Letos má Kris Meeke jako jediný pilot Citroënu zajištěný kompletní šampionát WRC. Před jeho startem se ale ještě pro 'Ulster Radio' vrátil k jednomu důležitému okamžiku sezóny 2017.
Po sérii třech velmi neúspěšných soutěží v Argentině, Portugalsku a na Sardinii chyběl Severní Ir vloni na soutěži v Polsku. Za volantem jeho Citroënu C3 WRC jej nahradil Andreas Mikkelsen. "Svoje místo pro Polskou rally jsem přepustil. Vlastně se jednalo o požadavek z mé strany," odhalil s odstupem času Kris Meeke.
"Hodně intenzivně jsme o tomto úmyslu debatovali. S tehdejší situací jsem nebyl spokojen, ale potřeboval jsem trochu volného času, aby si všichni uvědomili, jak velké problémy C3 WRC mělo. Angažovali Andrease Mikkelsena, zavolali také Sébastiena Loeba, aby si vyzkoušel auto a všichni pak přišli se stejnými závěry," pokračuje Severní Ir.
"Ostatní piloti riskovali svá místa, když se pokoušeli získat výsledek s autem, které ještě nebylo připravené. Po třech předchozích soutěžích, kde to byla pravděpodobně moje chyba, jsem za volantem nemohl pokračovat. Pauza tedy byla za daných okolností pravděpodobně dobrým rozhodnutím, ale nikdy to není dobrá situace," zakončil Meeke, který letošní sezonu začal lépe než tu loňskou - vloni na Monte Carlu havaroval, letos dojel čtvrtý a ještě vyhrál Power Stage.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.