Jak se zdá, tak Citroën hodně tlačí na to, aby měl v roce 2019 jezdeckou sestavu, se kterou by mohl pomýšlet na vítězství v šampionátu. Jeho cílem je mít následující jezdce: Sébastiena Ogiera, Esapekku Lappiho a Craiga Breena.
Debaty ohledně možného angažmá v Citroënu se Sébastienem Ogierem se táhnou už týdny. Ale diskuze s Esapekkou Lappi, zdá se, gradují. Zatímco pětinásobný mistr světa, Ogier, který hájí aktuálně barvy M-Sport Fordu, je hlavním cílem pro Citroën, tak případný neúspěch ve snaze o jeho získání by ještě zvýšily tlak na získání Lappiho.
Manažer finského pilota se poprvé potkal se šéfem Citroënu, Pierre Budarem, v červnu a minulý měsíc měl 27 letý pilot navštívit zázemí Citroën Racingu a blíže se seznámit s C3 WRC. To samozřejmě nenechává klidným šéfa továrního týmu Toyota, Tommiho Mäkinena, který dal Finovi a někdejšímu továrnímu pilotovi Škody Motorsport nabídku na příští rok, když zopakoval, že by si pro rok 2019 rád udržel vedle Jariho-Mattiho Latvaly a Otta Tänaka i Esapekku Lappiho.
Manažer Lappiho, Erik Veiby, potvrdil, že mají nabídku od Toyoty, ale dodal, že jednají i s jinými týmy. "Esapekka dělá svoji práci a jezdí pro Toyotu, která je jeho zaměstnavatelem, tak dobře, jak jen to jde," řekl Erik Veiby pro britský Autosport. "Mohu potvrdit, že dostal nabídku od Toyoty a jednáme i ostatními týmy o příštím roce, ale nic jsme ještě nepodepsali."
Aktuálním jezdcům Citroënu, Craigu Breenovi a Madsi Ostbergovi, vyprší na konci roku u Citroënu jejich smlouvy. Oba by ale rádi v týmu pokračovali. Breen začal letošní sezonu dobře, když zajel druhé místo ve Švédsku. Pak ale musel dvě soutěže absentovat, když dělal místo pro Sébastiena Loeba. Od té doby už jezdí, ale vždycky jej potká zkraje rally nějaká smůla.
Citroën nadále trvá na tom, že pro příští rok ještě s nikým podepsáno nemá a neočekává, že by měl v průběhu srpna co oznámit. Tiskový mluvčí týmu řekl: "Nic se nezměnilo. Jednání nadále trvají."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.