Stejně jako vloni se týmu pod taktovkou Tommiho Mäkinena podařilo obsadit dvě místa na stupních vítězů. Yarisům WRC se tedy na finských šotolinových cestách daří.
Letošní úspěch ve Finsku byl o to lepší, že se soutěže osobně účastnil Akio Toyoda, prezident společnosti Toyota. Jeho účast jen podtrhuje důležitost angažmá Toyoty ve WRC. Hodnotu letošního vítězství Otta Tänaka si Tommi Mäkinen dobře uvědomuje. "Ano, zajisté, je to velmi speciální moment a máme z toho velmi zvláštní pocit. Zajeli jsme si na konec poslední zkoušky, abychom počkali na příjezd aut. S Katsutou jsme vzali helikoptéru, vloni jsme udělali to samé."
"Během letu jsem přemýšlel o tom, že by bylo pěkné to dělat každý rok. Neměl bych to říkat, protože když něco takto říkám, tak pak by se to už nemuselo opakovat. Jsme plni důvěry a pokusíme se pokračovat stejným stylem. Samozřejmě jsme doma a to je také jedním z důvodů, proč jsme byli silní vloni i letos. Zde jsme začali náš program a v roce 2016 odjeli spoustu kilometrů. Je to také ten důvod, proč jsme stále tady," pokračuje šéf týmu Toyota Gazoo Racing.
"Hodně se říká, že jsme na tuto rally letos hodně testovali, ale není tomu tak. Měli jsme jen normální pětidenní přípravu. Neměli jsme ani potřebu více testovat, protože základ našeho auta byl navržen zde."
Tommi nejvíce samozřejmě vyzdvihuje výkon Otta Tänaka: "Vypadalo to pro všechny tak jednoduše. Ott je naučený, jak pilotovat auto za těchto podmínek, neudělal žádnou chybu, navíc bylo dost teplo. Jeho styl pilotování sedí k místním podmínkám. Tato rally je tak rychlá a on našel dobrý pocit a dokázal rychlost kontrolovat. Zvláště rychlost, se kterou Ott tuto rally začal, byla neuvěřitelná. Jel okamžitě absolutně na plno a to je na první speciálce tou nejtěžší věcí."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?