Esapekka Lappi byl dnes potvrzen v roli továrního jezdce Citroënu pro rok 2019. Stává se tak týmovým kolegou Sébastiena Ogiera, jehož příchod do týmu byl potvrzen před nedávnem.
Lappi do WRC přišel vloni, kdy s Toyotou odjel 8 ze 13 závodů a při svém čtvrtém startu ve Finsku dokonce vyhrál. Je fér přiznat, že tehdy vedl Jari-Matti Latvala, kterému selhalo auto, ale tak to v rally občas bývá. Svými výkony tým přesvědčil a získal si tak smlouvu na celou letošní sezonu. V té mu zatím patří průběžná čtvrtá příčka, když má na svém kontě zatím 3 pódiová umístění.
První informace o možném odchodu Lappiho z Toyoty do Citroënu prosákly minulý měsíc. Teď je tedy vše oficiální a jezdec už se těší na to, jak bude sbírat zkušenosti a profesně růst vedle pětinásobného mistra světa, Sébastiena Ogiera. "Je jasné, že jsem rád, že se mohu připojit k týmu a být budoucím týmovým kolegou Sébastiena. Pro mě to je dobrá příležitost, jak se dále rozvíjet. Minulý rok jsem se naučil hodně věcí od Jariho-Mattiho Latvaly a letos Otta Tänaka také. Když to všechno dát dohromady a přidám zkušenosti od Seba, tak budu ještě lepším jezdcem," říká Esapekka Lappi.
Fin připustil, že nadšení, s jakým se jej snažil šéf Citroënu, Pierre Budar, získat, přispělo k tomu, že se nakonec pro francouzský tým rozhodl. "Jsem přesvědčen, že auto má velký potenciál, stejně tak i tým, který má dlouhou historii a množství zkušeností ve WRC. Fakt, že mě Pierre chtěl jednoznačně přetáhnout se při mém rozhodování také hodně počítal."
Dle Budara je angažování Lappiho jasným důkazem, že jeho tým chce dávat příležitost mladým pilotům. Dle něj má ale mladý Fin stále prostor ke zlepšení. "Pro příští rok jsme chtěli získat dvě velmi konkurenceschopné posádky a příchod Esapekky je tak skvělou zprávou. Vkládání důvěry do mladých pilotů je už dlouhou dobu pevně zakořeněno v DNA naší značky a Esapekka má zcela jasně ideální profil. Talentovaný, odhodlaný a soustředěný - se Sebastianem by měl tvořit skvěle se doplňující a respekt budící pár," říká Pierre Budar.
"Cítíme, že toho může ještě hodně předvést. Budeme tedy dělat co bude v našich silách, abychom jej přivedli do co možná nejlepším formy a abychom mu pomohli v působivém růstu tabulkami," zakončil šéf závodního týmu Citroën. Francouzský tým tak bude příští rok jezdit na většině soutěží s asi jen 2 vozy. Na vybraných podnicích by se do třetího mohl posadit Sébastien Loeb anebo Khalid Al Qassimi.
Je tak velmi nepravděpodobné, že by u týmu zůstali v jakékoliv roli Craig Breen a Mads Ostberg. Jméno Breena bývá posledních pár dní spojováno s M-Sportem. Jak to dopadne, to se nechme překvapit.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?