Jak se zdá, tak Citroën hodně tlačí na to, aby měl v roce 2019 jezdeckou sestavu, se kterou by mohl pomýšlet na vítězství v šampionátu. Jeho cílem je mít následující jezdce: Sébastiena Ogiera, Esapekku Lappiho a Craiga Breena.
Debaty ohledně možného angažmá v Citroënu se Sébastienem Ogierem se táhnou už týdny. Ale diskuze s Esapekkou Lappi, zdá se, gradují. Zatímco pětinásobný mistr světa, Ogier, který hájí aktuálně barvy M-Sport Fordu, je hlavním cílem pro Citroën, tak případný neúspěch ve snaze o jeho získání by ještě zvýšily tlak na získání Lappiho.
Manažer finského pilota se poprvé potkal se šéfem Citroënu, Pierre Budarem, v červnu a minulý měsíc měl 27 letý pilot navštívit zázemí Citroën Racingu a blíže se seznámit s C3 WRC. To samozřejmě nenechává klidným šéfa továrního týmu Toyota, Tommiho Mäkinena, který dal Finovi a někdejšímu továrnímu pilotovi Škody Motorsport nabídku na příští rok, když zopakoval, že by si pro rok 2019 rád udržel vedle Jariho-Mattiho Latvaly a Otta Tänaka i Esapekku Lappiho.
Manažer Lappiho, Erik Veiby, potvrdil, že mají nabídku od Toyoty, ale dodal, že jednají i s jinými týmy. "Esapekka dělá svoji práci a jezdí pro Toyotu, která je jeho zaměstnavatelem, tak dobře, jak jen to jde," řekl Erik Veiby pro britský Autosport. "Mohu potvrdit, že dostal nabídku od Toyoty a jednáme i ostatními týmy o příštím roce, ale nic jsme ještě nepodepsali."
Aktuálním jezdcům Citroënu, Craigu Breenovi a Madsi Ostbergovi, vyprší na konci roku u Citroënu jejich smlouvy. Oba by ale rádi v týmu pokračovali. Breen začal letošní sezonu dobře, když zajel druhé místo ve Švédsku. Pak ale musel dvě soutěže absentovat, když dělal místo pro Sébastiena Loeba. Od té doby už jezdí, ale vždycky jej potká zkraje rally nějaká smůla.
Citroën nadále trvá na tom, že pro příští rok ještě s nikým podepsáno nemá a neočekává, že by měl v průběhu srpna co oznámit. Tiskový mluvčí týmu řekl: "Nic se nezměnilo. Jednání nadále trvají."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.