Citroën vysvětluje, proč se rozhodl vyhodit Meekea uprostřed sezony

Kris Meeke u Citroënu dojezdil
Kris Meeke u Citroënu dojezdil, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 28. května 2018 19:50
Sdílej:

Šéf týmu Citroën ve WRC, Pierre Budar, dle svých slov cítil, že Meeke byl nezvladatelný, a tak neměl jinou možnost než se Severního Ira zbavit.

Budar pro britský Autosport řekl, že propuštění Krise Meekea a jeho navigátora, Paula Nagla, udělal ve snaze otočit zatím ne zrovna úspěšnou sezonu pro jeho tým. Jeho cílem je postarat se o blahobyt posádek. Meeke, který je v průběžném pořadí šampionátu osmý, na minulé soutěži v Portugalsku tvrdě havaroval. Velikost této nehody byla pro Budara rozhodující v jeho úsudku. 

"Protože je to nebezpečný sport, tak musíte být schopní zvládat to nebezpečí. Když popřemýšlíte o Portugalsku, tak jste v situaci, kdy je auto perfektní pro jezdce - zde můžeme odkázat na to, co Kris říkal během rally. Rozpis byl podle všeho perfektní, byl to ten stejný, který byl používán na stejné vložce v minulých letech. Myslím, že to bylo minimálně potřetí, kdy tuto zkoušku jeli se stejným rozpisem bez žádných modifikací," říká Pierre Budar. 

"Navíc nemáte žádný tlak, protože protivníci otevírají trať a vaše pozice v průběžném hodnocení vám nedovoluje nic dosáhnout. Když toto všechno zohledním, tak jste v pozici, kdy jste na trati v bezpečí. Víte výsledek - to znamená, že to není pod kontrolou. Nad situací už nemáme kontrolu. Když ztratíte kontrolu, tak bychom se mohli divit, co by bylo přišlo jako další," pokračuje šéf týmu Citroën.

Na otázku, které další nehody zkompromitovaly kariéru Meekea, Budar odpověděl: "Předpokládám, že víte lépe než já výsledky všech rally od roku 2014, kdy Kris začal jezdit za Citroën. Když se jen podíváme na tento a minulý rok, tak najdeme několik příkladů velkých nehod Krise, když nebyl pod žádným tlakem a kdy nebyl žádný důvod jít do tak velkého rizika, že by vyjel z cesty." Zároveň Budar dodal, že si nemyslí, že by za některými z nehod stála nepředvídatelnost chování Citroënu C3 WRC. "OK, můžete to také brát tak, že auto nebude až tak špatné, když s ním byl schopen vyhrát."

"Vyhrál ve Španělsku na smíšeném asfaltovém a šotolinovém povrchu a byl schopen také vyhrát v Mexiku, kde měl velké štěstí. Letos v Mexiku byl na druhém místě bez jakéhokoliv tlaku - měl hodně času a nebyl zde prostě žádný důvod, proč letos udělal tu chybu [v neděli dopoledne auto položil na bok]. Nemůžete jen mluvit o tom, že za všechno může auto - můžeme najít případy, kdy měl možnost zvládnout auto bez nějakého tlaku. Za těchto podmínek musíte být schopni zvládnout auto, i když není perfektní. Jako jezdec musíte uvažovat, jak auto dostat bezpečně zpět [do servisu], když není důvod riskovat."

Dle Budara bylo rozhodnutí učiněno po interních diskuzích z pondělí na úterý. Do rozhodnutí promluvili také šéf koncernu PSA, Carlos Tavares, a CEO Citroënu, Linda Jackson. Meeke se o tomto rozhodnutí dozvěděl od Budara telefonicky v úterý odpoledne, krátce před oficiálním oznámením. "Můžete očekávat, že jsme si to pořádně promysleli. Měl jsem Krise na telefonu krátce předtím, než byla zaslána tisková zpráva. Rozumím tomu, že pro něj musí být těžké akceptovat toto rozhodnutí a rozumím tomu, že je naštvaný. Musím říci, že si po lidské stránce Krise a Paula opravdu vážím. Jsou to opravdu příjemní kluci. Vím, že v tisku teď můžeme vidět některé velmi zajímavé věci, ale musím říci, že je pro mě smutné se s nimi vyrovnávat - po lidské stránce si kluků opravdu vážím."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.