Tohtoročná rally sezóna sa už v rámci svetových podujatí rozbehla. Európsku a slovenskú jej štart ešte iba čaká. A rovnako čaká štart sezóny aj slovenský RUFA SPORT Team.
Práve to je moment, kedy je treba pozhovárať sa s manažérom RUFA SPORT Teamu, Ľubomírom Klemanom, o plánoch v rámci rally sezóny 2018.
Pán Kleman, do štartu slovenskej rally sezóny ostáva už iba pár týždňov a tak je načase odhaliť trochu plány jedného z historicky najlepších slovenských rally tímov.
„Samozrejme, celú zimu sme poriadne tvrdo pracovali a snažili sa naplniť rozpočet RUFA SPORT Teamu na nadchádzajúcu sezónu, čo sa nám nakoniec aj podarilo. Samozrejme, náš jazdec Grzegorz Grzyb sa okrem stretnutí s partnermi venoval aj fyzickej príprave, bez ktorej rovnako ako žiadny šport nejde robiť na vrcholnej úrovni ani rally. A pred sezónou sme si navyše dopriali jedno menšie sústredenie v Miami,“ začal s rozprávaním Ľubomír Kleman.
V minuloročnej sezóne ste sa spoločne so svojou posádkou zúčastnili nielen slovenských majstrovstiev, ale ako prvý slovenský tím zapojili aj do seriálu FIA European Rally Championship. Aké sú plány na tohtoročnú sezónu ?
„Plány sú obdobné ako v minulom roku, čiže zabojovať v rámci Majstrovstiev Slovenska v rally 2018 o najvyššie priečky, ale pokračovať aj v rámci európskeho seriálu FIA ERC. Tu by sme sa mali divákom predstaviť v rámci vybratých podujatí. A samozrejme predstavíme sa so svojou posádkou aj divákom v Českej republike, rovnako na niektorých vybratých podujatiach.“
Až doteraz sme hovorili iba o tom, kde diváci budú mať možnosť sledovať posádku slovenského RUFA SPORT Teamu, ale o tom, s akou technikou a v akej zostave sa tím na rally podujatiach predstaví ešte nie. A presne túto otázku sme ako poslednú smerovali na Ľubomíra Klemana, manažéra RUFA SPORT Teamu.
„Čo sa techniky týka, ostávame verní košickému MM Rally Teamu a ich Škode Fabia R5, ktorá v minuloročnej sezóne bola na každú súťaž perfektne pripravená a fungovala doslova famózne. V rámci zloženia posádky, pokračujeme s jazdcom Grzegorzom Grzybom. Zmena nastane iba na mieste spolujazdca, kde v slovenskom šampionáte Jakuba Wróbela vystrieda Boguslaw Browinski, ktorého po boku Grzegorza mali možnosť diváci sledovať napríklad na minuloročnej Rally Tatry. Jakub Wróbel sa po boku Grzegorza Grzyba predstaví vybratých podujatí seriálu FIA ERC 2018.“
Ďakujem za rozhovor a prajem veľa úspechov v rally sezóne 2018
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.