Tři vozy Renault Clio z týmu Minařík racing na startu Rally Lubeník a všechny tři i v cíli. Navíc Pavol Cireň s poháry za umístění ve třídě a dvoukolkách, Petr Krajča na bedně ve třídě a Michaela Debnárová pokořila soutěž po loňské havárii.
V polovině července pokračovalo slovenské mistrovství v automobilových soutěžích Rally Lubeník. Pro 38 převzatých posádek byla připravena rally s devíti rychlostními zkouškami a 85 ostrými kilometry. Ve startovní listině byly i tři posádky reprezentující stáj Minařík racing ze Slušovic. Nejvýše se ve výsledcích prosadila dvojice Pavol Cireň – Marcel Hranka startující s Renaultem Clio R3 Maxi zařazeným do třídy 5. Vstup do soutěže ryze domácí posádce vyšel perfektně, když na RZ Velké Peklo 1 zajela nejrychlejší čas třídy. Druhý průjezd stejnou erzetou už ale Pavlovi s Marcelem nevyšel podle představ a vedení ve třídě museli přepustit. V průběhu závodu si ale chlapci drželi svůj standard a šesti druhými časy ve třídě si bezpečně udrželi stříbrnou příčku. Na cílové rampě poté převzali poháry za 2. místo ve třídě 5 a jistě cenný pohár je pro posádku i za umístění ve dvoukolkách, kde vybojovali pěkné třetí místo. V celkové klasifikaci obsadil Cireň s Hrankou 16. příčku. „Po RZ 1 Peklo, kde se nám podařilo zajet celkem dobrý čas i v absolutním pořadí, jsme se chtěli pokusit o podobný kousek i v druhém průjezdu. Jenomže tento plán nám nevyšel a my museli v jednom místě couvat a navíc nám dvakrát zhasl motor. Třetí průjezd stejnou zkouškou jsme se rozhodli projet na jistotu. Časovou ztrátu jsme chtěli stáhnout v sobotu, což se nám i podařilo. Díky tomu jsme si upevnili druhou příčku ve třídě a v celkové klasifikaci dvoukolek jsme poskočili ze čtvrtého na třetí místo. Tento výsledek se podařil i díky skvělé spolupráci celého Minařík racing týmu, velký dík patří hlavně Lubovi Minaříkovi, který nám po společném absolvování tratě v tréninku ideálně nastavil auto. Poděkování patří samozřejmě i manažerům KL Racing Rally Teamu díky kterým můžeme s tímto autem startovat,“ zhodnotil závod Pavol Cireň.
S prázdnou neodjížděla domů ani česká posádka Petr Krajča s Janem Houštěm. Dvojice z Želechovických pasek pravidelně usedá do Renaultu Clio Sport zařazeného do třídy 8 a na Slovensku tomu nebylo jinak. Také v případě „Pasekářů“ lze hovořit o vydařeném vstupu do rally a vítězství na Velkém Pekle. Jenomže následně zaúřadovala časová penalizace za předčasný příjezd do časovky a Petr s Honzou se najednou ocitli na třetím místě ve třídě. Krajča je ovšem bojovník a ve zbytku soutěže sváděl krásný souboj o druhou příčku s Vladem Hudym na Hondě Civic Type – R. Ze ztráty 22,9 vteřin po druhé zkoušce Petr s Honzou výrazně ubrali na RZ 3. Další desetiny umazala česká dvojice na RZ Hlinka 1, kterou zajela nejrychleji. Hudy kontroval nejrychlejšími časy na RZ 7 a 8 a před závěrečnou zkouškou byl rozdíl mezi těmito soupeři 5,7 vteřiny v prospěch slovenského jezdce. Poslední zkoušku zajel nejrychleji Krajča, Hudy zajel druhý čas. V cíli byl lepší Hudy o 0,5 vteřiny. Petr Krajča s Janem Houštěm jsou bohatší o poháry za 3. místo ve třídě 8, ve dvoukolkách obsadili osmou příčku a celkově skončili 21. „Na Rally Lubeník jsme se vydali ve standardní sestavě. Jeli jsme do neznáma. Po tréninku jsme se s Petrem bavili hlavně o tom, jak projedeme nejdelší zkoušku soutěže Velké Peklo (15,75 km), která se jela třikrát, neboť už na tréninku to bylo hodně rozbité. Po prvním průjezdu jsme zjistili, že v závodním autě to není až tak hrozné. Jelikož se nám podařilo dojet auto startující minutu před námi, tak na druhý průjezd jsme požádali o dvouminutovou mezeru na startu. A pak jsem udělal chybu já. Neuvědomil jsem si, že minutu čekáme a dal jsem výkaz o minutu dřív a my dostali penalizaci jedné minuty. Snažili jsme se s tím ještě něco udělat, ale bohužel z toho bylo jen 3. místo ve třídě se ztrátou 0,5 s. na druhého Hudyho. Děkujeme všem za podporu a uvidíme se na Rally Pačejov,“ přiblížil chybičku v soutěži Jan Houšť.
A do třetice Renault Clio Sport, tentokráte s dámskou posádkou ve složení Michaela Debnárová – Lucia Laurincová v kokpiktu. Holky startují ve stejné třídě jako Krajča. Přesně před rokem zažila tato posádka nepříjemnou havárii a pro holky šlo hlavně o psychologické pokoření soutěže. A i když tentokráte na „bednu“ nedosáhly, odjížděly z Lubeníku s dobrou náladou a zvednutým sebevědomím. „Rally Lubeník byla pro nás po roce obrovskou výzvou. Po seznamovacích jízdách převládaly u mne smíšené pocity, ale naše odhodlání bylo obrovské. Do noční etapy jsme vyrážely s respektem, vždyť ne nadarmo se říká úvodnímu nočnímu testu soutěže Peklo. Po prvním průjezdu jsme nabraly víc odvahy a po druhém i víc jistoty a při třetím průjezdu se nám jelo velmi dobře. Naše clio nás poslouchalo a perfektně nám vyšla i volba pneumatik. Bohužel, pár kilometrů před cílem třetího průjezdu jsme musely na zkoušce zastavit kvůli havarovanému vozidlu, které bylo uprostřed cesty na střeše a následně nám byl přidělen náhradní čas. Chlapci z Minařík racing týmu nám opět poskytli skvělé technické zázemí, postarali se, aby nám nic nechybělo a hlavně nás ráno pozitivně naladili na druhou etapu, na kterou jsme se s Luckou velmi těšily. Jízda nás bavila a dělala nám oběma radost a já se konečně cítila opět sebejistá. Poslední zkoušku jsem okořenila pozdními brzdami po padáku z kopce do poslední zatáčky rally. Chybička způsobila přetočení auta a zhasnutí motoru. Cílovou fotobuňkou jsme tak projely pozadu a se zhasnutým motorem. I přes tento moment jsme dokázaly vylepšit náš čas oproti předchozímu průjezdu. Děkuji mému Milanovi a L Racing teamu, že nám opět zabezpečil účast na této rally,“ podělila se o dojmy ze závodu sympatická Michaela. Dvojice Debnárová – Laurincová dokončila Rally Lubeník na 4. místě ve třídě 8, 13. místě ve dvoukolkách a v absolutní klasifikaci dosáhly holky na 26. příčku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.