Od svého příchodu do šampionátu tým Toyota Gazoo Racing nikdy nečekal tak dlouho na zisk vítězství. Tuto šňůru teď v Argentině ukončil Ott Tänak.
Naposledy se japonsko-finský tým radoval vloni v červenci ve Finsku. Nedá se říci, že by Yarisu WRC od té doby chyběla rychlost, ale vždycky to byla nějaká drobnost, kvůli které Toyota neslavila. O minulém víkendu v Argentině Ott Tänak získal asi nejjednoznačnější vítězství pro Toyotu od jejího návratu do WRC, navíc se samozřejmě jelo daleko od skandinávských terénů, které tým velmi dobře zná a na kterých se Yaris fakticky narodil.
Máte rádi rally? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@rallyzone.cz a staňte se naším redaktorem.
Na tiskovce pak Tommi Mäkinen, šéf týmu, nechválil jen výkon svého svěřence Otta Tänaka, ale celého týmu. "V minulých letech jsem míval stejný pocit, už je to ale pár let. Myslím, že momentálně máme všechny elementy pro to, abychom mohli pokračovat. Je to kombinace, kterou znám velmi dobře. Pilot s autem a se zvýšenou úrovní sebedůvěry, to jsou všechny elementy, které potřebujeme k tomu, abychom mohli pokračovat ve vyhrávání."
Ott Tänak byl, jak se zdá, pro tým dobrou volbou. Je to jezdec, který je schopen bojovat o vítězství a na konci roku by mohl zabojovat o titul. "Pro celý tým je velmi důležité dát Ottovi prostředky, se kterými bude moci zabojovat o titul. Měli jsme roky náročné práce, stálo nás to tolik úsilí, abychom se dostali sem, abychom se všechno naučili a pokračovali v našem rozvoji. Být na této úrovni je super pro celý tým a řekl bych, že jsou stejně přichystaní do toho dát ještě více, abychom mohli takto pokračovat," říká Mäkinen.
Jaké jsou tedy podle něj šance Tänaka na titul na konci sezóny? "Samozřejmě sezóna je ještě dlouhá se spoustou soutěží. Vím, co znamená získat titul. Znamená to velkou práci pro tým, kterou právě teď děláme, ale samozřejmě jsme viděli poslední soutěže, kde jsme neměli to štěstí. Byli zde rozdílné podmínky, ale také štěstí. Nikdy nevíte. Rád bych viděl souboj mezi všemi až do konce sezony. Doufám to nejlepší z motoristického sportu," uzavřel Fin.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.