Lappi míří do Citroënu a bude tak v roce 2019 parťákem Ogiera

Esapekka Lappi mění tým a míří do Citroënu
Esapekka Lappi mění tým a míří do Citroënu, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
-haj 17. října 2018 21:34
Sdílej:

Esapekka Lappi byl dnes potvrzen v roli továrního jezdce Citroënu pro rok 2019. Stává se tak týmovým kolegou Sébastiena Ogiera, jehož příchod do týmu byl potvrzen před nedávnem.

Lappi do WRC přišel vloni, kdy s Toyotou odjel 8 ze 13 závodů a při svém čtvrtém startu ve Finsku dokonce vyhrál. Je fér přiznat, že tehdy vedl Jari-Matti Latvala, kterému selhalo auto, ale tak to v rally občas bývá. Svými výkony tým přesvědčil a získal si tak smlouvu na celou letošní sezonu. V té mu zatím patří průběžná čtvrtá příčka, když má na svém kontě zatím 3 pódiová umístění. 

První informace o možném odchodu Lappiho z Toyoty do Citroënu prosákly minulý měsíc. Teď je tedy vše oficiální a jezdec už se těší na to, jak bude sbírat zkušenosti a profesně růst vedle pětinásobného mistra světa, Sébastiena Ogiera. "Je jasné, že jsem rád, že se mohu připojit k týmu a být budoucím týmovým kolegou Sébastiena. Pro mě to je dobrá příležitost, jak se dále rozvíjet. Minulý rok jsem se naučil hodně věcí od Jariho-Mattiho Latvaly a letos Otta Tänaka také. Když to všechno dát dohromady a přidám zkušenosti od Seba, tak budu ještě lepším jezdcem," říká Esapekka Lappi. 

Fin připustil, že nadšení, s jakým se jej snažil šéf Citroënu, Pierre Budar, získat, přispělo k tomu, že se nakonec pro francouzský tým rozhodl. "Jsem přesvědčen, že auto má velký potenciál, stejně tak i tým, který má dlouhou historii a množství zkušeností ve WRC. Fakt, že mě Pierre chtěl jednoznačně přetáhnout se při mém rozhodování také hodně počítal."

Dle Budara je angažování Lappiho jasným důkazem, že jeho tým chce dávat příležitost mladým pilotům. Dle něj má ale mladý Fin stále prostor ke zlepšení. "Pro příští rok jsme chtěli získat dvě velmi konkurenceschopné posádky a příchod Esapekky je tak skvělou zprávou. Vkládání důvěry do mladých pilotů je už dlouhou dobu pevně zakořeněno v DNA naší značky a Esapekka má zcela jasně ideální profil. Talentovaný, odhodlaný a soustředěný - se Sebastianem by měl tvořit skvěle se doplňující a respekt budící pár," říká Pierre Budar.

"Cítíme, že toho může ještě hodně předvést. Budeme tedy dělat co bude v našich silách, abychom jej přivedli do co možná nejlepším formy a abychom mu pomohli v působivém růstu tabulkami," zakončil šéf závodního týmu Citroën. Francouzský tým tak bude příští rok jezdit na většině soutěží s asi jen 2 vozy. Na vybraných podnicích by se do třetího mohl posadit Sébastien Loeb anebo Khalid Al Qassimi.

Je tak velmi nepravděpodobné, že by u týmu zůstali v jakékoliv roli Craig Breen a Mads Ostberg. Jméno Breena bývá posledních pár dní spojováno s M-Sportem. Jak to dopadne, to se nechme překvapit.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?