Pierre Budar dosáhl svého cíle - Sébastien Ogier se v příštím roce vrací zpět do francouzského týmu! Úřadující mistr světa a jeho spolujezdec, Julien Ingrassia, tedy jdou do týmu, se kterým do WRC vstoupili.
"Je zde spousta faktorů, které moje rozhodnutí ovlivnily. Opravdu se mi líbí ta představa, že budu opět spolupracovat s lidmi, se kterými jsem již před několika lety velmi dobře spolupracoval. Také mě těší možnost, že bych se mohl stát mistrem světa se třetí různou značkou. I když to není samozřejmé, tak já věřím, že auto potenciál má," říká Sébastien Ogier. Ten měl podle spekulací z Francie již C3 WRC testovat.
Pro Malcolma Wilsona, šéfa Fordu M-Sport, to znamená, že se bude muset porozhlédnout po jiném jezdci: "Jsem nesmírně pyšný na to, čeho jsme společně dosáhli. Na spolupráci s ním budu ještě dlouho vzpomínat. Všichni jsme hodně zklamaní, že nás [Seb] opouští."
Na druhé straně, Pierre Budar, už se nemůže dočkat sezony 2019: "Tento přestup je neskutečná vzpruha pro celý tým. Teď budeme tak motivovaní jako nikdy před tím. Máme teď opravdu dobrý pocit!" Šéf týmu Citroën má ještě jeden cíl, na pozici týmové dvojky chce přivést do týmu Esapekku Lappiho.
Ogier a CitroënSébastien Ogier slavil v roce 2008 ve voze Citroën C2 Super 1600 juniorský titul mistra světa. Na konci roku poprvé usedl do WRC a vyzkoušel si jej na trati. Při Řecké rally 2009 stanul Ogier poprvé s vozem C4 WRC satelitního týmu Citroën na podium, když byl druhý. V Portugalsku 2010 se vítězství již dočkal a svými výkony si vysloužil povýšení do hlavního týmu.
V roce 2011 se velmi citelně podílel na zisku titulu pro Citroën mezi týmy. Jenomže v tom samém roce se Sébastien Loeb rozhodl prodloužit smlouvu s Citroënem a tím si pojistil svoji pozici týmové jedničky. Po velkých neshodách mezi oběma jezdci se Ogier rozhodl pro přestup k Volkswagenu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.