Minulou sobotu byl Thierry Neuville na Korsice nespokojený s konkurenceschopností svého vozu. V neděli měl na závěrečné Power Stage navíc problémy s motorem, který jej tak připravil o možnost zabojovat o další body.
Belgičan o minulém víkendu získal 15 bodů, což není vůbec špatné, ale stále je to o 13 bodů méně, než letos zatím hlavní favorit na titul, Sébastien Ogier. Pro francouzský server www.rallye-sport.fr poskytl krátký rozhovor.
Otázka: Thierry, je pro tebe toto třetí místo skvělým výsledkem?Thierry Neuville: Takhle se to nedá říct (smích). Na poslední speciálce jsme měli problémy, ale skončili jsme třetí. Třetí místo je globálně vzato dobrý výsledek a znamená spoustu bodů do šampionátu, to by mělo člověka uspokojit.
O: Naštěstí pro tebe a Hyundai už zbývají jen dva asfaltové podniky...TN: Ano, můžeme to takto vidět, ale nikdo nemůže říci, jak si povedeme na šotolině, zvláště když vidíme progres ostatních týmů, zvláště M-Sportu. Je třeba pracovat ještě více. V Argentině budeme mít evoluci motoru, kterou bych býval rád měl už tady. Během roku tu bylo pár drobných věcí, ale nic velkého.
Pro zbytek kalendáře už teď víme, že jsme nikdy nebyli moc rychlí ve Finsku. Po třech následujících šotolinových soutěžích bychom si měli udělat bilanci. Měli bychom mít větší představu o naší výkonnosti na těchto terénech.
O: Jak hodnotíš výkonnost každého ze speciálů?TN: Vloni jsme viděli, že C3 byla velmi výkonná na asfaltu, zdá se, že teď je více homogenní. Toyota se zdá být silnou všude a M-Sport dominoval v posledních dvou soutěžích. My aktuálně vypadáme, že stagnujeme. Korektně a bez problémů našich rivalů jako Meekea, Lappiho a bez debaty také Loeba bychom neměli ani jedno auto v TOP5. Je to tedy trochu znepokojující, ale jsem přesvědčen, že celý tým bude tvrdě pracovat, abychom se v budoucnu zlepšili.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?