Letos má Kris Meeke jako jediný pilot Citroënu zajištěný kompletní šampionát WRC. Před jeho startem se ale ještě pro 'Ulster Radio' vrátil k jednomu důležitému okamžiku sezóny 2017.
Po sérii třech velmi neúspěšných soutěží v Argentině, Portugalsku a na Sardinii chyběl Severní Ir vloni na soutěži v Polsku. Za volantem jeho Citroënu C3 WRC jej nahradil Andreas Mikkelsen. "Svoje místo pro Polskou rally jsem přepustil. Vlastně se jednalo o požadavek z mé strany," odhalil s odstupem času Kris Meeke.
"Hodně intenzivně jsme o tomto úmyslu debatovali. S tehdejší situací jsem nebyl spokojen, ale potřeboval jsem trochu volného času, aby si všichni uvědomili, jak velké problémy C3 WRC mělo. Angažovali Andrease Mikkelsena, zavolali také Sébastiena Loeba, aby si vyzkoušel auto a všichni pak přišli se stejnými závěry," pokračuje Severní Ir.
"Ostatní piloti riskovali svá místa, když se pokoušeli získat výsledek s autem, které ještě nebylo připravené. Po třech předchozích soutěžích, kde to byla pravděpodobně moje chyba, jsem za volantem nemohl pokračovat. Pauza tedy byla za daných okolností pravděpodobně dobrým rozhodnutím, ale nikdy to není dobrá situace," zakončil Meeke, který letošní sezonu začal lépe než tu loňskou - vloni na Monte Carlu havaroval, letos dojel čtvrtý a ještě vyhrál Power Stage.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.