Až do poslední zkoušky soutěže, Power Stage, předváděli Mads Ostberg a Jari-Matti Latvala moc pěkný souboj o celkové druhé místo na Rally Finland. Ostberg se tak po delší době postaral o návrat továrních Citroënu na čelo výsledkové listiny.
Mads Ostberg se postaral o asi největší a nepříjemnější překvapení víkendové Rally Finland, když už od prvních metrů zajížděl velmi dobré časy a vrátil tak po nějaké době Citroën do čela výsledkové listiny. Nakonec bral body za druhé místo, ale bylo to napínavé až do posledních metrů soutěže.
"Ano, když Latvala zaútočí, tak není nikdy nic jistého. Je jedním z nejšílenějších borců v poli a může udělat všechno," řekl Mads Ostberg o Latvalovi, který ve Finsku v minulosti už třikrát vyhrál. Před závěrečnou nedělní etapou měl Nor na Fina náskok 5,4 vteřiny. V neděli ale začal Ostberg nejrychlejším časem na RZ20 a všem dal jasně najevo, že hodlá zabojovat. V následujících dvou zkouškách byl ale rychlejší Latvala a Ostbergovi se tak přiblížil. Před závěrečnou Power Stage byl rozdíl mezi dvěma piloty jen 2,5 vteřiny.
"Trochu jsem se obával, že mě dohoní, ale zůstal jsem soustředěný a snažil se odjet perfektní zkoušku," pokračuje Ostberg. To se mu také povedlo, když na závěrečné Power Stage byl rychlejší jen Ott Tänak s Yarisem WRC. "Musím říct, že to byl jeho nejlepší výkon v historii vůbec. Jel opravdu moc dobře. Silný výkon podal i Citroën.
Já jsem se v tomto boji probral trošku moc pozdě. Já jsem se probudil až v sobotu v poledním servisu. Až do té doby byl Mads neustále silnější než já. Svedli jsme krásný souboj ale mezi RZ jsme se bavili a smáli," těší přístup Ostberga Jariho-Mattiho Latvalu.
Citroën před soutěží přepracoval přední část auta, aby měli jezdci k dispozici stabilnější vůz. Při finských vysokých rychlostech musí jezdec vůz cítit a vědět, co udělá. "Před soutěží se nám povedlo udělat velký pokrok. Absolvovali jsme třídenní skvělé testy s oběma jezdci. Během mého prvního dne jsme udělali obrovský krok vpřed," potvrdil Mads Ostberg.
Tvrdá práce se vyplatila a Nor zajel nejlepší výsledek od Mexické rally 2016. "Je to určitě jedna z mých nejlepších soutěží, které jsem kdy jel. Snad ve Švédsku 2011 jsem měl podobný pocit. Byl to velmi důležitý krok v mé kariéře a velmi důležitý byl tento výsledek také pro Citroën. Je mi ctí pracovat pro Citroën. Byl jsem zde už dřív a opět si spolupráci s nimi užívám," zakončil vítěz jedné soutěže MS.
Společně s druhým místem Craiga Breena z letošního Švédska se jedná pro Citroën o nejlepší výsledek v roce 2018. Na vítězství už čeká francouzský tovární tým od podzimu 2017.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.