V polovině října se odjel poslední podnik ze slovenského mistrovství v rally – Rally Košice. Soutěž rozdělená do dvou etap měla ve svém harmonogramu třináct rychlostních zkoušek s více jak 135 ostrými kilometry. Startovní listina čítala celkem 35 posádek a mezi nimi i tři využívající techniku z dílny Minařík racing.
Ve třídě 8 byli přihlášeni Petr Krajča s Janem Houštěm. Pro „pasekáře“ z Želechovických pasek byl opět připravený modrožlutý Renault Clio Sport. Sobotní etapa byla ve znamení přetahování se o vteřinky se sourozenci Švecovými na Hondě Civic Type – R. Ze sedmi rychlostních zkoušek zajeli „pasekáři“ čtyřikrát nejrychlejší čas třídy, zatímco jejich slovenský soupeř třikrát. Na konci první etapy si Krajča s Houštěm najeli na Švece náskok téměř čtyřicet vteřin. Do nedělní etapy se česká posádka dobře vyspala a předváděla výbornou jízdu. Na šesti měřených erzetách nenašla přemožitele a s náskokem bezmála dvou minut si dojela pro vítězství ve třídě 8. V absolutní klasifikaci obsadili Petr Krajča s Honzou Houštěm 15. příčku. „Rally Košice byla pro nás absolutně neznámou soutěží. Závod jsme chtěli absolvovat hlavně jako test před Vsetínem. Rychlostní zkoušky se nám velice líbily, konečně se závodilo na úzkých lesních cestách. V první sekci jsme se přetahovali se Švecem o první místo. Po 4. RZ se nám podařilo udělat si velký náskok, který jsme drželi až do konce první etapy. Druhý den jsme začali stejně dobře, jako jsme končili den předchozí. Odskočili jsme ve třídě a mohli se spíše soustředit na taktiku dojetí do cíle. Na cílové rampě jsme převzali pohár za první místo ve třídě 8, čímž jsme ale nechtěně připravili naše týmové kolegyně o post vicemistryň v celkovém pořadí ve třídě 8. Chtěli bychom poděkovat všem, kteří se podílejí na našem účinkování v tomto krásném sportu, děkujeme Milanovi a Míše, jak se o nás u nich doma pěkně postarali, a těšíme se na vás již tuto sobotu na domácí soutěži ve Vsetíně, kde se bude rozhodovat o rallysprintovém mistrovi ve třídě 8. Přijďte nás podpořit,“ prozradil dojmy z košické soutěže a zároveň připojil pozvánku na nadcházející sprint Jan Houšť.
Na domácí soutěži startovala i jediná ryze dámská posádka ve startovním poli Michaela Debnárová s Lucií Laurincovou na Renaultu Clio Sport. Obě děvčata si poslední závod sezóny užívala a pomyslnou tečku za letošním rokem udělala třetím místem ve třídě 8. „Rally Košice je už klasika a jedna z nejdelších a nejzajímavějších soutěží sezóny, ale hlavně naše domácí rally a my ji chtěly dokončit na dobrém místě. Určitě jsme si chtěly závod užít, proto jsme se s Lucií pustily do bojů o vteřinky od prvního kilometru. Jelo se nám dobře a auto fungovalo perfektně, za což patří velký dík chlapcům z Minařík racing. Celkově můžu být s výkonem na Rally Košice spokojena. Spokojenost je i s celou letošní sezónou, kterou jsme absolvovaly bez jediného výpadku a kromě sedmi dokončených soutěží si odnášíme i spoustu krásných zážitků. Děkuji Lucce za skvělou spolupráci v průběhu roku a velké díky patří i panu Liptákovi a týmu L Racing za podporu během sezóny,“ uvedla po závodě Michaela Debnárová. Dámská posádka Michaela Debnárová – Lucie Laurincová obsadila při Rally Košice třetí příčku ve třídě 8 a v absolutní klasifikaci obsadily holky 21. místo.
Do Košic se vydala i dvojice Pavol Círeň – Jakub Slovák s Renaultem Clio R3 Maxi. Pavol nedokončil předcházející soutěž v Trebišově a tak si chtěl v Košicích spravit chuť. Ovšem již na první zkoušce nedobrzdil do retardéru, který rozrazil a přitom poškodil chladič. Mechanici poškozené auto opravili a Pavol s Jakubem mohli nastoupit do nedělních rychlostních zkoušek. Na předposlední zkoušce rally ale slovenská posádka o trochu více katovala zatáčku, ve které byl schovaný kus skály a o něj poškodila zavěšení kola. Pro Pavola Círeňa tak zůstala letošní Rally Košice nedokončená.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.