Od svého příchodu do šampionátu tým Toyota Gazoo Racing nikdy nečekal tak dlouho na zisk vítězství. Tuto šňůru teď v Argentině ukončil Ott Tänak.
Naposledy se japonsko-finský tým radoval vloni v červenci ve Finsku. Nedá se říci, že by Yarisu WRC od té doby chyběla rychlost, ale vždycky to byla nějaká drobnost, kvůli které Toyota neslavila. O minulém víkendu v Argentině Ott Tänak získal asi nejjednoznačnější vítězství pro Toyotu od jejího návratu do WRC, navíc se samozřejmě jelo daleko od skandinávských terénů, které tým velmi dobře zná a na kterých se Yaris fakticky narodil.
Máte rádi rally? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@rallyzone.cz a staňte se naším redaktorem.
Na tiskovce pak Tommi Mäkinen, šéf týmu, nechválil jen výkon svého svěřence Otta Tänaka, ale celého týmu. "V minulých letech jsem míval stejný pocit, už je to ale pár let. Myslím, že momentálně máme všechny elementy pro to, abychom mohli pokračovat. Je to kombinace, kterou znám velmi dobře. Pilot s autem a se zvýšenou úrovní sebedůvěry, to jsou všechny elementy, které potřebujeme k tomu, abychom mohli pokračovat ve vyhrávání."
Ott Tänak byl, jak se zdá, pro tým dobrou volbou. Je to jezdec, který je schopen bojovat o vítězství a na konci roku by mohl zabojovat o titul. "Pro celý tým je velmi důležité dát Ottovi prostředky, se kterými bude moci zabojovat o titul. Měli jsme roky náročné práce, stálo nás to tolik úsilí, abychom se dostali sem, abychom se všechno naučili a pokračovali v našem rozvoji. Být na této úrovni je super pro celý tým a řekl bych, že jsou stejně přichystaní do toho dát ještě více, abychom mohli takto pokračovat," říká Mäkinen.
Jaké jsou tedy podle něj šance Tänaka na titul na konci sezóny? "Samozřejmě sezóna je ještě dlouhá se spoustou soutěží. Vím, co znamená získat titul. Znamená to velkou práci pro tým, kterou právě teď děláme, ale samozřejmě jsme viděli poslední soutěže, kde jsme neměli to štěstí. Byli zde rozdílné podmínky, ale také štěstí. Nikdy nevíte. Rád bych viděl souboj mezi všemi až do konce sezony. Doufám to nejlepší z motoristického sportu," uzavřel Fin.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.