Sébastien Ogier odchází od Fordu k Citroënu!

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Red Bull
-haj 28. září 2018 20:10
Sdílej:

Pierre Budar dosáhl svého cíle - Sébastien Ogier se v příštím roce vrací zpět do francouzského týmu! Úřadující mistr světa a jeho spolujezdec, Julien Ingrassia, tedy jdou do týmu, se kterým do WRC vstoupili.

"Je zde spousta faktorů, které moje rozhodnutí ovlivnily. Opravdu se mi líbí ta představa, že budu opět spolupracovat s lidmi, se kterými jsem již před několika lety velmi dobře spolupracoval. Také mě těší možnost, že bych se mohl stát mistrem světa se třetí různou značkou. I když to není samozřejmé, tak já věřím, že auto potenciál má," říká Sébastien Ogier. Ten měl podle spekulací z Francie již C3 WRC testovat.

Pro Malcolma Wilsona, šéfa Fordu M-Sport, to znamená, že se bude muset porozhlédnout po jiném jezdci: "Jsem nesmírně pyšný na to, čeho jsme společně dosáhli. Na spolupráci s ním budu ještě dlouho vzpomínat. Všichni jsme hodně zklamaní, že nás [Seb] opouští."

Na druhé straně, Pierre Budar, už se nemůže dočkat sezony 2019: "Tento přestup je neskutečná vzpruha pro celý tým. Teď budeme tak motivovaní jako nikdy před tím. Máme teď opravdu dobrý pocit!" Šéf týmu Citroën má ještě jeden cíl, na pozici týmové dvojky chce přivést do týmu Esapekku Lappiho. 

Ogier a CitroënSébastien Ogier slavil v roce 2008 ve voze Citroën C2 Super 1600 juniorský titul mistra světa. Na konci roku poprvé usedl do WRC a vyzkoušel si jej na trati. Při Řecké rally 2009 stanul Ogier poprvé s vozem C4 WRC satelitního týmu Citroën na podium, když byl druhý. V Portugalsku 2010 se vítězství již dočkal a svými výkony si vysloužil povýšení do hlavního týmu. 

V roce 2011 se velmi citelně podílel na zisku titulu pro Citroën mezi týmy. Jenomže v tom samém roce se Sébastien Loeb rozhodl prodloužit smlouvu s Citroënem a tím si pojistil svoji pozici týmové jedničky. Po velkých neshodách mezi oběma jezdci se Ogier rozhodl pro přestup k Volkswagenu.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.