Esapekka Lappi byl dnes potvrzen v roli továrního jezdce Citroënu pro rok 2019. Stává se tak týmovým kolegou Sébastiena Ogiera, jehož příchod do týmu byl potvrzen před nedávnem.
Lappi do WRC přišel vloni, kdy s Toyotou odjel 8 ze 13 závodů a při svém čtvrtém startu ve Finsku dokonce vyhrál. Je fér přiznat, že tehdy vedl Jari-Matti Latvala, kterému selhalo auto, ale tak to v rally občas bývá. Svými výkony tým přesvědčil a získal si tak smlouvu na celou letošní sezonu. V té mu zatím patří průběžná čtvrtá příčka, když má na svém kontě zatím 3 pódiová umístění.
První informace o možném odchodu Lappiho z Toyoty do Citroënu prosákly minulý měsíc. Teď je tedy vše oficiální a jezdec už se těší na to, jak bude sbírat zkušenosti a profesně růst vedle pětinásobného mistra světa, Sébastiena Ogiera. "Je jasné, že jsem rád, že se mohu připojit k týmu a být budoucím týmovým kolegou Sébastiena. Pro mě to je dobrá příležitost, jak se dále rozvíjet. Minulý rok jsem se naučil hodně věcí od Jariho-Mattiho Latvaly a letos Otta Tänaka také. Když to všechno dát dohromady a přidám zkušenosti od Seba, tak budu ještě lepším jezdcem," říká Esapekka Lappi.
Fin připustil, že nadšení, s jakým se jej snažil šéf Citroënu, Pierre Budar, získat, přispělo k tomu, že se nakonec pro francouzský tým rozhodl. "Jsem přesvědčen, že auto má velký potenciál, stejně tak i tým, který má dlouhou historii a množství zkušeností ve WRC. Fakt, že mě Pierre chtěl jednoznačně přetáhnout se při mém rozhodování také hodně počítal."
Dle Budara je angažování Lappiho jasným důkazem, že jeho tým chce dávat příležitost mladým pilotům. Dle něj má ale mladý Fin stále prostor ke zlepšení. "Pro příští rok jsme chtěli získat dvě velmi konkurenceschopné posádky a příchod Esapekky je tak skvělou zprávou. Vkládání důvěry do mladých pilotů je už dlouhou dobu pevně zakořeněno v DNA naší značky a Esapekka má zcela jasně ideální profil. Talentovaný, odhodlaný a soustředěný - se Sebastianem by měl tvořit skvěle se doplňující a respekt budící pár," říká Pierre Budar.
"Cítíme, že toho může ještě hodně předvést. Budeme tedy dělat co bude v našich silách, abychom jej přivedli do co možná nejlepším formy a abychom mu pomohli v působivém růstu tabulkami," zakončil šéf závodního týmu Citroën. Francouzský tým tak bude příští rok jezdit na většině soutěží s asi jen 2 vozy. Na vybraných podnicích by se do třetího mohl posadit Sébastien Loeb anebo Khalid Al Qassimi.
Je tak velmi nepravděpodobné, že by u týmu zůstali v jakékoliv roli Craig Breen a Mads Ostberg. Jméno Breena bývá posledních pár dní spojováno s M-Sportem. Jak to dopadne, to se nechme překvapit.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.