Ott Tänak věří, že jeho přesun od M-Sportu k Toyotě pro novou sezonu World Rally Championship 2018 byl správnou volbou. V továrním týmu japonské značky vidí nejlepší možnost, jak se stát mistrem světa.
Jen připomeňme, že vloni jel Ott Tänak v M-Sportu společně se Sébastienem Ogierem. Jednalo se pro něj o úspěšný rok, když získal svoje první vítězství na Sardinii a o dva závody později ještě slavil také v Německu. Pro letošní sezonu se ale přidává k Jarimu-Mattimu Latvalovi a Esapekkovi Lappimu v Toyotě, pro kterou se bude jednat po jejím návratu o druhou sezonu ve WRC. Japonský výrobce vloni přitom začal sezonu velmi dobře - podiové umístění na Monte Carlu a senzační vítězství ve Švédsku, v obou případech zásluhou Jariho-Mattiho Latvaly.
"Pro každého bylo asi dost jednoduché vidět, že tým vloni odváděl opravdu dobrou práci. Na to, že to byla jejich první sezona, tak byli velmi konkurenceschopní, v týmu je velký potenciál. Myslím, že to bylo svým způsobem klíčové, abych se rozhodl, že v příštích letech budu součástí tohoto týmu a věřím, že mám nejlepší šanci zabojovat o titul právě zde," říká Ott Tänak.
Toyota v roce 2017 začala silně, ale od vítězství překvapivého vítězství Lappiho ve Finsku se pak její výkony vytratily. Lappi tehdy zaznamenal poslední podium pro tým, když Latvala na posledním závodě v Austrálii havaroval na Power Stage z druhého místa.
"Potřebujeme vyhrávat soutěže, abychom bojovali o šampionát nebo abych vyhrál titul. Teď si jen musím zvyknout na tým, zatím byly přípravy opravdu velmi silné. V týmu už se cítím velmi vítán a lidé v týmu mě velmi dobře podporují. Věci se ubírají dobrým směrem a na Monte uvidíme, jak si na tom stojíme v porovnání s časomírou."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.