Tři vozy Renault Clio z týmu Minařík racing na startu Rally Lubeník a všechny tři i v cíli. Navíc Pavol Cireň s poháry za umístění ve třídě a dvoukolkách, Petr Krajča na bedně ve třídě a Michaela Debnárová pokořila soutěž po loňské havárii.
V polovině července pokračovalo slovenské mistrovství v automobilových soutěžích Rally Lubeník. Pro 38 převzatých posádek byla připravena rally s devíti rychlostními zkouškami a 85 ostrými kilometry. Ve startovní listině byly i tři posádky reprezentující stáj Minařík racing ze Slušovic. Nejvýše se ve výsledcích prosadila dvojice Pavol Cireň – Marcel Hranka startující s Renaultem Clio R3 Maxi zařazeným do třídy 5. Vstup do soutěže ryze domácí posádce vyšel perfektně, když na RZ Velké Peklo 1 zajela nejrychlejší čas třídy. Druhý průjezd stejnou erzetou už ale Pavlovi s Marcelem nevyšel podle představ a vedení ve třídě museli přepustit. V průběhu závodu si ale chlapci drželi svůj standard a šesti druhými časy ve třídě si bezpečně udrželi stříbrnou příčku. Na cílové rampě poté převzali poháry za 2. místo ve třídě 5 a jistě cenný pohár je pro posádku i za umístění ve dvoukolkách, kde vybojovali pěkné třetí místo. V celkové klasifikaci obsadil Cireň s Hrankou 16. příčku. „Po RZ 1 Peklo, kde se nám podařilo zajet celkem dobrý čas i v absolutním pořadí, jsme se chtěli pokusit o podobný kousek i v druhém průjezdu. Jenomže tento plán nám nevyšel a my museli v jednom místě couvat a navíc nám dvakrát zhasl motor. Třetí průjezd stejnou zkouškou jsme se rozhodli projet na jistotu. Časovou ztrátu jsme chtěli stáhnout v sobotu, což se nám i podařilo. Díky tomu jsme si upevnili druhou příčku ve třídě a v celkové klasifikaci dvoukolek jsme poskočili ze čtvrtého na třetí místo. Tento výsledek se podařil i díky skvělé spolupráci celého Minařík racing týmu, velký dík patří hlavně Lubovi Minaříkovi, který nám po společném absolvování tratě v tréninku ideálně nastavil auto. Poděkování patří samozřejmě i manažerům KL Racing Rally Teamu díky kterým můžeme s tímto autem startovat,“ zhodnotil závod Pavol Cireň.
S prázdnou neodjížděla domů ani česká posádka Petr Krajča s Janem Houštěm. Dvojice z Želechovických pasek pravidelně usedá do Renaultu Clio Sport zařazeného do třídy 8 a na Slovensku tomu nebylo jinak. Také v případě „Pasekářů“ lze hovořit o vydařeném vstupu do rally a vítězství na Velkém Pekle. Jenomže následně zaúřadovala časová penalizace za předčasný příjezd do časovky a Petr s Honzou se najednou ocitli na třetím místě ve třídě. Krajča je ovšem bojovník a ve zbytku soutěže sváděl krásný souboj o druhou příčku s Vladem Hudym na Hondě Civic Type – R. Ze ztráty 22,9 vteřin po druhé zkoušce Petr s Honzou výrazně ubrali na RZ 3. Další desetiny umazala česká dvojice na RZ Hlinka 1, kterou zajela nejrychleji. Hudy kontroval nejrychlejšími časy na RZ 7 a 8 a před závěrečnou zkouškou byl rozdíl mezi těmito soupeři 5,7 vteřiny v prospěch slovenského jezdce. Poslední zkoušku zajel nejrychleji Krajča, Hudy zajel druhý čas. V cíli byl lepší Hudy o 0,5 vteřiny. Petr Krajča s Janem Houštěm jsou bohatší o poháry za 3. místo ve třídě 8, ve dvoukolkách obsadili osmou příčku a celkově skončili 21. „Na Rally Lubeník jsme se vydali ve standardní sestavě. Jeli jsme do neznáma. Po tréninku jsme se s Petrem bavili hlavně o tom, jak projedeme nejdelší zkoušku soutěže Velké Peklo (15,75 km), která se jela třikrát, neboť už na tréninku to bylo hodně rozbité. Po prvním průjezdu jsme zjistili, že v závodním autě to není až tak hrozné. Jelikož se nám podařilo dojet auto startující minutu před námi, tak na druhý průjezd jsme požádali o dvouminutovou mezeru na startu. A pak jsem udělal chybu já. Neuvědomil jsem si, že minutu čekáme a dal jsem výkaz o minutu dřív a my dostali penalizaci jedné minuty. Snažili jsme se s tím ještě něco udělat, ale bohužel z toho bylo jen 3. místo ve třídě se ztrátou 0,5 s. na druhého Hudyho. Děkujeme všem za podporu a uvidíme se na Rally Pačejov,“ přiblížil chybičku v soutěži Jan Houšť.
A do třetice Renault Clio Sport, tentokráte s dámskou posádkou ve složení Michaela Debnárová – Lucia Laurincová v kokpiktu. Holky startují ve stejné třídě jako Krajča. Přesně před rokem zažila tato posádka nepříjemnou havárii a pro holky šlo hlavně o psychologické pokoření soutěže. A i když tentokráte na „bednu“ nedosáhly, odjížděly z Lubeníku s dobrou náladou a zvednutým sebevědomím. „Rally Lubeník byla pro nás po roce obrovskou výzvou. Po seznamovacích jízdách převládaly u mne smíšené pocity, ale naše odhodlání bylo obrovské. Do noční etapy jsme vyrážely s respektem, vždyť ne nadarmo se říká úvodnímu nočnímu testu soutěže Peklo. Po prvním průjezdu jsme nabraly víc odvahy a po druhém i víc jistoty a při třetím průjezdu se nám jelo velmi dobře. Naše clio nás poslouchalo a perfektně nám vyšla i volba pneumatik. Bohužel, pár kilometrů před cílem třetího průjezdu jsme musely na zkoušce zastavit kvůli havarovanému vozidlu, které bylo uprostřed cesty na střeše a následně nám byl přidělen náhradní čas. Chlapci z Minařík racing týmu nám opět poskytli skvělé technické zázemí, postarali se, aby nám nic nechybělo a hlavně nás ráno pozitivně naladili na druhou etapu, na kterou jsme se s Luckou velmi těšily. Jízda nás bavila a dělala nám oběma radost a já se konečně cítila opět sebejistá. Poslední zkoušku jsem okořenila pozdními brzdami po padáku z kopce do poslední zatáčky rally. Chybička způsobila přetočení auta a zhasnutí motoru. Cílovou fotobuňkou jsme tak projely pozadu a se zhasnutým motorem. I přes tento moment jsme dokázaly vylepšit náš čas oproti předchozímu průjezdu. Děkuji mému Milanovi a L Racing teamu, že nám opět zabezpečil účast na této rally,“ podělila se o dojmy ze závodu sympatická Michaela. Dvojice Debnárová – Laurincová dokončila Rally Lubeník na 4. místě ve třídě 8, 13. místě ve dvoukolkách a v absolutní klasifikaci dosáhly holky na 26. příčku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?