Až do poslední zkoušky soutěže, Power Stage, předváděli Mads Ostberg a Jari-Matti Latvala moc pěkný souboj o celkové druhé místo na Rally Finland. Ostberg se tak po delší době postaral o návrat továrních Citroënu na čelo výsledkové listiny.
Mads Ostberg se postaral o asi největší a nepříjemnější překvapení víkendové Rally Finland, když už od prvních metrů zajížděl velmi dobré časy a vrátil tak po nějaké době Citroën do čela výsledkové listiny. Nakonec bral body za druhé místo, ale bylo to napínavé až do posledních metrů soutěže.
"Ano, když Latvala zaútočí, tak není nikdy nic jistého. Je jedním z nejšílenějších borců v poli a může udělat všechno," řekl Mads Ostberg o Latvalovi, který ve Finsku v minulosti už třikrát vyhrál. Před závěrečnou nedělní etapou měl Nor na Fina náskok 5,4 vteřiny. V neděli ale začal Ostberg nejrychlejším časem na RZ20 a všem dal jasně najevo, že hodlá zabojovat. V následujících dvou zkouškách byl ale rychlejší Latvala a Ostbergovi se tak přiblížil. Před závěrečnou Power Stage byl rozdíl mezi dvěma piloty jen 2,5 vteřiny.
"Trochu jsem se obával, že mě dohoní, ale zůstal jsem soustředěný a snažil se odjet perfektní zkoušku," pokračuje Ostberg. To se mu také povedlo, když na závěrečné Power Stage byl rychlejší jen Ott Tänak s Yarisem WRC. "Musím říct, že to byl jeho nejlepší výkon v historii vůbec. Jel opravdu moc dobře. Silný výkon podal i Citroën.
Já jsem se v tomto boji probral trošku moc pozdě. Já jsem se probudil až v sobotu v poledním servisu. Až do té doby byl Mads neustále silnější než já. Svedli jsme krásný souboj ale mezi RZ jsme se bavili a smáli," těší přístup Ostberga Jariho-Mattiho Latvalu.
Citroën před soutěží přepracoval přední část auta, aby měli jezdci k dispozici stabilnější vůz. Při finských vysokých rychlostech musí jezdec vůz cítit a vědět, co udělá. "Před soutěží se nám povedlo udělat velký pokrok. Absolvovali jsme třídenní skvělé testy s oběma jezdci. Během mého prvního dne jsme udělali obrovský krok vpřed," potvrdil Mads Ostberg.
Tvrdá práce se vyplatila a Nor zajel nejlepší výsledek od Mexické rally 2016. "Je to určitě jedna z mých nejlepších soutěží, které jsem kdy jel. Snad ve Švédsku 2011 jsem měl podobný pocit. Byl to velmi důležitý krok v mé kariéře a velmi důležitý byl tento výsledek také pro Citroën. Je mi ctí pracovat pro Citroën. Byl jsem zde už dřív a opět si spolupráci s nimi užívám," zakončil vítěz jedné soutěže MS.
Společně s druhým místem Craiga Breena z letošního Švédska se jedná pro Citroën o nejlepší výsledek v roce 2018. Na vítězství už čeká francouzský tovární tým od podzimu 2017.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.