AKTUALIZACE PO RZ18; WRC pokračuje již pátou soutěží ročníku 2018. Šampionát se vrací do Jižní Ameriky, tentokrát se jede na šotolině. Sledujte během víkendu soutěž s námi.
Průběh nedělní etapy:Ráno si jezdci vyzkoušeli El Condor, na které se jela později Power Stage, na nečisto. Nejrychlejší byl Andreas Mikkelsen, který porazil o 0,5s Sébastiena Ogiera a o 2,1s zaostal Ott Tänak. Za smolaře víkendu bychom asi mohli označit Esapekku Lappiho, který dostal další defekt. Jezdec Toyoty ztratil přímo na trati 1:23 min. a propadl se za Evanse a Meekea.
RZ17 opanovaly vozy Hyundai v pořadí Neuville, Mikkelsen a Sordo. A právě Mikkelsenovi zde svitla naděje, že by se v celkovém pořadí mohl ještě dostat před Ogiera, který zde zajel až 5. čas se ztrátou 12 vteřin. Před Power Stage ztrácel Mikkelsen na Ogiera 3,8s. Francouz v cíli přiznal, že možná zpomalil až moc a že na Power Stage bude třeba zrychlit. Ve WRC2 havaroval doposud vedoucí Kalle Rovanperä, vedoucí pozici po něm převzal další tovární jezdec Škody, Pontus Tidemand.
Výsledky Power Stage:1) Thierry Neuville +5 bodů2) Sébastien Ogier +4 body3) Andreas Mikkelsen +3 body4) Ott Tänak +2 body5) Kris Meeke +1 bod
Výsledky po RZ18
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC 3:43:28,9 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +37,7 3. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +1:15,7 4. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:58,6 5. A. Mikkelsen - A. Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +2:02,6 6. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +3:06,3 7. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +3:25,7 8. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +4:32,6 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +5:38,6 10. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +12:15,8Průběh sobotní dopolední sekce:Ani po servisu Ott Tänak nenechal nikoho na pochybách o tom, kdo je tento víkend v Argentině nejrychlejší, když vyhrál RZ13. Druhý Thierry Neuville zaostal o 2,2 vteřiny a třetí Kris Meeke o 2,9 vteřiny. Craig Breen sice dokázal přestát svoji nehodu na RZ11 a dojel i do servisu, tam ale na následky této nehody musel vzdát.
RZ14 vyhrál Ott Tänak, ten v cíli navíc dodal, že mu nepřijde, že by nějak zvlášť tlačil. Druhý čas zajeli shodně (+2,1s) Dani Sordo a Thierry Neuville. Oba tak potvrdily velmi slušnou formu vozů Hyundai v Argentině.
RZ15 byla druhým průjezdem RZ11 a jednalo se tak o průjezd 40,5 kilometrového měřeného úseku. Jasně nejrychlejší čas zajel Dani Sordo, který v Argentině jede moc pěknou soutěž. Druhý čas zajel Esapekka Lappi (+6,7s) a třetí čas shodně zajeli Thierry Neuville a Ott Tänak (+7,4s). Velká smůla ale potkala do té doby průběžně třetího Krise Meekea, ten totiž trefil kámen, který byl přímo ve stopě a udělal o něj defekt. Kolo musel měnit na trati a ztratil 2,5 minuty, což znamenalo propad na průběžné osmé místo.
Výsledky po RZ15
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC 2:58:33,9 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +46,5 3. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +1:08,2 4. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:59,0 5. A. Mikkelsen - A. Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +2:13,8 6. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +2:42,9 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +2:49,1 8. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +3:20,4 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +4:17,6 10. K. Rovanperä - J. HalttunenŠkoda Fabia R5 +10:50,2Průběh sobotní doplední sekce:V sobotu ráno nenechal Ott Tänak nikoho na pochybách, když vyhrál úvodní RZ9. Druhý Meeke byl o 3,8s pomalejší a třetí Neuville na trati nechal 4,1s. V celkovém pořadí se nic neměnilo. O třetí místo těsně bojovali Neuville, Sordo, Ogier a Breen.
Na RZ10 pokračoval Estonec ve sbírání nejrychlejších časů, tentokrát byly za jeho zády dva Hyundai v rukou Neuvillea (+4,8) a Sorda (+5,1s). Na trati posádkám neulehčovala situaci mlha, která v Argentině panovala - Neuville přiznal, že se těsně před cílem díky ní ztratili v rozpisu. Krizi hlásil i Meeke.
RZ11 měla na průběh soutěže podstatný vliv, protože měřila lehce na 40 kilometrů a na trati byla také mlha. Během zkoušky havaroval po jednom ze skoků Craig Breen. Ir šel přes střechu a svůj vůz hodně rozbil. Ott Tänak byl opět nejrychlejší, Neuville ztratil 5,6s a třetí Elfyn Evans už 16,3s. Čtvrtý Meeke (+17,3s) zde ztratil průběžnou druhou příčku na úkor Thierryho Neuvillea. Mimo trať byl Lappi (+1:04 min), jemuž navigátor špatně přečetl rozpis.
RZ12 uzavírala sekci a šlo o divácký test, který vyhrál Neuville před Sordem a Tänakem.
Výsledky po RZ12
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC 2:17:08,1 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +42,2 3. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +52,3 4. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +1:08,6 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:50,0 6. A. Mikkelsen - A. Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +1:57,6 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +2:05,3 8. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +2:34,6 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +3:10,4 10. K. Rovanperä - J. HalttunenŠkoda Fabia R5 +8:49,4Průběh páteční odplední sekce:Ott Tänak začal odpoledne dominantním výkonem, když na 16,5 kilometrové zkoušce nadělil druhému Meekeovi 8,6 s. Třetí Ogier ztratil 9,2s. Do velkých problémů se na RZ6 dostal Andreas Mikkelsen, který se doposud pral s Tänakem o vítězství - Nor dostal defekt, i když jel dle svých slov ve stopě. To jej stálo 40 vteřin a propad na 8. místo. Stejně dopadl i Esapekka Lappi, který jel též ve stopě, když dostal defekt. Třetím "do party" byl s defektem Teemu Suninen, mladí v barvách Fordu trefil ale také břeh.
RZ7 opět vyhrál Tänak, tentokrát o 4,1s před Danim Sordem a o 5,1s před Krisem Meekem. Sordo se díky tomu dostal před Thierryho Neuvillea na třetí místo, když oba jezdci Hyundai přeskočili Sébastiena Ogiera (zajel až 7. nejrychlejší čas). Mikkelsen, který přiznal, že už nemá další rezervu a musí je tudíž opatrně, se dostal před zatím nevýrazného Elfyna Evanse na 7. místo. Před výkonem Otta Tänaka smekli jak Ogier tak Meeke.
Závěr dne obstarala RZ8, kterou také vyhrál Ott Tänak. Estonec tak zakončil perfektní odpoledne, když porazil o 1,4s Neuvillea a 2,8s Breena. Thierry Neuville (opět) zdolal v celkovém pořadí Daniho Sorda a v závěru desítky se Esapekka Lappi (měl dnes dva defekty) propracoval před Elfyna Evanse. Dle Tänaka šlo, až na první měřený test, o perfektní den.
Výsledky po RZ8
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC 1:30:38,6 - - - 2. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +22,7 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +28,6 4. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +29,5 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +36,4 6. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +10s +41,2 7. A. Mikkelsen - A. Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +58,5 8. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +1:07,9 9. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +1:10,3 10. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +1:33,7Průběh páteční doplední sekce:RZ1, která byla krátkou městskou superspeciálkou, odstartovala soutěž už ve čtvrtek večer našeho času. Nejrychlejší na ní byl Thierry Neuville s Hyundai, druhý čas (+0,3s) zajel Ott Tänak s Toyotou a třetí byl Sébastien Ogier s Fordem (+0,4s).
V pátek se začalo na RZ2, kterou zajel nejlépe Sébastien Ogier a to úřadující šampion čistí trať ostatním. Druhý byl Andreas Mikkelsen s i20 Coupe WRC (+3,9s) a třetí byl Jari-Matti Latvala s Yarisem WRC (+5,6s). Až desátý čas zajel Ott Tänak (+23,8 vteřiny), který udělal hodiny. Defekt levé zadní gumy potkal Krise Meekea (pátý čas, +10,8s).
RZ3 zajel v nejrychlejším času Ott Tänak, který v cíli řekl, že na předchozí RZ trefil kámen a má poškozené řízení, i přesto byl ale ze všech nejrychlejší. Druhý čas zajel Dani Sordo (+2,8s) a třetí byl Craig Breen (+7,6s). Jezdec Citroënu se vrací za volant poté, co na posledních dvou soutěžích musel přepustit svoji sedačku Sebovi Loebovi. Díky pátému času do průběžného čela soutěže povyskočil Andreas Mikkelsen. RZ3 ale vystavila stopku Jarimu-Mattimu Latvalovi, který na svém Yarisu poškodil zavěšení pravého předního kola.
RZ4 vyhrál Ott Tänak, který se svým Yarisem předváděl celé dopoledne konstantně nejrychlejší časy. Estonec se rázem ocitl na druhém místě průběžné klasifikace o pouhou vteřinu a to na RZ2 ztratil na vítěze takřka 24 vteřin. Druhý čas zajel Kris Meeke s Citroënem (+2,9s) a třetí byl Thierry Neuville s Hyundai (+4,9s). Ve stopce se všichni shodovali na tom, že tratě této zkoušky hodně klouzaly.
RZ5 uzavřela dopolední sekci soutěže, když se jednalo o krátkou superspeciálku. Nejrychleji ji zvládl Dani Sordo s Hyundai, druhý čas zajel Elfyn Evans s Fordem (+1,1s) a třetí byl Kris Meeke (+1,8s). Skvěle jedoucí Tänak zajel čtvrtý čas, ale stačilo mu to, aby se posunul do průběžného vedení před Andrease Mikkelsena (osmý čas, +4,6s).
Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC 49:01,5 - - - 2. A. Mikkelsen - A. Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +0,8 3. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +3,1 4. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +4,5 5. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +7,6 6. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +9,4 7. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +15,4 8. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +10s +16,8 9. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +24,7 10. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +38,1Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.