Toyota dnes oficiálně potvrdila to, o čem se spekulovalo již několik týdnů. K týmu se přidává Kris Meeke. Ve finsko-japonském týmu doplní dvojici Latvala, Tänak.
Meeke se za volant soutěžního vozu během rally posadí poprvé od května příští měsíc na Condroz Rally (pojede se Škodou Fabia R5). V úterý si otestoval Toyotu Yaris WRC ve finských lesích. "Je mi velkým potěšením a ctí stát se jezdcem Toyoty. Chci velmi poděkovat Akio Toyodovi [prezident Toyota Motor Corporation], Tommimu Makinenovi [šéf týmu] a celé Toyotě za důvěru ve mně vloženou.
Před třemi lety jsme poprvé jednali o možnosti, že bych se k týmu přidal. Jsem moc rád, že to konečně vyšlo," popisuje šťastný Kris Meeke. Ten sice soutěž od svého vyhazovu od Citroënu nejel, teď ale usedne do vozu, který Tänaka dovezl ke třem vítězstvím v řadě za sebou.
"Výkonnost auta mluví sama za sebe, ale duch uvnitř týmu je na neuvěřitelné úrovni - přidává se k tomu i japonská kultura, čest a respekt. Už se nemohu dočkat, až začneme. Nemám jiný cíl, než si opět užívat jízdu. Chci pomoci Toyotě získat titul.
První šampionát jsem vyhrál v 16 letech, když jsem navigoval mého bratra v lokálním mistrovství. To jsme jezdili s Toyotou Corolla, proto je neuvěřitelné být zde v tomto týmu. Nemyslím si, že je lepší místo," zakončil bývalý tovární jezdec Citroënu.
Tommi Mäkinen připustil, že schopnost Krise Meekea vyvíjet vůz jej přiměla k tomu, aby ho angažoval: "Všichni jsme moc rádi, že se Kris přidává k Toyota Gazoo Racing. Víme, že je velmi rychlý, ale přináší také spoustu zkušeností. Jeho technické znalosti jsou na velmi vysoké úrovni.
Věřím, že nám přinese nové poznatky a nápady, které nám pomohou udělat Yaris WRC ještě lepším. Jsem také velmi rád, že Jari-Matti bude i nadále pokračovat v tomto týmu. Odvedl pro nás velmi dobrou práci. Poslední dobou se navíc začal opět pravidelně stavět na podium, což je důležité."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?