Minulou sobotu byl Thierry Neuville na Korsice nespokojený s konkurenceschopností svého vozu. V neděli měl na závěrečné Power Stage navíc problémy s motorem, který jej tak připravil o možnost zabojovat o další body.
Belgičan o minulém víkendu získal 15 bodů, což není vůbec špatné, ale stále je to o 13 bodů méně, než letos zatím hlavní favorit na titul, Sébastien Ogier. Pro francouzský server www.rallye-sport.fr poskytl krátký rozhovor.
Otázka: Thierry, je pro tebe toto třetí místo skvělým výsledkem?Thierry Neuville: Takhle se to nedá říct (smích). Na poslední speciálce jsme měli problémy, ale skončili jsme třetí. Třetí místo je globálně vzato dobrý výsledek a znamená spoustu bodů do šampionátu, to by mělo člověka uspokojit.
O: Naštěstí pro tebe a Hyundai už zbývají jen dva asfaltové podniky...TN: Ano, můžeme to takto vidět, ale nikdo nemůže říci, jak si povedeme na šotolině, zvláště když vidíme progres ostatních týmů, zvláště M-Sportu. Je třeba pracovat ještě více. V Argentině budeme mít evoluci motoru, kterou bych býval rád měl už tady. Během roku tu bylo pár drobných věcí, ale nic velkého.
Pro zbytek kalendáře už teď víme, že jsme nikdy nebyli moc rychlí ve Finsku. Po třech následujících šotolinových soutěžích bychom si měli udělat bilanci. Měli bychom mít větší představu o naší výkonnosti na těchto terénech.
O: Jak hodnotíš výkonnost každého ze speciálů?TN: Vloni jsme viděli, že C3 byla velmi výkonná na asfaltu, zdá se, že teď je více homogenní. Toyota se zdá být silnou všude a M-Sport dominoval v posledních dvou soutěžích. My aktuálně vypadáme, že stagnujeme. Korektně a bez problémů našich rivalů jako Meekea, Lappiho a bez debaty také Loeba bychom neměli ani jedno auto v TOP5. Je to tedy trochu znepokojující, ale jsem přesvědčen, že celý tým bude tvrdě pracovat, abychom se v budoucnu zlepšili.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.