Konec soutěže na Sardinii měl ještě zajímavou dohru. Posádka Sébastien Ogier a Julien Ingrassia totiž ve stopce po RZ19 zapomněla svůj výkaz.
O tom, že tímto francouzské duo porušilo pravidla, nemůže být řeč. V pravidlech konkrétně stojí: "...posádky nesmí přijímat cizí objekty". Jak se situace stala? Ogier s Ingrassiou po dojetí RZ19 ve stopce odevzdali svůj výkaz, ale při odjezdu jej zapomněli vzít s sebou. Nakonec tento výkaz pořadatelé Ogierovi s Ingrassiou poslali po Tänakovi, který jel za nimi. Ten jim dokument předal ve stopce před startem další RZ.
Po skončení soutěže (v 18 hodin) FIA vydala svůj verdikt, když posádce vyměřila pokutu ve výši 10 000 EUR, navíc podmínečně odebrala posádce 22 bodů a týmu bodů 18. Toto by bylo aplikováno, pokud by se posádka podobně provinila do konce sezony ještě na některé ze soutěží.
Komisaři tak vzali v potaz, že se jednalo o evidentní lidskou chybu bez jakéhokoliv úmyslu podvádět. Toto provinění navíc nemělo absolutně žádný vliv na výkonnost posádky nebo vozidla. Když byl Ingrassia novináři po soutěži na celou záležitost dotazován, tak přiznal, že si prostě myslel, že výkaz jako vždy převzal, což se ale tentokrát bohužel nestalo. Jakmile si to uvědomil, tak už bylo pozdě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.