Jak se zdá, tak Citroën hodně tlačí na to, aby měl v roce 2019 jezdeckou sestavu, se kterou by mohl pomýšlet na vítězství v šampionátu. Jeho cílem je mít následující jezdce: Sébastiena Ogiera, Esapekku Lappiho a Craiga Breena.
Debaty ohledně možného angažmá v Citroënu se Sébastienem Ogierem se táhnou už týdny. Ale diskuze s Esapekkou Lappi, zdá se, gradují. Zatímco pětinásobný mistr světa, Ogier, který hájí aktuálně barvy M-Sport Fordu, je hlavním cílem pro Citroën, tak případný neúspěch ve snaze o jeho získání by ještě zvýšily tlak na získání Lappiho.
Manažer finského pilota se poprvé potkal se šéfem Citroënu, Pierre Budarem, v červnu a minulý měsíc měl 27 letý pilot navštívit zázemí Citroën Racingu a blíže se seznámit s C3 WRC. To samozřejmě nenechává klidným šéfa továrního týmu Toyota, Tommiho Mäkinena, který dal Finovi a někdejšímu továrnímu pilotovi Škody Motorsport nabídku na příští rok, když zopakoval, že by si pro rok 2019 rád udržel vedle Jariho-Mattiho Latvaly a Otta Tänaka i Esapekku Lappiho.
Manažer Lappiho, Erik Veiby, potvrdil, že mají nabídku od Toyoty, ale dodal, že jednají i s jinými týmy. "Esapekka dělá svoji práci a jezdí pro Toyotu, která je jeho zaměstnavatelem, tak dobře, jak jen to jde," řekl Erik Veiby pro britský Autosport. "Mohu potvrdit, že dostal nabídku od Toyoty a jednáme i ostatními týmy o příštím roce, ale nic jsme ještě nepodepsali."
Aktuálním jezdcům Citroënu, Craigu Breenovi a Madsi Ostbergovi, vyprší na konci roku u Citroënu jejich smlouvy. Oba by ale rádi v týmu pokračovali. Breen začal letošní sezonu dobře, když zajel druhé místo ve Švédsku. Pak ale musel dvě soutěže absentovat, když dělal místo pro Sébastiena Loeba. Od té doby už jezdí, ale vždycky jej potká zkraje rally nějaká smůla.
Citroën nadále trvá na tom, že pro příští rok ještě s nikým podepsáno nemá a neočekává, že by měl v průběhu srpna co oznámit. Tiskový mluvčí týmu řekl: "Nic se nezměnilo. Jednání nadále trvají."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.