Tohtoročná rally sezóna sa už v rámci svetových podujatí rozbehla. Európsku a slovenskú jej štart ešte iba čaká. A rovnako čaká štart sezóny aj slovenský RUFA SPORT Team.
Práve to je moment, kedy je treba pozhovárať sa s manažérom RUFA SPORT Teamu, Ľubomírom Klemanom, o plánoch v rámci rally sezóny 2018.
Pán Kleman, do štartu slovenskej rally sezóny ostáva už iba pár týždňov a tak je načase odhaliť trochu plány jedného z historicky najlepších slovenských rally tímov.
„Samozrejme, celú zimu sme poriadne tvrdo pracovali a snažili sa naplniť rozpočet RUFA SPORT Teamu na nadchádzajúcu sezónu, čo sa nám nakoniec aj podarilo. Samozrejme, náš jazdec Grzegorz Grzyb sa okrem stretnutí s partnermi venoval aj fyzickej príprave, bez ktorej rovnako ako žiadny šport nejde robiť na vrcholnej úrovni ani rally. A pred sezónou sme si navyše dopriali jedno menšie sústredenie v Miami,“ začal s rozprávaním Ľubomír Kleman.
V minuloročnej sezóne ste sa spoločne so svojou posádkou zúčastnili nielen slovenských majstrovstiev, ale ako prvý slovenský tím zapojili aj do seriálu FIA European Rally Championship. Aké sú plány na tohtoročnú sezónu ?
„Plány sú obdobné ako v minulom roku, čiže zabojovať v rámci Majstrovstiev Slovenska v rally 2018 o najvyššie priečky, ale pokračovať aj v rámci európskeho seriálu FIA ERC. Tu by sme sa mali divákom predstaviť v rámci vybratých podujatí. A samozrejme predstavíme sa so svojou posádkou aj divákom v Českej republike, rovnako na niektorých vybratých podujatiach.“
Až doteraz sme hovorili iba o tom, kde diváci budú mať možnosť sledovať posádku slovenského RUFA SPORT Teamu, ale o tom, s akou technikou a v akej zostave sa tím na rally podujatiach predstaví ešte nie. A presne túto otázku sme ako poslednú smerovali na Ľubomíra Klemana, manažéra RUFA SPORT Teamu.
„Čo sa techniky týka, ostávame verní košickému MM Rally Teamu a ich Škode Fabia R5, ktorá v minuloročnej sezóne bola na každú súťaž perfektne pripravená a fungovala doslova famózne. V rámci zloženia posádky, pokračujeme s jazdcom Grzegorzom Grzybom. Zmena nastane iba na mieste spolujazdca, kde v slovenskom šampionáte Jakuba Wróbela vystrieda Boguslaw Browinski, ktorého po boku Grzegorza mali možnosť diváci sledovať napríklad na minuloročnej Rally Tatry. Jakub Wróbel sa po boku Grzegorza Grzyba predstaví vybratých podujatí seriálu FIA ERC 2018.“
Ďakujem za rozhovor a prajem veľa úspechov v rally sezóne 2018
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?