Od svého příchodu do šampionátu tým Toyota Gazoo Racing nikdy nečekal tak dlouho na zisk vítězství. Tuto šňůru teď v Argentině ukončil Ott Tänak.
Naposledy se japonsko-finský tým radoval vloni v červenci ve Finsku. Nedá se říci, že by Yarisu WRC od té doby chyběla rychlost, ale vždycky to byla nějaká drobnost, kvůli které Toyota neslavila. O minulém víkendu v Argentině Ott Tänak získal asi nejjednoznačnější vítězství pro Toyotu od jejího návratu do WRC, navíc se samozřejmě jelo daleko od skandinávských terénů, které tým velmi dobře zná a na kterých se Yaris fakticky narodil.
Máte rádi rally? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@rallyzone.cz a staňte se naším redaktorem.
Na tiskovce pak Tommi Mäkinen, šéf týmu, nechválil jen výkon svého svěřence Otta Tänaka, ale celého týmu. "V minulých letech jsem míval stejný pocit, už je to ale pár let. Myslím, že momentálně máme všechny elementy pro to, abychom mohli pokračovat. Je to kombinace, kterou znám velmi dobře. Pilot s autem a se zvýšenou úrovní sebedůvěry, to jsou všechny elementy, které potřebujeme k tomu, abychom mohli pokračovat ve vyhrávání."
Ott Tänak byl, jak se zdá, pro tým dobrou volbou. Je to jezdec, který je schopen bojovat o vítězství a na konci roku by mohl zabojovat o titul. "Pro celý tým je velmi důležité dát Ottovi prostředky, se kterými bude moci zabojovat o titul. Měli jsme roky náročné práce, stálo nás to tolik úsilí, abychom se dostali sem, abychom se všechno naučili a pokračovali v našem rozvoji. Být na této úrovni je super pro celý tým a řekl bych, že jsou stejně přichystaní do toho dát ještě více, abychom mohli takto pokračovat," říká Mäkinen.
Jaké jsou tedy podle něj šance Tänaka na titul na konci sezóny? "Samozřejmě sezóna je ještě dlouhá se spoustou soutěží. Vím, co znamená získat titul. Znamená to velkou práci pro tým, kterou právě teď děláme, ale samozřejmě jsme viděli poslední soutěže, kde jsme neměli to štěstí. Byli zde rozdílné podmínky, ale také štěstí. Nikdy nevíte. Rád bych viděl souboj mezi všemi až do konce sezony. Doufám to nejlepší z motoristického sportu," uzavřel Fin.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?