Ott Tänak je po vítězství v Argentině jasně nejlepším jezdcem Toyoty v MS, avšak šéf továrního týmu Toyota, Tommi Mäkinen, nechce, alespoň zatím, o týmové režii nic slyšet.
Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi se zatím dle Tommiho Mäkinena nemusejí obávat týmové režie ve prospěch Otta Tänaka. Po Argentině se Estonec jeví jako jediný jezdec Toyoty, který může ještě letos promluvit do boje o titul mezi jezdci. Na Lappiho má náskok 32 bodů, na Latvalu dokonce 41 bodů.
"Věřím, že je lepší, když necháte jet jezdce jejich vlastní soutěž," řekl Tommi Mäkinen pro 'Motorsport-Total.com'. "Pro šampionát je důležité, aby dvě auta dojela co možná nejvíc vpředu. Ale zatím je moc brzy na to, abychom uvažovali o týmové režii. Rád bych nechal jezdce dělat, co chtějí." Fin poukazuje na domácí rally: "Myslím, že kdybych Latvalovi a Lappimu řekl, aby ve Finsku jeli pomaleji, tak bych je hodně rozrušil."
S názorem svého šéfa souhlasí i Ott Tänak: "Bojuji sám za sebe. Tak brzy by se o tom [týmové režii] nemělo vůbec mluvit. V týmu panuje otevřená atmosféra, nemáme jezdce číslo 1, 2, 3. My se soustředíme na svoje věci, a Jari-Matti zase na svoje."
Pokud jde o Latvalu, tak tomu Mäkinen radí, aby na poslední výpadky co nejrychleji zapomněl: "Můžeme na to zapomenout a pokusíme se Jariho-Mattiho podpořit. Musí se dívat dopředu a soustředit se na další rally. Bylo to velké zklamání, hlavně pro něj."
A jak vypadají dle Mäkinena dříve zvažované starty Nassera Al-Attiyaha ve čtvrté Toyotě Yaris WRC? "Nemohu garantovat, že to vyjde. Proto v tuto chvíli říkám, že z toho nic nebude. Naším cílem není nasazovat čtvrté auto pro soukromníka. Ale kdyby to klaplo, tak by to nebylo špatné. Ale určitě to pro nás není priorita."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.