AKTUALIZACE PO RZ18; Světový šampionát v rally má o tomto víkendu na pořadu dne další soutěž. Tentokrát se jede v Německu v okolí města Trier. Dlouhá léta býval na této asfaltové soutěži zásluhou Sébastiena Loeba neporazitelný Citroën, kdo vyhraje letos? Sledujte s námi průběh závodního víkendu.
Po RZ18:První nedělní rychlostní zkouška, RZ16, řádně promluvila do celkového pořadí. Smůla potkala Jariho-Mattiho Latvalu, který musel odstoupit po technických problémech s transmisemi. Na tomto testu havaroval také Mads Ostberg na Citroënu. Dani Sordo s Hyundai vyletěl do vinice, do konce měřené zkoušky sice dojel, ale teplota jeho motoru byla poměrně vysoká. Zkoušku vyhrál Neuville před Ogierem (+5,4s) a Lappim (+6,4s). A právě Belgičan nejvíce vytěžil z těchto událostí, když postoupil na celkové druhé místo. Na třetí místo celkově postoupil Lappi.
Na RZ17 zajel nejrychlejší čas Sébastien Ogier před Thierry Neuvillem (+2,1s) a Craigem Breenem (+8,1s). Na přejezdu mezi RZ16 a RZ17 musel odstoupit na následky havárie Dani Sordo. Díky tomu se do TOP10 dostala i špička WRC - Kopecký a Rovanperä.
Výsledky Power Stage:1) Sébastien Ogier + 5 bodů2) Ott Tänak + 4 body3) Esapekka Lappi + 3 body4) Craig Breen + 2 body5) Thierry Neuville + 1 bod
Výsledky po RZ18
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC 3:03:36,9 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +39,2 3. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:00,9 4. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:34,5 5. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +2:02,9 6. A. Mikkelsen - D. BarrittHyundai i20 Coupe WRC +2:13,8 7. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +2:39,1 8. M. Griebel - A. RathCitroën DS3 WRC +10:41,2 9. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +13:12,8 10. K. Rovanperä - J. HalttunenŠkoda Fabia R5 +13:16,6Po RZ15:Po obědě začal nejrychleji na RZ11 Dani Sordo, který předčil Sébastiena Ogiera o 0,2s a Otta Tänaka o 0,7s. Španěl díky tomu postoupil na čtvrté místo celkově před svého kolegu Thierryho Neuvillea. Belgičan byl dnes hodně nespokojen s nastavením svého auta, konkrétně s diferenciálem.
Legendární test Panzerplatte opět pořádně zamíchal pořadím. Defekt na trati udělal Sébastien Ogier. Francouz ztratil 1:43 min a propadl se až na deváté místo. Dle svých slov jel v závodní stopě, kámen tam musel vyhodit tedy někdo před ním. Jeho druhé místo převzal Sordo, který zkoušku vyhrál a celkově přeskočil Jariho-Mattiho Latvalu. Druhý čas (+0,2s) zajel Ott Tänak (výrazně se na čele osamostatnil) a třetí byl Thierry Neuville (+5,4s).
RZ14 vyhrál Sébastien Ogier před dvěma Toyotami - Latvalou a Lappim (obal +2,3s). Jezdec Fordu má co dohánět a tak okamžitě začal se stíhací jízdou. Na tomto testu se dostal před svého kolegu Teemu Suninena. Dle svých slov jel naplno. Stejně jako Latvala, který si užívá souboj s Danim Sordem o druhou příčku.
Závěr dne, RZ15, patřila Toyotam v pořadí Latvala, Lappi (+0,4s) a třetí místo bral Ogier (+0,5s). Pořadím v TOP10 zamíchala smůla Craiga Breena, který ujel na vytahaných nečistotách, ztratil 1:27 min a propadl se až na 10. pozici. Ott Tänak složil poklonu Sébastien Ogierovi, se kterým sváděl hodně vyrovnaný souboj. Francouz se nechal slyšet, že jede na hraně maximálního rizika, protože nemá co ztratit.
Výsledky po RZ15
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC 2:23:27,1 - - - 2. D. Sordo - C. Del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +43,7 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +44,5 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +52,5 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +58,8 6. A. Mikkelsen - D. BarrittHyundai i20 Coupe WRC +1:50,7 7. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:51,2 8. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +1:57,0 9. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +2:20,4 10. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +2:34,4Po RZ11:V sobotu ráno začal v Německu nejlépe Jari-Matti Latvala s Toyotou, který zajel na RZ Arena Panzerplatte nejrychlejší čas. Fin se díky tomu posunul v průběžném pořadí na čtvrté místo na úkor Elfyna Evanse. Druhý byl Dani Sordo s Hyundai (+0,1s) a třetí byl Craig Breen s Citroënem (+0,8s). Zajímavé bylo, že ve stopce si naříkali na spoustu vytahané šotoliny jak Tänak, tak i Ogier s Neuvillem. Tedy tři jezdci, kteří včera trať otevírali a měli tak asi nejvýhodnější podmínky. Nicméně na to, že asfalt je kluzký naříkal téměř každý.
Následovala legendární takřka 40 km dlouhá RZ Panzerplatte. Nejrychleji ji zvládl Dani Sordo s Hyundai, kterému úvod do druhého dne vycházel. Španěl si tak v průběžném pořadí polepšil hned o dvě místa na průběžnou čtvrtou příčku, když přeskočil jak Elfyna Evanse tak i Jariho-Mattiho Latvalu. Druhý čas zajel Ott Tänak s Toyotou (+0,6s) a třetí byl Sébastien Ogier s Fordem (+3,2s). Defekt bohužel potkal našeho Jana Kopeckého, který do té doby vedl klasifikaci v rámci WRC2.
V RZ10 byl nejlepší Lappi Esapekka s Yarisem, který byl o 1,3 vteřiny rychlejší než jeho kolega, Jari-Matti Latvala. Třetí Sébastien Ogier s Fiestou zaostal o 2,4 vteřiny. Lappi díky tomu poskočil na průběžné šesté místo na úkor Evanse, který navíc na zkoušce udělal hodiny. Elfyn Evans během sobotního dopoledne ztratil v průběžném pořadí už 3 místa a sobota mu vůbec nevycházela.
Dopolední sekci uzavřela RZ11, na které zajel nejrychlejší čas Craig Breen se svoji C3 WRC, tomu se po včerejším smolném startu do soutěže dnes dopoledne také docela dařilo. Druhý čas zajel Esapekka Lappi (+0,3s) a třetí byli ve shodném čase Mads Ostberg a Ott Tänak. Latvala s Toyotou Yaris WRC sice zajel pátý čas, ale i tomu stačilo na posun v průběžném pořadí před Hyundai Daniho Sorda (8. čas na RZ) i Thierryho Neuvillea (9. čas na RZ). Na této zkoušce navíc musel odstoupit Evans. Ogier ve stopce přiznal, že tlačí opravdu na plno, ale stejně vždy zajede nejrychlejší čas jedna z Toyot...
Výsledky po RZ11
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC 1:41:23,8 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +14,1 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +41,8 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +41,9 5. D. Sordo - C. Del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +43,7 6. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +49,8 7. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +1:00,8 8. A. Mikkelsen - D. BarrittHyundai i20 Coupe WRC +1:24,6 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +1:42,4 10. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +1:49,0Po RZ7:Ott Tanak po obědě navázal na dopolední výkony, když o 0,3s vyhrál RZ5 před Sébastienem Ogierem a Thierry Neuvillem (+3,4s). Za jejich záda se v celkovém pořadí vyhoupl Elfyn Evans a Jari-Matti Latvala, Esapekka Lappi a Dani Sordo ztratili oba po dvou příčkách. Na osmé místo se dostal Craig Breen, na deváté se propadl Andreas Mikkelsen. Problémy s motorem hlásil Mads Ostberg.
RZ6 opět jako nejrychlejší ze všech projel Ott Tänak. Sébastien Ogier ztratil 1,6s a Jari-Matti Latvala 5,6s. Dani Sordo se dostal na celkové šesté místo před Esapekku Lappiho. Celkově o čtvrté místo ale svádí krásný souboj čtveřice jezdců - Evans, Latvala, Sordo a Lappi. Ostberga limitovaly problémy s motorem a vypadl z TOP10, do které se naopak dostal Teemu Suninen.
Tänak zakončil den vítězně na RZ7, druhý Lappi ztratil 2,1s a třetí Sordo 2,3s. S nastavením vozu celý den laboroval Andreas Mikkelsen. Norův styl nesedí na vůz i20 Coupé WRC, proto se jezdec rozhodl, že se pokusí změnit svůj jezdecký styl.
Výsledky po RZ7
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC 59:22,6 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +12,3 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +27,4 4. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +37,8 5. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +38,8 6. D. Sordo - C. Del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +42,7 7. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +42,8 8. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +58,0 9. A. Mikkelsen - D. BarrittHyundai i20 Coupe WRC +59,0 10. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +1:21,4Po RZ4:Soutěž začala už ve čtvrtek večer krátkou (2,04 km) superspeciálkou. Nejrychlejšího času na ní dosáhl Ott Tänak se svým Yarisem WRC. Druhý byl Kalle Rovanperä se Škodou Fabia R5 a třetího času dosáhl Ole Christian Veiby s další Fabií R5.
V pátek ráno začal nejlépe Sébastien Ogier, který se svoji Fiestou WRC zajel nejrychlejší čas na RZ2. Druhého času dosáhl Thierry Neuville s i20 Coupe WRC (+1s) a třetí byl Ott Tänak (+1,7s).Vzhledem k tomu, že se jede na asfaltu, tak se vytrácí výhoda později startujících, což potvrdil třeba Ostberg, jenž si naříkal na spoustu vytahaných nečistot.
RZ3 zajel v nejrychlejším čase Ott Tänak, který se díky tomu posunul do průběžného čela soutěže. Druhý byl Sébastien Ogier (+5s) a třetí byl Thierry Neuville (7,3s). Některým posádkám na části zkoušky poměrně hodně zapršelo, což ve stopce poznamenával například Breen. Andreas Mikkelsen se svým i20 Coupe WRC udělal polo-hodiny. Obecně si hodně posádek ve stopce stěžovalo na malou přilnavost německého asfaltu.
RZ4 vyhrál opět Ott Tänak se svým Yarisem WRC, druhý čas (+1,8s) zajel Esapekka Lappi s druhým Yarisem a třetí byl Thierry Neuville s i20 Coupe. Zajímavou poznámku ve stopce pronesl Mikkelsen, který se letos s novým autem od Hyundai evidentně trápí, když řekl, že Hyundai vyžaduje úplně jiný jezdecký styl a on se tak musí pokusit adaptovat ten svůj na požadavky i20 Coupe WRC.
Výsledky po RZ4
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC 30:35,0 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +7,2 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +10,9 4. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +19,7 5. D. Sordo - C. Del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +21,8 6. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +22,4 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +23,5 8. A. Mikkelsen - D. BarrittHyundai i20 Coupe WRC +34,7 9. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +36,2 10. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +40,3Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?