Tänak chtěl skončit s kariérou, když poprvé odešel od M-Sportu

Tänak, Ott - Järveoja, Martin
Tänak, Ott - Järveoja, Martin, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 3. února 2018 00:05
Sdílej:

Jezdec továrního týmu Toyoty prozradil, že s World Rally Championship málem skončil poté, co byl poprvé propuštěn od M-Sportu.

Tänak skončil v týmu Malcolma Wilsona po turbulentní sezoně 2012, teď připustil, že se tou dobou k WRC otočil zády. "V roce 2013 jsem neměl žádné plány na návrat. Skončil jsem a to byl konec. Založil jsem si svoji společnost a začal se svým novým zaměstnáním. Řekněme, že jsem na svůj návrat nijak netlačil. Jezdil jsem doma s autem sk. N, ale dělal jsem to pro zábavu," říká Estonec Ott Tänak.

"Je to drahý sport a věděl jsem, že na TOP úrovni nebylo možné to dělat jen částečně - takže jsem neměl žádné plány. Pak se nám ale otevřely nějaké nové možnosti, nějaké nové změny a pak se to všechno vrátilo," pokračuje Estonec pro britský Autosport.

Do světového šampionátu se mohl alespoň s částečným programem vrátit v roce 2014 díky podpoře ze strany M-Sportu a pneumatikářské společnosti DMACK. Svými výsledky zaujal, a tak dostal pro rok 2015 opět pozvánku do hlavního týmu M-Sport a nejvyšší kategorie WRC. Pro rok 2016 byl Ott přeřazen do týmu DMACK, aby pro rok 2017 dostal další šanci v hlavním týmu M-Sportu. Tentokrát se ukázal v tom nejlepším světle, když dokázal vyhrát dvě soutěže (na Sardinii a v Německu) a v celkovém pořadí obsadil třetí místo. 

Pro letošek ale přijal nabídku z Toyota Gazoo Racing, kde se na úvod uvedl druhým místem na Rally Monte Carlo. Bylo to poprvé, co jel na světové soutěži s autem jiného týmu než M-Sport od doby, co vyhrál Rally GB 2010 v rámci Pirelli Star Driver, tehdy jel na Mitsubishi Lancer Evo X. 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?