Tři vozy Renault Clio z týmu Minařík racing na startu Rally Lubeník a všechny tři i v cíli. Navíc Pavol Cireň s poháry za umístění ve třídě a dvoukolkách, Petr Krajča na bedně ve třídě a Michaela Debnárová pokořila soutěž po loňské havárii.
V polovině července pokračovalo slovenské mistrovství v automobilových soutěžích Rally Lubeník. Pro 38 převzatých posádek byla připravena rally s devíti rychlostními zkouškami a 85 ostrými kilometry. Ve startovní listině byly i tři posádky reprezentující stáj Minařík racing ze Slušovic. Nejvýše se ve výsledcích prosadila dvojice Pavol Cireň – Marcel Hranka startující s Renaultem Clio R3 Maxi zařazeným do třídy 5. Vstup do soutěže ryze domácí posádce vyšel perfektně, když na RZ Velké Peklo 1 zajela nejrychlejší čas třídy. Druhý průjezd stejnou erzetou už ale Pavlovi s Marcelem nevyšel podle představ a vedení ve třídě museli přepustit. V průběhu závodu si ale chlapci drželi svůj standard a šesti druhými časy ve třídě si bezpečně udrželi stříbrnou příčku. Na cílové rampě poté převzali poháry za 2. místo ve třídě 5 a jistě cenný pohár je pro posádku i za umístění ve dvoukolkách, kde vybojovali pěkné třetí místo. V celkové klasifikaci obsadil Cireň s Hrankou 16. příčku. „Po RZ 1 Peklo, kde se nám podařilo zajet celkem dobrý čas i v absolutním pořadí, jsme se chtěli pokusit o podobný kousek i v druhém průjezdu. Jenomže tento plán nám nevyšel a my museli v jednom místě couvat a navíc nám dvakrát zhasl motor. Třetí průjezd stejnou zkouškou jsme se rozhodli projet na jistotu. Časovou ztrátu jsme chtěli stáhnout v sobotu, což se nám i podařilo. Díky tomu jsme si upevnili druhou příčku ve třídě a v celkové klasifikaci dvoukolek jsme poskočili ze čtvrtého na třetí místo. Tento výsledek se podařil i díky skvělé spolupráci celého Minařík racing týmu, velký dík patří hlavně Lubovi Minaříkovi, který nám po společném absolvování tratě v tréninku ideálně nastavil auto. Poděkování patří samozřejmě i manažerům KL Racing Rally Teamu díky kterým můžeme s tímto autem startovat,“ zhodnotil závod Pavol Cireň.
S prázdnou neodjížděla domů ani česká posádka Petr Krajča s Janem Houštěm. Dvojice z Želechovických pasek pravidelně usedá do Renaultu Clio Sport zařazeného do třídy 8 a na Slovensku tomu nebylo jinak. Také v případě „Pasekářů“ lze hovořit o vydařeném vstupu do rally a vítězství na Velkém Pekle. Jenomže následně zaúřadovala časová penalizace za předčasný příjezd do časovky a Petr s Honzou se najednou ocitli na třetím místě ve třídě. Krajča je ovšem bojovník a ve zbytku soutěže sváděl krásný souboj o druhou příčku s Vladem Hudym na Hondě Civic Type – R. Ze ztráty 22,9 vteřin po druhé zkoušce Petr s Honzou výrazně ubrali na RZ 3. Další desetiny umazala česká dvojice na RZ Hlinka 1, kterou zajela nejrychleji. Hudy kontroval nejrychlejšími časy na RZ 7 a 8 a před závěrečnou zkouškou byl rozdíl mezi těmito soupeři 5,7 vteřiny v prospěch slovenského jezdce. Poslední zkoušku zajel nejrychleji Krajča, Hudy zajel druhý čas. V cíli byl lepší Hudy o 0,5 vteřiny. Petr Krajča s Janem Houštěm jsou bohatší o poháry za 3. místo ve třídě 8, ve dvoukolkách obsadili osmou příčku a celkově skončili 21. „Na Rally Lubeník jsme se vydali ve standardní sestavě. Jeli jsme do neznáma. Po tréninku jsme se s Petrem bavili hlavně o tom, jak projedeme nejdelší zkoušku soutěže Velké Peklo (15,75 km), která se jela třikrát, neboť už na tréninku to bylo hodně rozbité. Po prvním průjezdu jsme zjistili, že v závodním autě to není až tak hrozné. Jelikož se nám podařilo dojet auto startující minutu před námi, tak na druhý průjezd jsme požádali o dvouminutovou mezeru na startu. A pak jsem udělal chybu já. Neuvědomil jsem si, že minutu čekáme a dal jsem výkaz o minutu dřív a my dostali penalizaci jedné minuty. Snažili jsme se s tím ještě něco udělat, ale bohužel z toho bylo jen 3. místo ve třídě se ztrátou 0,5 s. na druhého Hudyho. Děkujeme všem za podporu a uvidíme se na Rally Pačejov,“ přiblížil chybičku v soutěži Jan Houšť.
A do třetice Renault Clio Sport, tentokráte s dámskou posádkou ve složení Michaela Debnárová – Lucia Laurincová v kokpiktu. Holky startují ve stejné třídě jako Krajča. Přesně před rokem zažila tato posádka nepříjemnou havárii a pro holky šlo hlavně o psychologické pokoření soutěže. A i když tentokráte na „bednu“ nedosáhly, odjížděly z Lubeníku s dobrou náladou a zvednutým sebevědomím. „Rally Lubeník byla pro nás po roce obrovskou výzvou. Po seznamovacích jízdách převládaly u mne smíšené pocity, ale naše odhodlání bylo obrovské. Do noční etapy jsme vyrážely s respektem, vždyť ne nadarmo se říká úvodnímu nočnímu testu soutěže Peklo. Po prvním průjezdu jsme nabraly víc odvahy a po druhém i víc jistoty a při třetím průjezdu se nám jelo velmi dobře. Naše clio nás poslouchalo a perfektně nám vyšla i volba pneumatik. Bohužel, pár kilometrů před cílem třetího průjezdu jsme musely na zkoušce zastavit kvůli havarovanému vozidlu, které bylo uprostřed cesty na střeše a následně nám byl přidělen náhradní čas. Chlapci z Minařík racing týmu nám opět poskytli skvělé technické zázemí, postarali se, aby nám nic nechybělo a hlavně nás ráno pozitivně naladili na druhou etapu, na kterou jsme se s Luckou velmi těšily. Jízda nás bavila a dělala nám oběma radost a já se konečně cítila opět sebejistá. Poslední zkoušku jsem okořenila pozdními brzdami po padáku z kopce do poslední zatáčky rally. Chybička způsobila přetočení auta a zhasnutí motoru. Cílovou fotobuňkou jsme tak projely pozadu a se zhasnutým motorem. I přes tento moment jsme dokázaly vylepšit náš čas oproti předchozímu průjezdu. Děkuji mému Milanovi a L Racing teamu, že nám opět zabezpečil účast na této rally,“ podělila se o dojmy ze závodu sympatická Michaela. Dvojice Debnárová – Laurincová dokončila Rally Lubeník na 4. místě ve třídě 8, 13. místě ve dvoukolkách a v absolutní klasifikaci dosáhly holky na 26. příčku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?