Lappi míří do Citroënu a bude tak v roce 2019 parťákem Ogiera

Esapekka Lappi mění tým a míří do Citroënu
Esapekka Lappi mění tým a míří do Citroënu, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
-haj 17. října 2018 21:34
Sdílej:

Esapekka Lappi byl dnes potvrzen v roli továrního jezdce Citroënu pro rok 2019. Stává se tak týmovým kolegou Sébastiena Ogiera, jehož příchod do týmu byl potvrzen před nedávnem.

Lappi do WRC přišel vloni, kdy s Toyotou odjel 8 ze 13 závodů a při svém čtvrtém startu ve Finsku dokonce vyhrál. Je fér přiznat, že tehdy vedl Jari-Matti Latvala, kterému selhalo auto, ale tak to v rally občas bývá. Svými výkony tým přesvědčil a získal si tak smlouvu na celou letošní sezonu. V té mu zatím patří průběžná čtvrtá příčka, když má na svém kontě zatím 3 pódiová umístění. 

První informace o možném odchodu Lappiho z Toyoty do Citroënu prosákly minulý měsíc. Teď je tedy vše oficiální a jezdec už se těší na to, jak bude sbírat zkušenosti a profesně růst vedle pětinásobného mistra světa, Sébastiena Ogiera. "Je jasné, že jsem rád, že se mohu připojit k týmu a být budoucím týmovým kolegou Sébastiena. Pro mě to je dobrá příležitost, jak se dále rozvíjet. Minulý rok jsem se naučil hodně věcí od Jariho-Mattiho Latvaly a letos Otta Tänaka také. Když to všechno dát dohromady a přidám zkušenosti od Seba, tak budu ještě lepším jezdcem," říká Esapekka Lappi. 

Fin připustil, že nadšení, s jakým se jej snažil šéf Citroënu, Pierre Budar, získat, přispělo k tomu, že se nakonec pro francouzský tým rozhodl. "Jsem přesvědčen, že auto má velký potenciál, stejně tak i tým, který má dlouhou historii a množství zkušeností ve WRC. Fakt, že mě Pierre chtěl jednoznačně přetáhnout se při mém rozhodování také hodně počítal."

Dle Budara je angažování Lappiho jasným důkazem, že jeho tým chce dávat příležitost mladým pilotům. Dle něj má ale mladý Fin stále prostor ke zlepšení. "Pro příští rok jsme chtěli získat dvě velmi konkurenceschopné posádky a příchod Esapekky je tak skvělou zprávou. Vkládání důvěry do mladých pilotů je už dlouhou dobu pevně zakořeněno v DNA naší značky a Esapekka má zcela jasně ideální profil. Talentovaný, odhodlaný a soustředěný - se Sebastianem by měl tvořit skvěle se doplňující a respekt budící pár," říká Pierre Budar.

"Cítíme, že toho může ještě hodně předvést. Budeme tedy dělat co bude v našich silách, abychom jej přivedli do co možná nejlepším formy a abychom mu pomohli v působivém růstu tabulkami," zakončil šéf závodního týmu Citroën. Francouzský tým tak bude příští rok jezdit na většině soutěží s asi jen 2 vozy. Na vybraných podnicích by se do třetího mohl posadit Sébastien Loeb anebo Khalid Al Qassimi.

Je tak velmi nepravděpodobné, že by u týmu zůstali v jakékoliv roli Craig Breen a Mads Ostberg. Jméno Breena bývá posledních pár dní spojováno s M-Sportem. Jak to dopadne, to se nechme překvapit.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.