Konec soutěže na Sardinii měl ještě zajímavou dohru. Posádka Sébastien Ogier a Julien Ingrassia totiž ve stopce po RZ19 zapomněla svůj výkaz.
O tom, že tímto francouzské duo porušilo pravidla, nemůže být řeč. V pravidlech konkrétně stojí: "...posádky nesmí přijímat cizí objekty". Jak se situace stala? Ogier s Ingrassiou po dojetí RZ19 ve stopce odevzdali svůj výkaz, ale při odjezdu jej zapomněli vzít s sebou. Nakonec tento výkaz pořadatelé Ogierovi s Ingrassiou poslali po Tänakovi, který jel za nimi. Ten jim dokument předal ve stopce před startem další RZ.
Po skončení soutěže (v 18 hodin) FIA vydala svůj verdikt, když posádce vyměřila pokutu ve výši 10 000 EUR, navíc podmínečně odebrala posádce 22 bodů a týmu bodů 18. Toto by bylo aplikováno, pokud by se posádka podobně provinila do konce sezony ještě na některé ze soutěží.
Komisaři tak vzali v potaz, že se jednalo o evidentní lidskou chybu bez jakéhokoliv úmyslu podvádět. Toto provinění navíc nemělo absolutně žádný vliv na výkonnost posádky nebo vozidla. Když byl Ingrassia novináři po soutěži na celou záležitost dotazován, tak přiznal, že si prostě myslel, že výkaz jako vždy převzal, což se ale tentokrát bohužel nestalo. Jakmile si to uvědomil, tak už bylo pozdě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?