Tänak chtěl skončit s kariérou, když poprvé odešel od M-Sportu

Tänak, Ott - Järveoja, Martin
Tänak, Ott - Järveoja, Martin, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 3. února 2018 00:05
Sdílej:

Jezdec továrního týmu Toyoty prozradil, že s World Rally Championship málem skončil poté, co byl poprvé propuštěn od M-Sportu.

Tänak skončil v týmu Malcolma Wilsona po turbulentní sezoně 2012, teď připustil, že se tou dobou k WRC otočil zády. "V roce 2013 jsem neměl žádné plány na návrat. Skončil jsem a to byl konec. Založil jsem si svoji společnost a začal se svým novým zaměstnáním. Řekněme, že jsem na svůj návrat nijak netlačil. Jezdil jsem doma s autem sk. N, ale dělal jsem to pro zábavu," říká Estonec Ott Tänak.

"Je to drahý sport a věděl jsem, že na TOP úrovni nebylo možné to dělat jen částečně - takže jsem neměl žádné plány. Pak se nám ale otevřely nějaké nové možnosti, nějaké nové změny a pak se to všechno vrátilo," pokračuje Estonec pro britský Autosport.

Do světového šampionátu se mohl alespoň s částečným programem vrátit v roce 2014 díky podpoře ze strany M-Sportu a pneumatikářské společnosti DMACK. Svými výsledky zaujal, a tak dostal pro rok 2015 opět pozvánku do hlavního týmu M-Sport a nejvyšší kategorie WRC. Pro rok 2016 byl Ott přeřazen do týmu DMACK, aby pro rok 2017 dostal další šanci v hlavním týmu M-Sportu. Tentokrát se ukázal v tom nejlepším světle, když dokázal vyhrát dvě soutěže (na Sardinii a v Německu) a v celkovém pořadí obsadil třetí místo. 

Pro letošek ale přijal nabídku z Toyota Gazoo Racing, kde se na úvod uvedl druhým místem na Rally Monte Carlo. Bylo to poprvé, co jel na světové soutěži s autem jiného týmu než M-Sport od doby, co vyhrál Rally GB 2010 v rámci Pirelli Star Driver, tehdy jel na Mitsubishi Lancer Evo X. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.