Až do poslední zkoušky soutěže, Power Stage, předváděli Mads Ostberg a Jari-Matti Latvala moc pěkný souboj o celkové druhé místo na Rally Finland. Ostberg se tak po delší době postaral o návrat továrních Citroënu na čelo výsledkové listiny.
Mads Ostberg se postaral o asi největší a nepříjemnější překvapení víkendové Rally Finland, když už od prvních metrů zajížděl velmi dobré časy a vrátil tak po nějaké době Citroën do čela výsledkové listiny. Nakonec bral body za druhé místo, ale bylo to napínavé až do posledních metrů soutěže.
"Ano, když Latvala zaútočí, tak není nikdy nic jistého. Je jedním z nejšílenějších borců v poli a může udělat všechno," řekl Mads Ostberg o Latvalovi, který ve Finsku v minulosti už třikrát vyhrál. Před závěrečnou nedělní etapou měl Nor na Fina náskok 5,4 vteřiny. V neděli ale začal Ostberg nejrychlejším časem na RZ20 a všem dal jasně najevo, že hodlá zabojovat. V následujících dvou zkouškách byl ale rychlejší Latvala a Ostbergovi se tak přiblížil. Před závěrečnou Power Stage byl rozdíl mezi dvěma piloty jen 2,5 vteřiny.
"Trochu jsem se obával, že mě dohoní, ale zůstal jsem soustředěný a snažil se odjet perfektní zkoušku," pokračuje Ostberg. To se mu také povedlo, když na závěrečné Power Stage byl rychlejší jen Ott Tänak s Yarisem WRC. "Musím říct, že to byl jeho nejlepší výkon v historii vůbec. Jel opravdu moc dobře. Silný výkon podal i Citroën.
Já jsem se v tomto boji probral trošku moc pozdě. Já jsem se probudil až v sobotu v poledním servisu. Až do té doby byl Mads neustále silnější než já. Svedli jsme krásný souboj ale mezi RZ jsme se bavili a smáli," těší přístup Ostberga Jariho-Mattiho Latvalu.
Citroën před soutěží přepracoval přední část auta, aby měli jezdci k dispozici stabilnější vůz. Při finských vysokých rychlostech musí jezdec vůz cítit a vědět, co udělá. "Před soutěží se nám povedlo udělat velký pokrok. Absolvovali jsme třídenní skvělé testy s oběma jezdci. Během mého prvního dne jsme udělali obrovský krok vpřed," potvrdil Mads Ostberg.
Tvrdá práce se vyplatila a Nor zajel nejlepší výsledek od Mexické rally 2016. "Je to určitě jedna z mých nejlepších soutěží, které jsem kdy jel. Snad ve Švédsku 2011 jsem měl podobný pocit. Byl to velmi důležitý krok v mé kariéře a velmi důležitý byl tento výsledek také pro Citroën. Je mi ctí pracovat pro Citroën. Byl jsem zde už dřív a opět si spolupráci s nimi užívám," zakončil vítěz jedné soutěže MS.
Společně s druhým místem Craiga Breena z letošního Švédska se jedná pro Citroën o nejlepší výsledek v roce 2018. Na vítězství už čeká francouzský tovární tým od podzimu 2017.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?