Ott Tänak věří, že jeho přesun od M-Sportu k Toyotě pro novou sezonu World Rally Championship 2018 byl správnou volbou. V továrním týmu japonské značky vidí nejlepší možnost, jak se stát mistrem světa.
Jen připomeňme, že vloni jel Ott Tänak v M-Sportu společně se Sébastienem Ogierem. Jednalo se pro něj o úspěšný rok, když získal svoje první vítězství na Sardinii a o dva závody později ještě slavil také v Německu. Pro letošní sezonu se ale přidává k Jarimu-Mattimu Latvalovi a Esapekkovi Lappimu v Toyotě, pro kterou se bude jednat po jejím návratu o druhou sezonu ve WRC. Japonský výrobce vloni přitom začal sezonu velmi dobře - podiové umístění na Monte Carlu a senzační vítězství ve Švédsku, v obou případech zásluhou Jariho-Mattiho Latvaly.
"Pro každého bylo asi dost jednoduché vidět, že tým vloni odváděl opravdu dobrou práci. Na to, že to byla jejich první sezona, tak byli velmi konkurenceschopní, v týmu je velký potenciál. Myslím, že to bylo svým způsobem klíčové, abych se rozhodl, že v příštích letech budu součástí tohoto týmu a věřím, že mám nejlepší šanci zabojovat o titul právě zde," říká Ott Tänak.
Toyota v roce 2017 začala silně, ale od vítězství překvapivého vítězství Lappiho ve Finsku se pak její výkony vytratily. Lappi tehdy zaznamenal poslední podium pro tým, když Latvala na posledním závodě v Austrálii havaroval na Power Stage z druhého místa.
"Potřebujeme vyhrávat soutěže, abychom bojovali o šampionát nebo abych vyhrál titul. Teď si jen musím zvyknout na tým, zatím byly přípravy opravdu velmi silné. V týmu už se cítím velmi vítán a lidé v týmu mě velmi dobře podporují. Věci se ubírají dobrým směrem a na Monte uvidíme, jak si na tom stojíme v porovnání s časomírou."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?