Minulou sobotu byl Thierry Neuville na Korsice nespokojený s konkurenceschopností svého vozu. V neděli měl na závěrečné Power Stage navíc problémy s motorem, který jej tak připravil o možnost zabojovat o další body.
Belgičan o minulém víkendu získal 15 bodů, což není vůbec špatné, ale stále je to o 13 bodů méně, než letos zatím hlavní favorit na titul, Sébastien Ogier. Pro francouzský server www.rallye-sport.fr poskytl krátký rozhovor.
Otázka: Thierry, je pro tebe toto třetí místo skvělým výsledkem?Thierry Neuville: Takhle se to nedá říct (smích). Na poslední speciálce jsme měli problémy, ale skončili jsme třetí. Třetí místo je globálně vzato dobrý výsledek a znamená spoustu bodů do šampionátu, to by mělo člověka uspokojit.
O: Naštěstí pro tebe a Hyundai už zbývají jen dva asfaltové podniky...TN: Ano, můžeme to takto vidět, ale nikdo nemůže říci, jak si povedeme na šotolině, zvláště když vidíme progres ostatních týmů, zvláště M-Sportu. Je třeba pracovat ještě více. V Argentině budeme mít evoluci motoru, kterou bych býval rád měl už tady. Během roku tu bylo pár drobných věcí, ale nic velkého.
Pro zbytek kalendáře už teď víme, že jsme nikdy nebyli moc rychlí ve Finsku. Po třech následujících šotolinových soutěžích bychom si měli udělat bilanci. Měli bychom mít větší představu o naší výkonnosti na těchto terénech.
O: Jak hodnotíš výkonnost každého ze speciálů?TN: Vloni jsme viděli, že C3 byla velmi výkonná na asfaltu, zdá se, že teď je více homogenní. Toyota se zdá být silnou všude a M-Sport dominoval v posledních dvou soutěžích. My aktuálně vypadáme, že stagnujeme. Korektně a bez problémů našich rivalů jako Meekea, Lappiho a bez debaty také Loeba bychom neměli ani jedno auto v TOP5. Je to tedy trochu znepokojující, ale jsem přesvědčen, že celý tým bude tvrdě pracovat, abychom se v budoucnu zlepšili.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.