Od svého příchodu do šampionátu tým Toyota Gazoo Racing nikdy nečekal tak dlouho na zisk vítězství. Tuto šňůru teď v Argentině ukončil Ott Tänak.
Naposledy se japonsko-finský tým radoval vloni v červenci ve Finsku. Nedá se říci, že by Yarisu WRC od té doby chyběla rychlost, ale vždycky to byla nějaká drobnost, kvůli které Toyota neslavila. O minulém víkendu v Argentině Ott Tänak získal asi nejjednoznačnější vítězství pro Toyotu od jejího návratu do WRC, navíc se samozřejmě jelo daleko od skandinávských terénů, které tým velmi dobře zná a na kterých se Yaris fakticky narodil.
Máte rádi rally? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@rallyzone.cz a staňte se naším redaktorem.
Na tiskovce pak Tommi Mäkinen, šéf týmu, nechválil jen výkon svého svěřence Otta Tänaka, ale celého týmu. "V minulých letech jsem míval stejný pocit, už je to ale pár let. Myslím, že momentálně máme všechny elementy pro to, abychom mohli pokračovat. Je to kombinace, kterou znám velmi dobře. Pilot s autem a se zvýšenou úrovní sebedůvěry, to jsou všechny elementy, které potřebujeme k tomu, abychom mohli pokračovat ve vyhrávání."
Ott Tänak byl, jak se zdá, pro tým dobrou volbou. Je to jezdec, který je schopen bojovat o vítězství a na konci roku by mohl zabojovat o titul. "Pro celý tým je velmi důležité dát Ottovi prostředky, se kterými bude moci zabojovat o titul. Měli jsme roky náročné práce, stálo nás to tolik úsilí, abychom se dostali sem, abychom se všechno naučili a pokračovali v našem rozvoji. Být na této úrovni je super pro celý tým a řekl bych, že jsou stejně přichystaní do toho dát ještě více, abychom mohli takto pokračovat," říká Mäkinen.
Jaké jsou tedy podle něj šance Tänaka na titul na konci sezóny? "Samozřejmě sezóna je ještě dlouhá se spoustou soutěží. Vím, co znamená získat titul. Znamená to velkou práci pro tým, kterou právě teď děláme, ale samozřejmě jsme viděli poslední soutěže, kde jsme neměli to štěstí. Byli zde rozdílné podmínky, ale také štěstí. Nikdy nevíte. Rád bych viděl souboj mezi všemi až do konce sezony. Doufám to nejlepší z motoristického sportu," uzavřel Fin.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.