Hned několik diváckých lahůdek nabídne 45. ročník Rallye Tatry 2018, nejstarší automobilové soutěže na Slovensku, která se pojede v termínu 25. – 26. května s centrem v Popradu. Fanoušky rallysportu čeká bezpochyby velký motoristický svátek roku pod Tatrami. Ve slovenské premiéře bude poprvé k vidění soutěžní speciál Hyundai i20 R5, počet přihlášených vozů této progresivní kategorie dosáhl na Slovensku rekordního čísla 11! Již dříve byla oznámena účast hvězdy světového motorsportu, neboť do Popradu přijede přední jezdec formule E Felix Rosenqvist ze Švédska, který se objeví na shakedownu a atraktivním městském okruhu za volantem vozu Porsche.
Pořadatelé z AOS klub Poprad registrují po uzávěrce přihlášek celkem 73 soutěžících ze Slovenska, České republiky, Polska, Maďarska a Itálie. Z českých posádek se představí v okolí Popradu a Spišské Nové Vsi dvojice Mogul Racing Teamu Jan Černý, Petr Černohorský (Ford Fiesta R5), dále Věroslav Cvrček ml., Petr Novák (Škoda Fabia S2000), Martin Březík, Marek Omelka (Mitsubishi Lancer EVO IX) a další. Největší pozornost na seznamu došlých přihlášek budí vůz korejské značky Hyundai s typovým označením i20 kategorie R5. Do vozu soutěžního dravce z Asie se posadí polsko-italská dvojice Daniel Chwist, Nicola Arena. “Tento soutěžní speciál na Slovensku v minulosti nikdy nestartoval a pro fanoušky se jedná o velký divácký tahák. Hyundai kategorie R5 nestartoval ani v České republice, i když tam nedávno dovezl Antonín Tlusťák do Slušovic hyundai specifikace WRC. Jsme rádi, že tento vůz uvidíme při rally pod Tatrami a zveme diváky k návštěvě tatranského regionu,“ pověděl Stanislav Hanzeli, šéf organizačního výboru a ředitel Rallye Tatry.
Polák Daniel Chwist není v Popradu neznámým jménem, naposledy zde startoval před třemi lety, když s produkčním vozem Subaru Impreza STi skončil na šestnáctém místě v absolutním pořadí a šestý ve třídě. V loňském roce osedlal vůz Hyundai i20 R5 ze stáje Rallytechnology se spolujezdcem Dariuszem Burkatem v německém mistrovství. Na sedadlo spolujezdce se posadí v Tatrách vedle Chwista zkušený “mitfára” Nicola Arena z Itálie, ostřílený soutěžemi v mistrovství světa nebo na Blízkém východě.
Další zpravodajský servis v rámci 45. Rallye Tatry 2018 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou postupně na oficiální webové stránce www.rallyetatry.sk a na jejím facebookovém profilu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?