V Portugalsku nejlépe začal Jari-Matti Latvala, který v dnešním shakedownu zajel nejrychlejší čas. Na desetinu stejný čas za Finem pak zajeli Thierry Neuville a Sébastien Ogier.
Jari-Matti Latvala zajel na trati dlouhé 4,6 kilomentru čas 3:03,5 min., což byl nejlepší čas ze všech. "V poslední době jsem zažíval náročné období, zde bych rád změnil tento trend," říká Jari-Matti Latvala. O 3 desetiny pomalejší čas zajeli Thierry Neuville a Sébastien Ogier, když jak pilot Hyundai i ty Fordu zajeli shodný čas. Zajímavostí bylo, že rovněž shodný čas (+0,7s) zajeli o čtvrté místo dělící se Kris Meeke na Citroënu a Andreas Mikkelsen na Hyundai. Za volant továrního speciálu se po 3 měsíční pauze vrací Hayden Paddon.
Výsledky shakedownu:1. Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC 3:03,5 min.2. Neuville / Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0,3 s2. Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC +0,3 s4. Meeke / Nagle Citroën C3 WRC +0,7 s4. Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +0,7 s6. Paddon / Marshall Hyundai i20 Coupe WRC +0,8 s7. Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +1,0 s8. Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +1,0 s9. Sordo / Del Barrio Hyundai i20 Coupe WRC +1,4 s10. Suninen / Markkula Ford Fiesta WRC +1,9 s11. Östberg / Eriksen Citroën C3 WRC +2,9 s12. Evans / Barritt Ford Fiesta WRC +3,6 s13. Breen / Martin Citroën C3 WRC +3,7 s
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.