AKTUALIZACE PO RZ18; WRC pokračuje již pátou soutěží ročníku 2018. Šampionát se vrací do Jižní Ameriky, tentokrát se jede na šotolině. Sledujte během víkendu soutěž s námi.
Průběh nedělní etapy:Ráno si jezdci vyzkoušeli El Condor, na které se jela později Power Stage, na nečisto. Nejrychlejší byl Andreas Mikkelsen, který porazil o 0,5s Sébastiena Ogiera a o 2,1s zaostal Ott Tänak. Za smolaře víkendu bychom asi mohli označit Esapekku Lappiho, který dostal další defekt. Jezdec Toyoty ztratil přímo na trati 1:23 min. a propadl se za Evanse a Meekea.
RZ17 opanovaly vozy Hyundai v pořadí Neuville, Mikkelsen a Sordo. A právě Mikkelsenovi zde svitla naděje, že by se v celkovém pořadí mohl ještě dostat před Ogiera, který zde zajel až 5. čas se ztrátou 12 vteřin. Před Power Stage ztrácel Mikkelsen na Ogiera 3,8s. Francouz v cíli přiznal, že možná zpomalil až moc a že na Power Stage bude třeba zrychlit. Ve WRC2 havaroval doposud vedoucí Kalle Rovanperä, vedoucí pozici po něm převzal další tovární jezdec Škody, Pontus Tidemand.
Výsledky Power Stage:1) Thierry Neuville +5 bodů2) Sébastien Ogier +4 body3) Andreas Mikkelsen +3 body4) Ott Tänak +2 body5) Kris Meeke +1 bod
Výsledky po RZ18
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC 3:43:28,9 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +37,7 3. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +1:15,7 4. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:58,6 5. A. Mikkelsen - A. Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +2:02,6 6. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +3:06,3 7. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +3:25,7 8. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +4:32,6 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +5:38,6 10. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +12:15,8Průběh sobotní dopolední sekce:Ani po servisu Ott Tänak nenechal nikoho na pochybách o tom, kdo je tento víkend v Argentině nejrychlejší, když vyhrál RZ13. Druhý Thierry Neuville zaostal o 2,2 vteřiny a třetí Kris Meeke o 2,9 vteřiny. Craig Breen sice dokázal přestát svoji nehodu na RZ11 a dojel i do servisu, tam ale na následky této nehody musel vzdát.
RZ14 vyhrál Ott Tänak, ten v cíli navíc dodal, že mu nepřijde, že by nějak zvlášť tlačil. Druhý čas zajeli shodně (+2,1s) Dani Sordo a Thierry Neuville. Oba tak potvrdily velmi slušnou formu vozů Hyundai v Argentině.
RZ15 byla druhým průjezdem RZ11 a jednalo se tak o průjezd 40,5 kilometrového měřeného úseku. Jasně nejrychlejší čas zajel Dani Sordo, který v Argentině jede moc pěknou soutěž. Druhý čas zajel Esapekka Lappi (+6,7s) a třetí čas shodně zajeli Thierry Neuville a Ott Tänak (+7,4s). Velká smůla ale potkala do té doby průběžně třetího Krise Meekea, ten totiž trefil kámen, který byl přímo ve stopě a udělal o něj defekt. Kolo musel měnit na trati a ztratil 2,5 minuty, což znamenalo propad na průběžné osmé místo.
Výsledky po RZ15
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC 2:58:33,9 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +46,5 3. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +1:08,2 4. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:59,0 5. A. Mikkelsen - A. Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +2:13,8 6. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +2:42,9 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +2:49,1 8. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +3:20,4 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +4:17,6 10. K. Rovanperä - J. HalttunenŠkoda Fabia R5 +10:50,2Průběh sobotní doplední sekce:V sobotu ráno nenechal Ott Tänak nikoho na pochybách, když vyhrál úvodní RZ9. Druhý Meeke byl o 3,8s pomalejší a třetí Neuville na trati nechal 4,1s. V celkovém pořadí se nic neměnilo. O třetí místo těsně bojovali Neuville, Sordo, Ogier a Breen.
Na RZ10 pokračoval Estonec ve sbírání nejrychlejších časů, tentokrát byly za jeho zády dva Hyundai v rukou Neuvillea (+4,8) a Sorda (+5,1s). Na trati posádkám neulehčovala situaci mlha, která v Argentině panovala - Neuville přiznal, že se těsně před cílem díky ní ztratili v rozpisu. Krizi hlásil i Meeke.
RZ11 měla na průběh soutěže podstatný vliv, protože měřila lehce na 40 kilometrů a na trati byla také mlha. Během zkoušky havaroval po jednom ze skoků Craig Breen. Ir šel přes střechu a svůj vůz hodně rozbil. Ott Tänak byl opět nejrychlejší, Neuville ztratil 5,6s a třetí Elfyn Evans už 16,3s. Čtvrtý Meeke (+17,3s) zde ztratil průběžnou druhou příčku na úkor Thierryho Neuvillea. Mimo trať byl Lappi (+1:04 min), jemuž navigátor špatně přečetl rozpis.
RZ12 uzavírala sekci a šlo o divácký test, který vyhrál Neuville před Sordem a Tänakem.
Výsledky po RZ12
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC 2:17:08,1 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +42,2 3. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +52,3 4. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +1:08,6 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:50,0 6. A. Mikkelsen - A. Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +1:57,6 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +2:05,3 8. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +2:34,6 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +3:10,4 10. K. Rovanperä - J. HalttunenŠkoda Fabia R5 +8:49,4Průběh páteční odplední sekce:Ott Tänak začal odpoledne dominantním výkonem, když na 16,5 kilometrové zkoušce nadělil druhému Meekeovi 8,6 s. Třetí Ogier ztratil 9,2s. Do velkých problémů se na RZ6 dostal Andreas Mikkelsen, který se doposud pral s Tänakem o vítězství - Nor dostal defekt, i když jel dle svých slov ve stopě. To jej stálo 40 vteřin a propad na 8. místo. Stejně dopadl i Esapekka Lappi, který jel též ve stopě, když dostal defekt. Třetím "do party" byl s defektem Teemu Suninen, mladí v barvách Fordu trefil ale také břeh.
RZ7 opět vyhrál Tänak, tentokrát o 4,1s před Danim Sordem a o 5,1s před Krisem Meekem. Sordo se díky tomu dostal před Thierryho Neuvillea na třetí místo, když oba jezdci Hyundai přeskočili Sébastiena Ogiera (zajel až 7. nejrychlejší čas). Mikkelsen, který přiznal, že už nemá další rezervu a musí je tudíž opatrně, se dostal před zatím nevýrazného Elfyna Evanse na 7. místo. Před výkonem Otta Tänaka smekli jak Ogier tak Meeke.
Závěr dne obstarala RZ8, kterou také vyhrál Ott Tänak. Estonec tak zakončil perfektní odpoledne, když porazil o 1,4s Neuvillea a 2,8s Breena. Thierry Neuville (opět) zdolal v celkovém pořadí Daniho Sorda a v závěru desítky se Esapekka Lappi (měl dnes dva defekty) propracoval před Elfyna Evanse. Dle Tänaka šlo, až na první měřený test, o perfektní den.
Výsledky po RZ8
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC 1:30:38,6 - - - 2. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +22,7 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +28,6 4. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +29,5 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +36,4 6. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +10s +41,2 7. A. Mikkelsen - A. Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +58,5 8. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +1:07,9 9. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +1:10,3 10. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +1:33,7Průběh páteční doplední sekce:RZ1, která byla krátkou městskou superspeciálkou, odstartovala soutěž už ve čtvrtek večer našeho času. Nejrychlejší na ní byl Thierry Neuville s Hyundai, druhý čas (+0,3s) zajel Ott Tänak s Toyotou a třetí byl Sébastien Ogier s Fordem (+0,4s).
V pátek se začalo na RZ2, kterou zajel nejlépe Sébastien Ogier a to úřadující šampion čistí trať ostatním. Druhý byl Andreas Mikkelsen s i20 Coupe WRC (+3,9s) a třetí byl Jari-Matti Latvala s Yarisem WRC (+5,6s). Až desátý čas zajel Ott Tänak (+23,8 vteřiny), který udělal hodiny. Defekt levé zadní gumy potkal Krise Meekea (pátý čas, +10,8s).
RZ3 zajel v nejrychlejším času Ott Tänak, který v cíli řekl, že na předchozí RZ trefil kámen a má poškozené řízení, i přesto byl ale ze všech nejrychlejší. Druhý čas zajel Dani Sordo (+2,8s) a třetí byl Craig Breen (+7,6s). Jezdec Citroënu se vrací za volant poté, co na posledních dvou soutěžích musel přepustit svoji sedačku Sebovi Loebovi. Díky pátému času do průběžného čela soutěže povyskočil Andreas Mikkelsen. RZ3 ale vystavila stopku Jarimu-Mattimu Latvalovi, který na svém Yarisu poškodil zavěšení pravého předního kola.
RZ4 vyhrál Ott Tänak, který se svým Yarisem předváděl celé dopoledne konstantně nejrychlejší časy. Estonec se rázem ocitl na druhém místě průběžné klasifikace o pouhou vteřinu a to na RZ2 ztratil na vítěze takřka 24 vteřin. Druhý čas zajel Kris Meeke s Citroënem (+2,9s) a třetí byl Thierry Neuville s Hyundai (+4,9s). Ve stopce se všichni shodovali na tom, že tratě této zkoušky hodně klouzaly.
RZ5 uzavřela dopolední sekci soutěže, když se jednalo o krátkou superspeciálku. Nejrychleji ji zvládl Dani Sordo s Hyundai, druhý čas zajel Elfyn Evans s Fordem (+1,1s) a třetí byl Kris Meeke (+1,8s). Skvěle jedoucí Tänak zajel čtvrtý čas, ale stačilo mu to, aby se posunul do průběžného vedení před Andrease Mikkelsena (osmý čas, +4,6s).
Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC 49:01,5 - - - 2. A. Mikkelsen - A. Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +0,8 3. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +3,1 4. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +4,5 5. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +7,6 6. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +9,4 7. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +15,4 8. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +10s +16,8 9. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +24,7 10. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +38,1Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?