Až do poslední zkoušky soutěže, Power Stage, předváděli Mads Ostberg a Jari-Matti Latvala moc pěkný souboj o celkové druhé místo na Rally Finland. Ostberg se tak po delší době postaral o návrat továrních Citroënu na čelo výsledkové listiny.
Mads Ostberg se postaral o asi největší a nepříjemnější překvapení víkendové Rally Finland, když už od prvních metrů zajížděl velmi dobré časy a vrátil tak po nějaké době Citroën do čela výsledkové listiny. Nakonec bral body za druhé místo, ale bylo to napínavé až do posledních metrů soutěže.
"Ano, když Latvala zaútočí, tak není nikdy nic jistého. Je jedním z nejšílenějších borců v poli a může udělat všechno," řekl Mads Ostberg o Latvalovi, který ve Finsku v minulosti už třikrát vyhrál. Před závěrečnou nedělní etapou měl Nor na Fina náskok 5,4 vteřiny. V neděli ale začal Ostberg nejrychlejším časem na RZ20 a všem dal jasně najevo, že hodlá zabojovat. V následujících dvou zkouškách byl ale rychlejší Latvala a Ostbergovi se tak přiblížil. Před závěrečnou Power Stage byl rozdíl mezi dvěma piloty jen 2,5 vteřiny.
"Trochu jsem se obával, že mě dohoní, ale zůstal jsem soustředěný a snažil se odjet perfektní zkoušku," pokračuje Ostberg. To se mu také povedlo, když na závěrečné Power Stage byl rychlejší jen Ott Tänak s Yarisem WRC. "Musím říct, že to byl jeho nejlepší výkon v historii vůbec. Jel opravdu moc dobře. Silný výkon podal i Citroën.
Já jsem se v tomto boji probral trošku moc pozdě. Já jsem se probudil až v sobotu v poledním servisu. Až do té doby byl Mads neustále silnější než já. Svedli jsme krásný souboj ale mezi RZ jsme se bavili a smáli," těší přístup Ostberga Jariho-Mattiho Latvalu.
Citroën před soutěží přepracoval přední část auta, aby měli jezdci k dispozici stabilnější vůz. Při finských vysokých rychlostech musí jezdec vůz cítit a vědět, co udělá. "Před soutěží se nám povedlo udělat velký pokrok. Absolvovali jsme třídenní skvělé testy s oběma jezdci. Během mého prvního dne jsme udělali obrovský krok vpřed," potvrdil Mads Ostberg.
Tvrdá práce se vyplatila a Nor zajel nejlepší výsledek od Mexické rally 2016. "Je to určitě jedna z mých nejlepších soutěží, které jsem kdy jel. Snad ve Švédsku 2011 jsem měl podobný pocit. Byl to velmi důležitý krok v mé kariéře a velmi důležitý byl tento výsledek také pro Citroën. Je mi ctí pracovat pro Citroën. Byl jsem zde už dřív a opět si spolupráci s nimi užívám," zakončil vítěz jedné soutěže MS.
Společně s druhým místem Craiga Breena z letošního Švédska se jedná pro Citroën o nejlepší výsledek v roce 2018. Na vítězství už čeká francouzský tovární tým od podzimu 2017.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.