Ott Tänak věří, že jeho přesun od M-Sportu k Toyotě pro novou sezonu World Rally Championship 2018 byl správnou volbou. V továrním týmu japonské značky vidí nejlepší možnost, jak se stát mistrem světa.
Jen připomeňme, že vloni jel Ott Tänak v M-Sportu společně se Sébastienem Ogierem. Jednalo se pro něj o úspěšný rok, když získal svoje první vítězství na Sardinii a o dva závody později ještě slavil také v Německu. Pro letošní sezonu se ale přidává k Jarimu-Mattimu Latvalovi a Esapekkovi Lappimu v Toyotě, pro kterou se bude jednat po jejím návratu o druhou sezonu ve WRC. Japonský výrobce vloni přitom začal sezonu velmi dobře - podiové umístění na Monte Carlu a senzační vítězství ve Švédsku, v obou případech zásluhou Jariho-Mattiho Latvaly.
"Pro každého bylo asi dost jednoduché vidět, že tým vloni odváděl opravdu dobrou práci. Na to, že to byla jejich první sezona, tak byli velmi konkurenceschopní, v týmu je velký potenciál. Myslím, že to bylo svým způsobem klíčové, abych se rozhodl, že v příštích letech budu součástí tohoto týmu a věřím, že mám nejlepší šanci zabojovat o titul právě zde," říká Ott Tänak.
Toyota v roce 2017 začala silně, ale od vítězství překvapivého vítězství Lappiho ve Finsku se pak její výkony vytratily. Lappi tehdy zaznamenal poslední podium pro tým, když Latvala na posledním závodě v Austrálii havaroval na Power Stage z druhého místa.
"Potřebujeme vyhrávat soutěže, abychom bojovali o šampionát nebo abych vyhrál titul. Teď si jen musím zvyknout na tým, zatím byly přípravy opravdu velmi silné. V týmu už se cítím velmi vítán a lidé v týmu mě velmi dobře podporují. Věci se ubírají dobrým směrem a na Monte uvidíme, jak si na tom stojíme v porovnání s časomírou."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.