Jestliže ostatní tři výrobci na minulé soutěži na Sardinii bojovali o nejrychlejší časy, tak Citroën zůstal tak trochu stranou zájmu. Jeho vůz byl spolehlivý, ale piloti francouzského týmu nedokázali jet s autem rychle.
Tovární tým Citroënu po rozchodu s Krisem Meekem aktuálně bohužel nemá jezdce, který by mohl pomýšlet na nejvyšší příčky. Pierre Budar, šéf týmu, řekl, že by se jeho stáj měla zaměřit spíše na jiné cíle. Zdá se, že aktuálním cílem svěřenců Citroënu je prostě dojíždět do cíle bez nehod.
"V kontextu, který je pro nás aktuální, jsme si dali nové cíle. [Na Sardinii] jsme dojeli do cíle se dvěma auty bez úhony na bodech a to bez nějakých problémů se spolehlivostí. Pokud naše pozice pozdějších vozů na trati nebyla úplnou výhodou za deště, tak ale v pátek jsme udělali několik menších chyb, které nás stály hodně času a my jsme tak byli nuceni otevírat cestu v následujících dvou dnech," říká Pierre Budar, šéf továrního týmu.
"Když dojedete takto, tak nemůžete mít jiné cíle než posbírat pár bodů tak, abyste se příští rok mohli vrátit ještě silnější." Budar si je jistý tím, že C3 WRC má rychlost, a tak žádá členy týmu, aby byli trpěliví. V příští sezoně očekává lepší výsledky. Jinými slovy řečeno, cílem týmu pro příští rok je jednoznačně získat špičkového jezdce.
"Pokud jsou v týmu lidé se závodním duchem, pak samozřejmě chtějí vyhrávat. Všichni dobře chápou, že provedeme restrukturalizaci a pro sezonu 2019 stanovíme nové cíle - to ale bude chvilku trvat. V aktuální fázi, ve které se nacházíme, drží všichni spolu a soustředí se na svoje úkoly.
Víme, že máme v C3 WRC dobré auto. Naše auto je konkurenceschopné na všech površích, které se v šampionátu nacházejí. Proto máme všechny ingredience k tomu, abychom se vrátil zpět na vrchol," věří šéf týmu Citroën.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.