Tänak: Vítězství v Argentině bylo odlišné od předchozích dvou

Tänak, Ott - Järveoja, Martin
Tänak, Ott - Järveoja, Martin, foto: Red Bull
-haj 2. května 2018 18:47
Sdílej:

Ott Tänak o uplynulém víkendu v Argentině předvedl výkon, díky kterému získal svoje první vítězství za volantem Toyoty Yaris WRC. Estonec se tím navíc vrátil do boje o titul, v kalendáři navíc následují tři šotolinové soutěže, což mu dává šanci na zisk dalších dobrých výsledků.

Ott Tänak dokázal vloni vyhrát na Sardinii a v Německu, dle svých slov je ale toto vítězství odlišné od dvou loňských. "Po tomto vítězství jsem měl jiný pocit, je třeba říci, že naše dvě poslední vítězství na Sardinii a v Německu byla o něco těsnější. Tehdy jsme museli atakovat až do cíle, neměli jsme jistotu až do poslední speciálky. Tentokrát to bylo docela odlišné. Na začátku, po úvodní speciálce, jsem neměl moc dobrý pocit, byli jsme docela daleko. Měli jsme obavy z řízení a nebylo to dobré, ale na následující speciálce jsme už auto opravili. 

V podstatě jsme veškerý ztracený čas dohnali na následujících dvou speciálkách. Tou dobou, po první sekci, jsme byli na špičce a pak jsme mohli atakovat, abychom si vybudovali náskok. Evidentně jsem si neměl na co ztěžovat, auto fungovalo opravdu dobře. Opravdu jsem si věřil a za těchto podmínek bylo jednoduché tvrdě atakovat."

Na RZ2, tedy na první páteční superspeciálce, udělal Ott svoji jedinou chybu víkendu. "Tehdy jsem řekl Martinovi: 'Je to zlomené, něco jsme zlomili', protože jsme opravdu něco trefili, ale nevěděl jsem co. Ve druhé sekci jsem opravdu bedlivě sledoval rozpis a nic jsem neviděl, je to tedy trošku nejasné, ale OK. Jsme nadšeni, jak je auto udělané. Všechno šlo pak dobře a auto také fungovalo."

Na otázku, jak auto sedí jeho stylu Ott odvětil, že během tří dnů nemusel vůbec měnit nastavení. "Ano, určitě jsem byl s naším rytmem spokojen, byla to možná první rally za moji kariéru, kdy jsem na autě nic neměnil. Udělal jsem menší změny na shakedownu po prvním průjezdu, ale pro zbytek soutěže bylo vše stejné. 

Určitě chci pokračovat v boji o titul. Je mi jasné, že do toho budu muset dát vše. Je jasné, že v novém týmu to bude těžké - musím se toho hodně naučit. Ale jsem šťastný. Na nové věci jsme si zvykli velmi rychle a tým funguje opravdu dobře. Tým mě hodně podporuje."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.