Toyota dnes oficiálně potvrdila to, o čem se spekulovalo již několik týdnů. K týmu se přidává Kris Meeke. Ve finsko-japonském týmu doplní dvojici Latvala, Tänak.
Meeke se za volant soutěžního vozu během rally posadí poprvé od května příští měsíc na Condroz Rally (pojede se Škodou Fabia R5). V úterý si otestoval Toyotu Yaris WRC ve finských lesích. "Je mi velkým potěšením a ctí stát se jezdcem Toyoty. Chci velmi poděkovat Akio Toyodovi [prezident Toyota Motor Corporation], Tommimu Makinenovi [šéf týmu] a celé Toyotě za důvěru ve mně vloženou.
Před třemi lety jsme poprvé jednali o možnosti, že bych se k týmu přidal. Jsem moc rád, že to konečně vyšlo," popisuje šťastný Kris Meeke. Ten sice soutěž od svého vyhazovu od Citroënu nejel, teď ale usedne do vozu, který Tänaka dovezl ke třem vítězstvím v řadě za sebou.
"Výkonnost auta mluví sama za sebe, ale duch uvnitř týmu je na neuvěřitelné úrovni - přidává se k tomu i japonská kultura, čest a respekt. Už se nemohu dočkat, až začneme. Nemám jiný cíl, než si opět užívat jízdu. Chci pomoci Toyotě získat titul.
První šampionát jsem vyhrál v 16 letech, když jsem navigoval mého bratra v lokálním mistrovství. To jsme jezdili s Toyotou Corolla, proto je neuvěřitelné být zde v tomto týmu. Nemyslím si, že je lepší místo," zakončil bývalý tovární jezdec Citroënu.
Tommi Mäkinen připustil, že schopnost Krise Meekea vyvíjet vůz jej přiměla k tomu, aby ho angažoval: "Všichni jsme moc rádi, že se Kris přidává k Toyota Gazoo Racing. Víme, že je velmi rychlý, ale přináší také spoustu zkušeností. Jeho technické znalosti jsou na velmi vysoké úrovni.
Věřím, že nám přinese nové poznatky a nápady, které nám pomohou udělat Yaris WRC ještě lepším. Jsem také velmi rád, že Jari-Matti bude i nadále pokračovat v tomto týmu. Odvedl pro nás velmi dobrou práci. Poslední dobou se navíc začal opět pravidelně stavět na podium, což je důležité."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?