Jezdec továrního týmu Toyoty prozradil, že s World Rally Championship málem skončil poté, co byl poprvé propuštěn od M-Sportu.
Tänak skončil v týmu Malcolma Wilsona po turbulentní sezoně 2012, teď připustil, že se tou dobou k WRC otočil zády. "V roce 2013 jsem neměl žádné plány na návrat. Skončil jsem a to byl konec. Založil jsem si svoji společnost a začal se svým novým zaměstnáním. Řekněme, že jsem na svůj návrat nijak netlačil. Jezdil jsem doma s autem sk. N, ale dělal jsem to pro zábavu," říká Estonec Ott Tänak.
"Je to drahý sport a věděl jsem, že na TOP úrovni nebylo možné to dělat jen částečně - takže jsem neměl žádné plány. Pak se nám ale otevřely nějaké nové možnosti, nějaké nové změny a pak se to všechno vrátilo," pokračuje Estonec pro britský Autosport.
Do světového šampionátu se mohl alespoň s částečným programem vrátit v roce 2014 díky podpoře ze strany M-Sportu a pneumatikářské společnosti DMACK. Svými výsledky zaujal, a tak dostal pro rok 2015 opět pozvánku do hlavního týmu M-Sport a nejvyšší kategorie WRC. Pro rok 2016 byl Ott přeřazen do týmu DMACK, aby pro rok 2017 dostal další šanci v hlavním týmu M-Sportu. Tentokrát se ukázal v tom nejlepším světle, když dokázal vyhrát dvě soutěže (na Sardinii a v Německu) a v celkovém pořadí obsadil třetí místo.
Pro letošek ale přijal nabídku z Toyota Gazoo Racing, kde se na úvod uvedl druhým místem na Rally Monte Carlo. Bylo to poprvé, co jel na světové soutěži s autem jiného týmu než M-Sport od doby, co vyhrál Rally GB 2010 v rámci Pirelli Star Driver, tehdy jel na Mitsubishi Lancer Evo X.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.