Hned několik diváckých lahůdek nabídne 45. ročník Rallye Tatry 2018, nejstarší automobilové soutěže na Slovensku, která se pojede v termínu 25. – 26. května s centrem v Popradu. Fanoušky rallysportu čeká bezpochyby velký motoristický svátek roku pod Tatrami. Ve slovenské premiéře bude poprvé k vidění soutěžní speciál Hyundai i20 R5, počet přihlášených vozů této progresivní kategorie dosáhl na Slovensku rekordního čísla 11! Již dříve byla oznámena účast hvězdy světového motorsportu, neboť do Popradu přijede přední jezdec formule E Felix Rosenqvist ze Švédska, který se objeví na shakedownu a atraktivním městském okruhu za volantem vozu Porsche.
Pořadatelé z AOS klub Poprad registrují po uzávěrce přihlášek celkem 73 soutěžících ze Slovenska, České republiky, Polska, Maďarska a Itálie. Z českých posádek se představí v okolí Popradu a Spišské Nové Vsi dvojice Mogul Racing Teamu Jan Černý, Petr Černohorský (Ford Fiesta R5), dále Věroslav Cvrček ml., Petr Novák (Škoda Fabia S2000), Martin Březík, Marek Omelka (Mitsubishi Lancer EVO IX) a další. Největší pozornost na seznamu došlých přihlášek budí vůz korejské značky Hyundai s typovým označením i20 kategorie R5. Do vozu soutěžního dravce z Asie se posadí polsko-italská dvojice Daniel Chwist, Nicola Arena. “Tento soutěžní speciál na Slovensku v minulosti nikdy nestartoval a pro fanoušky se jedná o velký divácký tahák. Hyundai kategorie R5 nestartoval ani v České republice, i když tam nedávno dovezl Antonín Tlusťák do Slušovic hyundai specifikace WRC. Jsme rádi, že tento vůz uvidíme při rally pod Tatrami a zveme diváky k návštěvě tatranského regionu,“ pověděl Stanislav Hanzeli, šéf organizačního výboru a ředitel Rallye Tatry.
Polák Daniel Chwist není v Popradu neznámým jménem, naposledy zde startoval před třemi lety, když s produkčním vozem Subaru Impreza STi skončil na šestnáctém místě v absolutním pořadí a šestý ve třídě. V loňském roce osedlal vůz Hyundai i20 R5 ze stáje Rallytechnology se spolujezdcem Dariuszem Burkatem v německém mistrovství. Na sedadlo spolujezdce se posadí v Tatrách vedle Chwista zkušený “mitfára” Nicola Arena z Itálie, ostřílený soutěžemi v mistrovství světa nebo na Blízkém východě.
Další zpravodajský servis v rámci 45. Rallye Tatry 2018 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou postupně na oficiální webové stránce www.rallyetatry.sk a na jejím facebookovém profilu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?