Toyota dnes oficiálně potvrdila to, o čem se spekulovalo již několik týdnů. K týmu se přidává Kris Meeke. Ve finsko-japonském týmu doplní dvojici Latvala, Tänak.
Meeke se za volant soutěžního vozu během rally posadí poprvé od května příští měsíc na Condroz Rally (pojede se Škodou Fabia R5). V úterý si otestoval Toyotu Yaris WRC ve finských lesích. "Je mi velkým potěšením a ctí stát se jezdcem Toyoty. Chci velmi poděkovat Akio Toyodovi [prezident Toyota Motor Corporation], Tommimu Makinenovi [šéf týmu] a celé Toyotě za důvěru ve mně vloženou.
Před třemi lety jsme poprvé jednali o možnosti, že bych se k týmu přidal. Jsem moc rád, že to konečně vyšlo," popisuje šťastný Kris Meeke. Ten sice soutěž od svého vyhazovu od Citroënu nejel, teď ale usedne do vozu, který Tänaka dovezl ke třem vítězstvím v řadě za sebou.
"Výkonnost auta mluví sama za sebe, ale duch uvnitř týmu je na neuvěřitelné úrovni - přidává se k tomu i japonská kultura, čest a respekt. Už se nemohu dočkat, až začneme. Nemám jiný cíl, než si opět užívat jízdu. Chci pomoci Toyotě získat titul.
První šampionát jsem vyhrál v 16 letech, když jsem navigoval mého bratra v lokálním mistrovství. To jsme jezdili s Toyotou Corolla, proto je neuvěřitelné být zde v tomto týmu. Nemyslím si, že je lepší místo," zakončil bývalý tovární jezdec Citroënu.
Tommi Mäkinen připustil, že schopnost Krise Meekea vyvíjet vůz jej přiměla k tomu, aby ho angažoval: "Všichni jsme moc rádi, že se Kris přidává k Toyota Gazoo Racing. Víme, že je velmi rychlý, ale přináší také spoustu zkušeností. Jeho technické znalosti jsou na velmi vysoké úrovni.
Věřím, že nám přinese nové poznatky a nápady, které nám pomohou udělat Yaris WRC ještě lepším. Jsem také velmi rád, že Jari-Matti bude i nadále pokračovat v tomto týmu. Odvedl pro nás velmi dobrou práci. Poslední dobou se navíc začal opět pravidelně stavět na podium, což je důležité."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.