Ott Tänak je po vítězství v Argentině jasně nejlepším jezdcem Toyoty v MS, avšak šéf továrního týmu Toyota, Tommi Mäkinen, nechce, alespoň zatím, o týmové režii nic slyšet.
Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi se zatím dle Tommiho Mäkinena nemusejí obávat týmové režie ve prospěch Otta Tänaka. Po Argentině se Estonec jeví jako jediný jezdec Toyoty, který může ještě letos promluvit do boje o titul mezi jezdci. Na Lappiho má náskok 32 bodů, na Latvalu dokonce 41 bodů.
"Věřím, že je lepší, když necháte jet jezdce jejich vlastní soutěž," řekl Tommi Mäkinen pro 'Motorsport-Total.com'. "Pro šampionát je důležité, aby dvě auta dojela co možná nejvíc vpředu. Ale zatím je moc brzy na to, abychom uvažovali o týmové režii. Rád bych nechal jezdce dělat, co chtějí." Fin poukazuje na domácí rally: "Myslím, že kdybych Latvalovi a Lappimu řekl, aby ve Finsku jeli pomaleji, tak bych je hodně rozrušil."
S názorem svého šéfa souhlasí i Ott Tänak: "Bojuji sám za sebe. Tak brzy by se o tom [týmové režii] nemělo vůbec mluvit. V týmu panuje otevřená atmosféra, nemáme jezdce číslo 1, 2, 3. My se soustředíme na svoje věci, a Jari-Matti zase na svoje."
Pokud jde o Latvalu, tak tomu Mäkinen radí, aby na poslední výpadky co nejrychleji zapomněl: "Můžeme na to zapomenout a pokusíme se Jariho-Mattiho podpořit. Musí se dívat dopředu a soustředit se na další rally. Bylo to velké zklamání, hlavně pro něj."
A jak vypadají dle Mäkinena dříve zvažované starty Nassera Al-Attiyaha ve čtvrté Toyotě Yaris WRC? "Nemohu garantovat, že to vyjde. Proto v tuto chvíli říkám, že z toho nic nebude. Naším cílem není nasazovat čtvrté auto pro soukromníka. Ale kdyby to klaplo, tak by to nebylo špatné. Ale určitě to pro nás není priorita."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.