Jezdec továrního týmu Toyoty prozradil, že s World Rally Championship málem skončil poté, co byl poprvé propuštěn od M-Sportu.
Tänak skončil v týmu Malcolma Wilsona po turbulentní sezoně 2012, teď připustil, že se tou dobou k WRC otočil zády. "V roce 2013 jsem neměl žádné plány na návrat. Skončil jsem a to byl konec. Založil jsem si svoji společnost a začal se svým novým zaměstnáním. Řekněme, že jsem na svůj návrat nijak netlačil. Jezdil jsem doma s autem sk. N, ale dělal jsem to pro zábavu," říká Estonec Ott Tänak.
"Je to drahý sport a věděl jsem, že na TOP úrovni nebylo možné to dělat jen částečně - takže jsem neměl žádné plány. Pak se nám ale otevřely nějaké nové možnosti, nějaké nové změny a pak se to všechno vrátilo," pokračuje Estonec pro britský Autosport.
Do světového šampionátu se mohl alespoň s částečným programem vrátit v roce 2014 díky podpoře ze strany M-Sportu a pneumatikářské společnosti DMACK. Svými výsledky zaujal, a tak dostal pro rok 2015 opět pozvánku do hlavního týmu M-Sport a nejvyšší kategorie WRC. Pro rok 2016 byl Ott přeřazen do týmu DMACK, aby pro rok 2017 dostal další šanci v hlavním týmu M-Sportu. Tentokrát se ukázal v tom nejlepším světle, když dokázal vyhrát dvě soutěže (na Sardinii a v Německu) a v celkovém pořadí obsadil třetí místo.
Pro letošek ale přijal nabídku z Toyota Gazoo Racing, kde se na úvod uvedl druhým místem na Rally Monte Carlo. Bylo to poprvé, co jel na světové soutěži s autem jiného týmu než M-Sport od doby, co vyhrál Rally GB 2010 v rámci Pirelli Star Driver, tehdy jel na Mitsubishi Lancer Evo X.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?