale slovenská posádka o trochu více katovala zatáčku, ve které byl schovaný kus skály a o něj poškodila zavěšení kola. Pro Pavola Círeňa tak zůstala letošní Rally Košice nedokončená.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.