Šéf týmu Citroën ve WRC, Pierre Budar, dle svých slov cítil, že Meeke byl nezvladatelný, a tak neměl jinou možnost než se Severního Ira zbavit.
Budar pro britský Autosport řekl, že propuštění Krise Meekea a jeho navigátora, Paula Nagla, udělal ve snaze otočit zatím ne zrovna úspěšnou sezonu pro jeho tým. Jeho cílem je postarat se o blahobyt posádek. Meeke, který je v průběžném pořadí šampionátu osmý, na minulé soutěži v Portugalsku tvrdě havaroval. Velikost této nehody byla pro Budara rozhodující v jeho úsudku.
"Protože je to nebezpečný sport, tak musíte být schopní zvládat to nebezpečí. Když popřemýšlíte o Portugalsku, tak jste v situaci, kdy je auto perfektní pro jezdce - zde můžeme odkázat na to, co Kris říkal během rally. Rozpis byl podle všeho perfektní, byl to ten stejný, který byl používán na stejné vložce v minulých letech. Myslím, že to bylo minimálně potřetí, kdy tuto zkoušku jeli se stejným rozpisem bez žádných modifikací," říká Pierre Budar.
"Navíc nemáte žádný tlak, protože protivníci otevírají trať a vaše pozice v průběžném hodnocení vám nedovoluje nic dosáhnout. Když toto všechno zohledním, tak jste v pozici, kdy jste na trati v bezpečí. Víte výsledek - to znamená, že to není pod kontrolou. Nad situací už nemáme kontrolu. Když ztratíte kontrolu, tak bychom se mohli divit, co by bylo přišlo jako další," pokračuje šéf týmu Citroën.
Na otázku, které další nehody zkompromitovaly kariéru Meekea, Budar odpověděl: "Předpokládám, že víte lépe než já výsledky všech rally od roku 2014, kdy Kris začal jezdit za Citroën. Když se jen podíváme na tento a minulý rok, tak najdeme několik příkladů velkých nehod Krise, když nebyl pod žádným tlakem a kdy nebyl žádný důvod jít do tak velkého rizika, že by vyjel z cesty." Zároveň Budar dodal, že si nemyslí, že by za některými z nehod stála nepředvídatelnost chování Citroënu C3 WRC. "OK, můžete to také brát tak, že auto nebude až tak špatné, když s ním byl schopen vyhrát."
"Vyhrál ve Španělsku na smíšeném asfaltovém a šotolinovém povrchu a byl schopen také vyhrát v Mexiku, kde měl velké štěstí. Letos v Mexiku byl na druhém místě bez jakéhokoliv tlaku - měl hodně času a nebyl zde prostě žádný důvod, proč letos udělal tu chybu [v neděli dopoledne auto položil na bok]. Nemůžete jen mluvit o tom, že za všechno může auto - můžeme najít případy, kdy měl možnost zvládnout auto bez nějakého tlaku. Za těchto podmínek musíte být schopni zvládnout auto, i když není perfektní. Jako jezdec musíte uvažovat, jak auto dostat bezpečně zpět [do servisu], když není důvod riskovat."
Dle Budara bylo rozhodnutí učiněno po interních diskuzích z pondělí na úterý. Do rozhodnutí promluvili také šéf koncernu PSA, Carlos Tavares, a CEO Citroënu, Linda Jackson. Meeke se o tomto rozhodnutí dozvěděl od Budara telefonicky v úterý odpoledne, krátce před oficiálním oznámením. "Můžete očekávat, že jsme si to pořádně promysleli. Měl jsem Krise na telefonu krátce předtím, než byla zaslána tisková zpráva. Rozumím tomu, že pro něj musí být těžké akceptovat toto rozhodnutí a rozumím tomu, že je naštvaný. Musím říci, že si po lidské stránce Krise a Paula opravdu vážím. Jsou to opravdu příjemní kluci. Vím, že v tisku teď můžeme vidět některé velmi zajímavé věci, ale musím říci, že je pro mě smutné se s nimi vyrovnávat - po lidské stránce si kluků opravdu vážím."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.