Šéf týmu Citroën ve WRC, Pierre Budar, dle svých slov cítil, že Meeke byl nezvladatelný, a tak neměl jinou možnost než se Severního Ira zbavit.
Budar pro britský Autosport řekl, že propuštění Krise Meekea a jeho navigátora, Paula Nagla, udělal ve snaze otočit zatím ne zrovna úspěšnou sezonu pro jeho tým. Jeho cílem je postarat se o blahobyt posádek. Meeke, který je v průběžném pořadí šampionátu osmý, na minulé soutěži v Portugalsku tvrdě havaroval. Velikost této nehody byla pro Budara rozhodující v jeho úsudku.
"Protože je to nebezpečný sport, tak musíte být schopní zvládat to nebezpečí. Když popřemýšlíte o Portugalsku, tak jste v situaci, kdy je auto perfektní pro jezdce - zde můžeme odkázat na to, co Kris říkal během rally. Rozpis byl podle všeho perfektní, byl to ten stejný, který byl používán na stejné vložce v minulých letech. Myslím, že to bylo minimálně potřetí, kdy tuto zkoušku jeli se stejným rozpisem bez žádných modifikací," říká Pierre Budar.
"Navíc nemáte žádný tlak, protože protivníci otevírají trať a vaše pozice v průběžném hodnocení vám nedovoluje nic dosáhnout. Když toto všechno zohledním, tak jste v pozici, kdy jste na trati v bezpečí. Víte výsledek - to znamená, že to není pod kontrolou. Nad situací už nemáme kontrolu. Když ztratíte kontrolu, tak bychom se mohli divit, co by bylo přišlo jako další," pokračuje šéf týmu Citroën.
Na otázku, které další nehody zkompromitovaly kariéru Meekea, Budar odpověděl: "Předpokládám, že víte lépe než já výsledky všech rally od roku 2014, kdy Kris začal jezdit za Citroën. Když se jen podíváme na tento a minulý rok, tak najdeme několik příkladů velkých nehod Krise, když nebyl pod žádným tlakem a kdy nebyl žádný důvod jít do tak velkého rizika, že by vyjel z cesty." Zároveň Budar dodal, že si nemyslí, že by za některými z nehod stála nepředvídatelnost chování Citroënu C3 WRC. "OK, můžete to také brát tak, že auto nebude až tak špatné, když s ním byl schopen vyhrát."
"Vyhrál ve Španělsku na smíšeném asfaltovém a šotolinovém povrchu a byl schopen také vyhrát v Mexiku, kde měl velké štěstí. Letos v Mexiku byl na druhém místě bez jakéhokoliv tlaku - měl hodně času a nebyl zde prostě žádný důvod, proč letos udělal tu chybu [v neděli dopoledne auto položil na bok]. Nemůžete jen mluvit o tom, že za všechno může auto - můžeme najít případy, kdy měl možnost zvládnout auto bez nějakého tlaku. Za těchto podmínek musíte být schopni zvládnout auto, i když není perfektní. Jako jezdec musíte uvažovat, jak auto dostat bezpečně zpět [do servisu], když není důvod riskovat."
Dle Budara bylo rozhodnutí učiněno po interních diskuzích z pondělí na úterý. Do rozhodnutí promluvili také šéf koncernu PSA, Carlos Tavares, a CEO Citroënu, Linda Jackson. Meeke se o tomto rozhodnutí dozvěděl od Budara telefonicky v úterý odpoledne, krátce před oficiálním oznámením. "Můžete očekávat, že jsme si to pořádně promysleli. Měl jsem Krise na telefonu krátce předtím, než byla zaslána tisková zpráva. Rozumím tomu, že pro něj musí být těžké akceptovat toto rozhodnutí a rozumím tomu, že je naštvaný. Musím říci, že si po lidské stránce Krise a Paula opravdu vážím. Jsou to opravdu příjemní kluci. Vím, že v tisku teď můžeme vidět některé velmi zajímavé věci, ale musím říci, že je pro mě smutné se s nimi vyrovnávat - po lidské stránce si kluků opravdu vážím."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.