Ott Tänak o uplynulém víkendu v Argentině předvedl výkon, díky kterému získal svoje první vítězství za volantem Toyoty Yaris WRC. Estonec se tím navíc vrátil do boje o titul, v kalendáři navíc následují tři šotolinové soutěže, což mu dává šanci na zisk dalších dobrých výsledků.
Ott Tänak dokázal vloni vyhrát na Sardinii a v Německu, dle svých slov je ale toto vítězství odlišné od dvou loňských. "Po tomto vítězství jsem měl jiný pocit, je třeba říci, že naše dvě poslední vítězství na Sardinii a v Německu byla o něco těsnější. Tehdy jsme museli atakovat až do cíle, neměli jsme jistotu až do poslední speciálky. Tentokrát to bylo docela odlišné. Na začátku, po úvodní speciálce, jsem neměl moc dobrý pocit, byli jsme docela daleko. Měli jsme obavy z řízení a nebylo to dobré, ale na následující speciálce jsme už auto opravili.
V podstatě jsme veškerý ztracený čas dohnali na následujících dvou speciálkách. Tou dobou, po první sekci, jsme byli na špičce a pak jsme mohli atakovat, abychom si vybudovali náskok. Evidentně jsem si neměl na co ztěžovat, auto fungovalo opravdu dobře. Opravdu jsem si věřil a za těchto podmínek bylo jednoduché tvrdě atakovat."
Na RZ2, tedy na první páteční superspeciálce, udělal Ott svoji jedinou chybu víkendu. "Tehdy jsem řekl Martinovi: 'Je to zlomené, něco jsme zlomili', protože jsme opravdu něco trefili, ale nevěděl jsem co. Ve druhé sekci jsem opravdu bedlivě sledoval rozpis a nic jsem neviděl, je to tedy trošku nejasné, ale OK. Jsme nadšeni, jak je auto udělané. Všechno šlo pak dobře a auto také fungovalo."
Na otázku, jak auto sedí jeho stylu Ott odvětil, že během tří dnů nemusel vůbec měnit nastavení. "Ano, určitě jsem byl s naším rytmem spokojen, byla to možná první rally za moji kariéru, kdy jsem na autě nic neměnil. Udělal jsem menší změny na shakedownu po prvním průjezdu, ale pro zbytek soutěže bylo vše stejné.
Určitě chci pokračovat v boji o titul. Je mi jasné, že do toho budu muset dát vše. Je jasné, že v novém týmu to bude těžké - musím se toho hodně naučit. Ale jsem šťastný. Na nové věci jsme si zvykli velmi rychle a tým funguje opravdu dobře. Tým mě hodně podporuje."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.