Od svého příchodu do šampionátu tým Toyota Gazoo Racing nikdy nečekal tak dlouho na zisk vítězství. Tuto šňůru teď v Argentině ukončil Ott Tänak.
Naposledy se japonsko-finský tým radoval vloni v červenci ve Finsku. Nedá se říci, že by Yarisu WRC od té doby chyběla rychlost, ale vždycky to byla nějaká drobnost, kvůli které Toyota neslavila. O minulém víkendu v Argentině Ott Tänak získal asi nejjednoznačnější vítězství pro Toyotu od jejího návratu do WRC, navíc se samozřejmě jelo daleko od skandinávských terénů, které tým velmi dobře zná a na kterých se Yaris fakticky narodil.
Máte rádi rally? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@rallyzone.cz a staňte se naším redaktorem.
Na tiskovce pak Tommi Mäkinen, šéf týmu, nechválil jen výkon svého svěřence Otta Tänaka, ale celého týmu. "V minulých letech jsem míval stejný pocit, už je to ale pár let. Myslím, že momentálně máme všechny elementy pro to, abychom mohli pokračovat. Je to kombinace, kterou znám velmi dobře. Pilot s autem a se zvýšenou úrovní sebedůvěry, to jsou všechny elementy, které potřebujeme k tomu, abychom mohli pokračovat ve vyhrávání."
Ott Tänak byl, jak se zdá, pro tým dobrou volbou. Je to jezdec, který je schopen bojovat o vítězství a na konci roku by mohl zabojovat o titul. "Pro celý tým je velmi důležité dát Ottovi prostředky, se kterými bude moci zabojovat o titul. Měli jsme roky náročné práce, stálo nás to tolik úsilí, abychom se dostali sem, abychom se všechno naučili a pokračovali v našem rozvoji. Být na této úrovni je super pro celý tým a řekl bych, že jsou stejně přichystaní do toho dát ještě více, abychom mohli takto pokračovat," říká Mäkinen.
Jaké jsou tedy podle něj šance Tänaka na titul na konci sezóny? "Samozřejmě sezóna je ještě dlouhá se spoustou soutěží. Vím, co znamená získat titul. Znamená to velkou práci pro tým, kterou právě teď děláme, ale samozřejmě jsme viděli poslední soutěže, kde jsme neměli to štěstí. Byli zde rozdílné podmínky, ale také štěstí. Nikdy nevíte. Rád bych viděl souboj mezi všemi až do konce sezony. Doufám to nejlepší z motoristického sportu," uzavřel Fin.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.