Pierre Budar dosáhl svého cíle - Sébastien Ogier se v příštím roce vrací zpět do francouzského týmu! Úřadující mistr světa a jeho spolujezdec, Julien Ingrassia, tedy jdou do týmu, se kterým do WRC vstoupili.
"Je zde spousta faktorů, které moje rozhodnutí ovlivnily. Opravdu se mi líbí ta představa, že budu opět spolupracovat s lidmi, se kterými jsem již před několika lety velmi dobře spolupracoval. Také mě těší možnost, že bych se mohl stát mistrem světa se třetí různou značkou. I když to není samozřejmé, tak já věřím, že auto potenciál má," říká Sébastien Ogier. Ten měl podle spekulací z Francie již C3 WRC testovat.
Pro Malcolma Wilsona, šéfa Fordu M-Sport, to znamená, že se bude muset porozhlédnout po jiném jezdci: "Jsem nesmírně pyšný na to, čeho jsme společně dosáhli. Na spolupráci s ním budu ještě dlouho vzpomínat. Všichni jsme hodně zklamaní, že nás [Seb] opouští."
Na druhé straně, Pierre Budar, už se nemůže dočkat sezony 2019: "Tento přestup je neskutečná vzpruha pro celý tým. Teď budeme tak motivovaní jako nikdy před tím. Máme teď opravdu dobrý pocit!" Šéf týmu Citroën má ještě jeden cíl, na pozici týmové dvojky chce přivést do týmu Esapekku Lappiho.
Ogier a CitroënSébastien Ogier slavil v roce 2008 ve voze Citroën C2 Super 1600 juniorský titul mistra světa. Na konci roku poprvé usedl do WRC a vyzkoušel si jej na trati. Při Řecké rally 2009 stanul Ogier poprvé s vozem C4 WRC satelitního týmu Citroën na podium, když byl druhý. V Portugalsku 2010 se vítězství již dočkal a svými výkony si vysloužil povýšení do hlavního týmu.
V roce 2011 se velmi citelně podílel na zisku titulu pro Citroën mezi týmy. Jenomže v tom samém roce se Sébastien Loeb rozhodl prodloužit smlouvu s Citroënem a tím si pojistil svoji pozici týmové jedničky. Po velkých neshodách mezi oběma jezdci se Ogier rozhodl pro přestup k Volkswagenu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.