V Portugalsku nejlépe začal Jari-Matti Latvala, který v dnešním shakedownu zajel nejrychlejší čas. Na desetinu stejný čas za Finem pak zajeli Thierry Neuville a Sébastien Ogier.
Jari-Matti Latvala zajel na trati dlouhé 4,6 kilomentru čas 3:03,5 min., což byl nejlepší čas ze všech. "V poslední době jsem zažíval náročné období, zde bych rád změnil tento trend," říká Jari-Matti Latvala. O 3 desetiny pomalejší čas zajeli Thierry Neuville a Sébastien Ogier, když jak pilot Hyundai i ty Fordu zajeli shodný čas. Zajímavostí bylo, že rovněž shodný čas (+0,7s) zajeli o čtvrté místo dělící se Kris Meeke na Citroënu a Andreas Mikkelsen na Hyundai. Za volant továrního speciálu se po 3 měsíční pauze vrací Hayden Paddon.
Výsledky shakedownu:1. Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC 3:03,5 min.2. Neuville / Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0,3 s2. Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC +0,3 s4. Meeke / Nagle Citroën C3 WRC +0,7 s4. Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +0,7 s6. Paddon / Marshall Hyundai i20 Coupe WRC +0,8 s7. Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +1,0 s8. Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +1,0 s9. Sordo / Del Barrio Hyundai i20 Coupe WRC +1,4 s10. Suninen / Markkula Ford Fiesta WRC +1,9 s11. Östberg / Eriksen Citroën C3 WRC +2,9 s12. Evans / Barritt Ford Fiesta WRC +3,6 s13. Breen / Martin Citroën C3 WRC +3,7 s
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.