Ott Tänak je po vítězství v Argentině jasně nejlepším jezdcem Toyoty v MS, avšak šéf továrního týmu Toyota, Tommi Mäkinen, nechce, alespoň zatím, o týmové režii nic slyšet.
Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi se zatím dle Tommiho Mäkinena nemusejí obávat týmové režie ve prospěch Otta Tänaka. Po Argentině se Estonec jeví jako jediný jezdec Toyoty, který může ještě letos promluvit do boje o titul mezi jezdci. Na Lappiho má náskok 32 bodů, na Latvalu dokonce 41 bodů.
"Věřím, že je lepší, když necháte jet jezdce jejich vlastní soutěž," řekl Tommi Mäkinen pro 'Motorsport-Total.com'. "Pro šampionát je důležité, aby dvě auta dojela co možná nejvíc vpředu. Ale zatím je moc brzy na to, abychom uvažovali o týmové režii. Rád bych nechal jezdce dělat, co chtějí." Fin poukazuje na domácí rally: "Myslím, že kdybych Latvalovi a Lappimu řekl, aby ve Finsku jeli pomaleji, tak bych je hodně rozrušil."
S názorem svého šéfa souhlasí i Ott Tänak: "Bojuji sám za sebe. Tak brzy by se o tom [týmové režii] nemělo vůbec mluvit. V týmu panuje otevřená atmosféra, nemáme jezdce číslo 1, 2, 3. My se soustředíme na svoje věci, a Jari-Matti zase na svoje."
Pokud jde o Latvalu, tak tomu Mäkinen radí, aby na poslední výpadky co nejrychleji zapomněl: "Můžeme na to zapomenout a pokusíme se Jariho-Mattiho podpořit. Musí se dívat dopředu a soustředit se na další rally. Bylo to velké zklamání, hlavně pro něj."
A jak vypadají dle Mäkinena dříve zvažované starty Nassera Al-Attiyaha ve čtvrté Toyotě Yaris WRC? "Nemohu garantovat, že to vyjde. Proto v tuto chvíli říkám, že z toho nic nebude. Naším cílem není nasazovat čtvrté auto pro soukromníka. Ale kdyby to klaplo, tak by to nebylo špatné. Ale určitě to pro nás není priorita."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.