Stejně jako vloni se týmu pod taktovkou Tommiho Mäkinena podařilo obsadit dvě místa na stupních vítězů. Yarisům WRC se tedy na finských šotolinových cestách daří.
Letošní úspěch ve Finsku byl o to lepší, že se soutěže osobně účastnil Akio Toyoda, prezident společnosti Toyota. Jeho účast jen podtrhuje důležitost angažmá Toyoty ve WRC. Hodnotu letošního vítězství Otta Tänaka si Tommi Mäkinen dobře uvědomuje. "Ano, zajisté, je to velmi speciální moment a máme z toho velmi zvláštní pocit. Zajeli jsme si na konec poslední zkoušky, abychom počkali na příjezd aut. S Katsutou jsme vzali helikoptéru, vloni jsme udělali to samé."
"Během letu jsem přemýšlel o tom, že by bylo pěkné to dělat každý rok. Neměl bych to říkat, protože když něco takto říkám, tak pak by se to už nemuselo opakovat. Jsme plni důvěry a pokusíme se pokračovat stejným stylem. Samozřejmě jsme doma a to je také jedním z důvodů, proč jsme byli silní vloni i letos. Zde jsme začali náš program a v roce 2016 odjeli spoustu kilometrů. Je to také ten důvod, proč jsme stále tady," pokračuje šéf týmu Toyota Gazoo Racing.
"Hodně se říká, že jsme na tuto rally letos hodně testovali, ale není tomu tak. Měli jsme jen normální pětidenní přípravu. Neměli jsme ani potřebu více testovat, protože základ našeho auta byl navržen zde."
Tommi nejvíce samozřejmě vyzdvihuje výkon Otta Tänaka: "Vypadalo to pro všechny tak jednoduše. Ott je naučený, jak pilotovat auto za těchto podmínek, neudělal žádnou chybu, navíc bylo dost teplo. Jeho styl pilotování sedí k místním podmínkám. Tato rally je tak rychlá a on našel dobrý pocit a dokázal rychlost kontrolovat. Zvláště rychlost, se kterou Ott tuto rally začal, byla neuvěřitelná. Jel okamžitě absolutně na plno a to je na první speciálce tou nejtěžší věcí."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.