Tänak: Vítězství v Argentině bylo odlišné od předchozích dvou

Tänak, Ott - Järveoja, Martin
Tänak, Ott - Järveoja, Martin, foto: Red Bull
-haj 2. května 2018 18:47
Sdílej:

Ott Tänak o uplynulém víkendu v Argentině předvedl výkon, díky kterému získal svoje první vítězství za volantem Toyoty Yaris WRC. Estonec se tím navíc vrátil do boje o titul, v kalendáři navíc následují tři šotolinové soutěže, což mu dává šanci na zisk dalších dobrých výsledků.

Ott Tänak dokázal vloni vyhrát na Sardinii a v Německu, dle svých slov je ale toto vítězství odlišné od dvou loňských. "Po tomto vítězství jsem měl jiný pocit, je třeba říci, že naše dvě poslední vítězství na Sardinii a v Německu byla o něco těsnější. Tehdy jsme museli atakovat až do cíle, neměli jsme jistotu až do poslední speciálky. Tentokrát to bylo docela odlišné. Na začátku, po úvodní speciálce, jsem neměl moc dobrý pocit, byli jsme docela daleko. Měli jsme obavy z řízení a nebylo to dobré, ale na následující speciálce jsme už auto opravili. 

V podstatě jsme veškerý ztracený čas dohnali na následujících dvou speciálkách. Tou dobou, po první sekci, jsme byli na špičce a pak jsme mohli atakovat, abychom si vybudovali náskok. Evidentně jsem si neměl na co ztěžovat, auto fungovalo opravdu dobře. Opravdu jsem si věřil a za těchto podmínek bylo jednoduché tvrdě atakovat."

Na RZ2, tedy na první páteční superspeciálce, udělal Ott svoji jedinou chybu víkendu. "Tehdy jsem řekl Martinovi: 'Je to zlomené, něco jsme zlomili', protože jsme opravdu něco trefili, ale nevěděl jsem co. Ve druhé sekci jsem opravdu bedlivě sledoval rozpis a nic jsem neviděl, je to tedy trošku nejasné, ale OK. Jsme nadšeni, jak je auto udělané. Všechno šlo pak dobře a auto také fungovalo."

Na otázku, jak auto sedí jeho stylu Ott odvětil, že během tří dnů nemusel vůbec měnit nastavení. "Ano, určitě jsem byl s naším rytmem spokojen, byla to možná první rally za moji kariéru, kdy jsem na autě nic neměnil. Udělal jsem menší změny na shakedownu po prvním průjezdu, ale pro zbytek soutěže bylo vše stejné. 

Určitě chci pokračovat v boji o titul. Je mi jasné, že do toho budu muset dát vše. Je jasné, že v novém týmu to bude těžké - musím se toho hodně naučit. Ale jsem šťastný. Na nové věci jsme si zvykli velmi rychle a tým funguje opravdu dobře. Tým mě hodně podporuje."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?