Šéf týmu Citroën ve WRC, Pierre Budar, dle svých slov cítil, že Meeke byl nezvladatelný, a tak neměl jinou možnost než se Severního Ira zbavit.
Budar pro britský Autosport řekl, že propuštění Krise Meekea a jeho navigátora, Paula Nagla, udělal ve snaze otočit zatím ne zrovna úspěšnou sezonu pro jeho tým. Jeho cílem je postarat se o blahobyt posádek. Meeke, který je v průběžném pořadí šampionátu osmý, na minulé soutěži v Portugalsku tvrdě havaroval. Velikost této nehody byla pro Budara rozhodující v jeho úsudku.
"Protože je to nebezpečný sport, tak musíte být schopní zvládat to nebezpečí. Když popřemýšlíte o Portugalsku, tak jste v situaci, kdy je auto perfektní pro jezdce - zde můžeme odkázat na to, co Kris říkal během rally. Rozpis byl podle všeho perfektní, byl to ten stejný, který byl používán na stejné vložce v minulých letech. Myslím, že to bylo minimálně potřetí, kdy tuto zkoušku jeli se stejným rozpisem bez žádných modifikací," říká Pierre Budar.
"Navíc nemáte žádný tlak, protože protivníci otevírají trať a vaše pozice v průběžném hodnocení vám nedovoluje nic dosáhnout. Když toto všechno zohledním, tak jste v pozici, kdy jste na trati v bezpečí. Víte výsledek - to znamená, že to není pod kontrolou. Nad situací už nemáme kontrolu. Když ztratíte kontrolu, tak bychom se mohli divit, co by bylo přišlo jako další," pokračuje šéf týmu Citroën.
Na otázku, které další nehody zkompromitovaly kariéru Meekea, Budar odpověděl: "Předpokládám, že víte lépe než já výsledky všech rally od roku 2014, kdy Kris začal jezdit za Citroën. Když se jen podíváme na tento a minulý rok, tak najdeme několik příkladů velkých nehod Krise, když nebyl pod žádným tlakem a kdy nebyl žádný důvod jít do tak velkého rizika, že by vyjel z cesty." Zároveň Budar dodal, že si nemyslí, že by za některými z nehod stála nepředvídatelnost chování Citroënu C3 WRC. "OK, můžete to také brát tak, že auto nebude až tak špatné, když s ním byl schopen vyhrát."
"Vyhrál ve Španělsku na smíšeném asfaltovém a šotolinovém povrchu a byl schopen také vyhrát v Mexiku, kde měl velké štěstí. Letos v Mexiku byl na druhém místě bez jakéhokoliv tlaku - měl hodně času a nebyl zde prostě žádný důvod, proč letos udělal tu chybu [v neděli dopoledne auto položil na bok]. Nemůžete jen mluvit o tom, že za všechno může auto - můžeme najít případy, kdy měl možnost zvládnout auto bez nějakého tlaku. Za těchto podmínek musíte být schopni zvládnout auto, i když není perfektní. Jako jezdec musíte uvažovat, jak auto dostat bezpečně zpět [do servisu], když není důvod riskovat."
Dle Budara bylo rozhodnutí učiněno po interních diskuzích z pondělí na úterý. Do rozhodnutí promluvili také šéf koncernu PSA, Carlos Tavares, a CEO Citroënu, Linda Jackson. Meeke se o tomto rozhodnutí dozvěděl od Budara telefonicky v úterý odpoledne, krátce před oficiálním oznámením. "Můžete očekávat, že jsme si to pořádně promysleli. Měl jsem Krise na telefonu krátce předtím, než byla zaslána tisková zpráva. Rozumím tomu, že pro něj musí být těžké akceptovat toto rozhodnutí a rozumím tomu, že je naštvaný. Musím říci, že si po lidské stránce Krise a Paula opravdu vážím. Jsou to opravdu příjemní kluci. Vím, že v tisku teď můžeme vidět některé velmi zajímavé věci, ale musím říci, že je pro mě smutné se s nimi vyrovnávat - po lidské stránce si kluků opravdu vážím."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.