Ott Tänak o uplynulém víkendu v Argentině předvedl výkon, díky kterému získal svoje první vítězství za volantem Toyoty Yaris WRC. Estonec se tím navíc vrátil do boje o titul, v kalendáři navíc následují tři šotolinové soutěže, což mu dává šanci na zisk dalších dobrých výsledků.
Ott Tänak dokázal vloni vyhrát na Sardinii a v Německu, dle svých slov je ale toto vítězství odlišné od dvou loňských. "Po tomto vítězství jsem měl jiný pocit, je třeba říci, že naše dvě poslední vítězství na Sardinii a v Německu byla o něco těsnější. Tehdy jsme museli atakovat až do cíle, neměli jsme jistotu až do poslední speciálky. Tentokrát to bylo docela odlišné. Na začátku, po úvodní speciálce, jsem neměl moc dobrý pocit, byli jsme docela daleko. Měli jsme obavy z řízení a nebylo to dobré, ale na následující speciálce jsme už auto opravili.
V podstatě jsme veškerý ztracený čas dohnali na následujících dvou speciálkách. Tou dobou, po první sekci, jsme byli na špičce a pak jsme mohli atakovat, abychom si vybudovali náskok. Evidentně jsem si neměl na co ztěžovat, auto fungovalo opravdu dobře. Opravdu jsem si věřil a za těchto podmínek bylo jednoduché tvrdě atakovat."
Na RZ2, tedy na první páteční superspeciálce, udělal Ott svoji jedinou chybu víkendu. "Tehdy jsem řekl Martinovi: 'Je to zlomené, něco jsme zlomili', protože jsme opravdu něco trefili, ale nevěděl jsem co. Ve druhé sekci jsem opravdu bedlivě sledoval rozpis a nic jsem neviděl, je to tedy trošku nejasné, ale OK. Jsme nadšeni, jak je auto udělané. Všechno šlo pak dobře a auto také fungovalo."
Na otázku, jak auto sedí jeho stylu Ott odvětil, že během tří dnů nemusel vůbec měnit nastavení. "Ano, určitě jsem byl s naším rytmem spokojen, byla to možná první rally za moji kariéru, kdy jsem na autě nic neměnil. Udělal jsem menší změny na shakedownu po prvním průjezdu, ale pro zbytek soutěže bylo vše stejné.
Určitě chci pokračovat v boji o titul. Je mi jasné, že do toho budu muset dát vše. Je jasné, že v novém týmu to bude těžké - musím se toho hodně naučit. Ale jsem šťastný. Na nové věci jsme si zvykli velmi rychle a tým funguje opravdu dobře. Tým mě hodně podporuje."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?