Lappi míří do Citroënu a bude tak v roce 2019 parťákem Ogiera

Esapekka Lappi mění tým a míří do Citroënu
Esapekka Lappi mění tým a míří do Citroënu, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
-haj 17. října 2018 21:34
Sdílej:

Esapekka Lappi byl dnes potvrzen v roli továrního jezdce Citroënu pro rok 2019. Stává se tak týmovým kolegou Sébastiena Ogiera, jehož příchod do týmu byl potvrzen před nedávnem.

Lappi do WRC přišel vloni, kdy s Toyotou odjel 8 ze 13 závodů a při svém čtvrtém startu ve Finsku dokonce vyhrál. Je fér přiznat, že tehdy vedl Jari-Matti Latvala, kterému selhalo auto, ale tak to v rally občas bývá. Svými výkony tým přesvědčil a získal si tak smlouvu na celou letošní sezonu. V té mu zatím patří průběžná čtvrtá příčka, když má na svém kontě zatím 3 pódiová umístění. 

První informace o možném odchodu Lappiho z Toyoty do Citroënu prosákly minulý měsíc. Teď je tedy vše oficiální a jezdec už se těší na to, jak bude sbírat zkušenosti a profesně růst vedle pětinásobného mistra světa, Sébastiena Ogiera. "Je jasné, že jsem rád, že se mohu připojit k týmu a být budoucím týmovým kolegou Sébastiena. Pro mě to je dobrá příležitost, jak se dále rozvíjet. Minulý rok jsem se naučil hodně věcí od Jariho-Mattiho Latvaly a letos Otta Tänaka také. Když to všechno dát dohromady a přidám zkušenosti od Seba, tak budu ještě lepším jezdcem," říká Esapekka Lappi. 

Fin připustil, že nadšení, s jakým se jej snažil šéf Citroënu, Pierre Budar, získat, přispělo k tomu, že se nakonec pro francouzský tým rozhodl. "Jsem přesvědčen, že auto má velký potenciál, stejně tak i tým, který má dlouhou historii a množství zkušeností ve WRC. Fakt, že mě Pierre chtěl jednoznačně přetáhnout se při mém rozhodování také hodně počítal."

Dle Budara je angažování Lappiho jasným důkazem, že jeho tým chce dávat příležitost mladým pilotům. Dle něj má ale mladý Fin stále prostor ke zlepšení. "Pro příští rok jsme chtěli získat dvě velmi konkurenceschopné posádky a příchod Esapekky je tak skvělou zprávou. Vkládání důvěry do mladých pilotů je už dlouhou dobu pevně zakořeněno v DNA naší značky a Esapekka má zcela jasně ideální profil. Talentovaný, odhodlaný a soustředěný - se Sebastianem by měl tvořit skvěle se doplňující a respekt budící pár," říká Pierre Budar.

"Cítíme, že toho může ještě hodně předvést. Budeme tedy dělat co bude v našich silách, abychom jej přivedli do co možná nejlepším formy a abychom mu pomohli v působivém růstu tabulkami," zakončil šéf závodního týmu Citroën. Francouzský tým tak bude příští rok jezdit na většině soutěží s asi jen 2 vozy. Na vybraných podnicích by se do třetího mohl posadit Sébastien Loeb anebo Khalid Al Qassimi.

Je tak velmi nepravděpodobné, že by u týmu zůstali v jakékoliv roli Craig Breen a Mads Ostberg. Jméno Breena bývá posledních pár dní spojováno s M-Sportem. Jak to dopadne, to se nechme překvapit.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.