Konec soutěže na Sardinii měl ještě zajímavou dohru. Posádka Sébastien Ogier a Julien Ingrassia totiž ve stopce po RZ19 zapomněla svůj výkaz.
O tom, že tímto francouzské duo porušilo pravidla, nemůže být řeč. V pravidlech konkrétně stojí: "...posádky nesmí přijímat cizí objekty". Jak se situace stala? Ogier s Ingrassiou po dojetí RZ19 ve stopce odevzdali svůj výkaz, ale při odjezdu jej zapomněli vzít s sebou. Nakonec tento výkaz pořadatelé Ogierovi s Ingrassiou poslali po Tänakovi, který jel za nimi. Ten jim dokument předal ve stopce před startem další RZ.
Po skončení soutěže (v 18 hodin) FIA vydala svůj verdikt, když posádce vyměřila pokutu ve výši 10 000 EUR, navíc podmínečně odebrala posádce 22 bodů a týmu bodů 18. Toto by bylo aplikováno, pokud by se posádka podobně provinila do konce sezony ještě na některé ze soutěží.
Komisaři tak vzali v potaz, že se jednalo o evidentní lidskou chybu bez jakéhokoliv úmyslu podvádět. Toto provinění navíc nemělo absolutně žádný vliv na výkonnost posádky nebo vozidla. Když byl Ingrassia novináři po soutěži na celou záležitost dotazován, tak přiznal, že si prostě myslel, že výkaz jako vždy převzal, což se ale tentokrát bohužel nestalo. Jakmile si to uvědomil, tak už bylo pozdě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.