Jezdec továrního týmu Toyoty prozradil, že s World Rally Championship málem skončil poté, co byl poprvé propuštěn od M-Sportu.
Tänak skončil v týmu Malcolma Wilsona po turbulentní sezoně 2012, teď připustil, že se tou dobou k WRC otočil zády. "V roce 2013 jsem neměl žádné plány na návrat. Skončil jsem a to byl konec. Založil jsem si svoji společnost a začal se svým novým zaměstnáním. Řekněme, že jsem na svůj návrat nijak netlačil. Jezdil jsem doma s autem sk. N, ale dělal jsem to pro zábavu," říká Estonec Ott Tänak.
"Je to drahý sport a věděl jsem, že na TOP úrovni nebylo možné to dělat jen částečně - takže jsem neměl žádné plány. Pak se nám ale otevřely nějaké nové možnosti, nějaké nové změny a pak se to všechno vrátilo," pokračuje Estonec pro britský Autosport.
Do světového šampionátu se mohl alespoň s částečným programem vrátit v roce 2014 díky podpoře ze strany M-Sportu a pneumatikářské společnosti DMACK. Svými výsledky zaujal, a tak dostal pro rok 2015 opět pozvánku do hlavního týmu M-Sport a nejvyšší kategorie WRC. Pro rok 2016 byl Ott přeřazen do týmu DMACK, aby pro rok 2017 dostal další šanci v hlavním týmu M-Sportu. Tentokrát se ukázal v tom nejlepším světle, když dokázal vyhrát dvě soutěže (na Sardinii a v Německu) a v celkovém pořadí obsadil třetí místo.
Pro letošek ale přijal nabídku z Toyota Gazoo Racing, kde se na úvod uvedl druhým místem na Rally Monte Carlo. Bylo to poprvé, co jel na světové soutěži s autem jiného týmu než M-Sport od doby, co vyhrál Rally GB 2010 v rámci Pirelli Star Driver, tehdy jel na Mitsubishi Lancer Evo X.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.