Až do poslední zkoušky soutěže, Power Stage, předváděli Mads Ostberg a Jari-Matti Latvala moc pěkný souboj o celkové druhé místo na Rally Finland. Ostberg se tak po delší době postaral o návrat továrních Citroënu na čelo výsledkové listiny.
Mads Ostberg se postaral o asi největší a nepříjemnější překvapení víkendové Rally Finland, když už od prvních metrů zajížděl velmi dobré časy a vrátil tak po nějaké době Citroën do čela výsledkové listiny. Nakonec bral body za druhé místo, ale bylo to napínavé až do posledních metrů soutěže.
"Ano, když Latvala zaútočí, tak není nikdy nic jistého. Je jedním z nejšílenějších borců v poli a může udělat všechno," řekl Mads Ostberg o Latvalovi, který ve Finsku v minulosti už třikrát vyhrál. Před závěrečnou nedělní etapou měl Nor na Fina náskok 5,4 vteřiny. V neděli ale začal Ostberg nejrychlejším časem na RZ20 a všem dal jasně najevo, že hodlá zabojovat. V následujících dvou zkouškách byl ale rychlejší Latvala a Ostbergovi se tak přiblížil. Před závěrečnou Power Stage byl rozdíl mezi dvěma piloty jen 2,5 vteřiny.
"Trochu jsem se obával, že mě dohoní, ale zůstal jsem soustředěný a snažil se odjet perfektní zkoušku," pokračuje Ostberg. To se mu také povedlo, když na závěrečné Power Stage byl rychlejší jen Ott Tänak s Yarisem WRC. "Musím říct, že to byl jeho nejlepší výkon v historii vůbec. Jel opravdu moc dobře. Silný výkon podal i Citroën.
Já jsem se v tomto boji probral trošku moc pozdě. Já jsem se probudil až v sobotu v poledním servisu. Až do té doby byl Mads neustále silnější než já. Svedli jsme krásný souboj ale mezi RZ jsme se bavili a smáli," těší přístup Ostberga Jariho-Mattiho Latvalu.
Citroën před soutěží přepracoval přední část auta, aby měli jezdci k dispozici stabilnější vůz. Při finských vysokých rychlostech musí jezdec vůz cítit a vědět, co udělá. "Před soutěží se nám povedlo udělat velký pokrok. Absolvovali jsme třídenní skvělé testy s oběma jezdci. Během mého prvního dne jsme udělali obrovský krok vpřed," potvrdil Mads Ostberg.
Tvrdá práce se vyplatila a Nor zajel nejlepší výsledek od Mexické rally 2016. "Je to určitě jedna z mých nejlepších soutěží, které jsem kdy jel. Snad ve Švédsku 2011 jsem měl podobný pocit. Byl to velmi důležitý krok v mé kariéře a velmi důležitý byl tento výsledek také pro Citroën. Je mi ctí pracovat pro Citroën. Byl jsem zde už dřív a opět si spolupráci s nimi užívám," zakončil vítěz jedné soutěže MS.
Společně s druhým místem Craiga Breena z letošního Švédska se jedná pro Citroën o nejlepší výsledek v roce 2018. Na vítězství už čeká francouzský tovární tým od podzimu 2017.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.