Tänak: Vítězství v Argentině bylo odlišné od předchozích dvou

Tänak, Ott - Järveoja, Martin
Tänak, Ott - Järveoja, Martin, foto: Red Bull
-haj 2. května 2018 18:47
Sdílej:

Ott Tänak o uplynulém víkendu v Argentině předvedl výkon, díky kterému získal svoje první vítězství za volantem Toyoty Yaris WRC. Estonec se tím navíc vrátil do boje o titul, v kalendáři navíc následují tři šotolinové soutěže, což mu dává šanci na zisk dalších dobrých výsledků.

Ott Tänak dokázal vloni vyhrát na Sardinii a v Německu, dle svých slov je ale toto vítězství odlišné od dvou loňských. "Po tomto vítězství jsem měl jiný pocit, je třeba říci, že naše dvě poslední vítězství na Sardinii a v Německu byla o něco těsnější. Tehdy jsme museli atakovat až do cíle, neměli jsme jistotu až do poslední speciálky. Tentokrát to bylo docela odlišné. Na začátku, po úvodní speciálce, jsem neměl moc dobrý pocit, byli jsme docela daleko. Měli jsme obavy z řízení a nebylo to dobré, ale na následující speciálce jsme už auto opravili. 

V podstatě jsme veškerý ztracený čas dohnali na následujících dvou speciálkách. Tou dobou, po první sekci, jsme byli na špičce a pak jsme mohli atakovat, abychom si vybudovali náskok. Evidentně jsem si neměl na co ztěžovat, auto fungovalo opravdu dobře. Opravdu jsem si věřil a za těchto podmínek bylo jednoduché tvrdě atakovat."

Na RZ2, tedy na první páteční superspeciálce, udělal Ott svoji jedinou chybu víkendu. "Tehdy jsem řekl Martinovi: 'Je to zlomené, něco jsme zlomili', protože jsme opravdu něco trefili, ale nevěděl jsem co. Ve druhé sekci jsem opravdu bedlivě sledoval rozpis a nic jsem neviděl, je to tedy trošku nejasné, ale OK. Jsme nadšeni, jak je auto udělané. Všechno šlo pak dobře a auto také fungovalo."

Na otázku, jak auto sedí jeho stylu Ott odvětil, že během tří dnů nemusel vůbec měnit nastavení. "Ano, určitě jsem byl s naším rytmem spokojen, byla to možná první rally za moji kariéru, kdy jsem na autě nic neměnil. Udělal jsem menší změny na shakedownu po prvním průjezdu, ale pro zbytek soutěže bylo vše stejné. 

Určitě chci pokračovat v boji o titul. Je mi jasné, že do toho budu muset dát vše. Je jasné, že v novém týmu to bude těžké - musím se toho hodně naučit. Ale jsem šťastný. Na nové věci jsme si zvykli velmi rychle a tým funguje opravdu dobře. Tým mě hodně podporuje."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.