Ott Tänak věří, že jeho přesun od M-Sportu k Toyotě pro novou sezonu World Rally Championship 2018 byl správnou volbou. V továrním týmu japonské značky vidí nejlepší možnost, jak se stát mistrem světa.
Jen připomeňme, že vloni jel Ott Tänak v M-Sportu společně se Sébastienem Ogierem. Jednalo se pro něj o úspěšný rok, když získal svoje první vítězství na Sardinii a o dva závody později ještě slavil také v Německu. Pro letošní sezonu se ale přidává k Jarimu-Mattimu Latvalovi a Esapekkovi Lappimu v Toyotě, pro kterou se bude jednat po jejím návratu o druhou sezonu ve WRC. Japonský výrobce vloni přitom začal sezonu velmi dobře - podiové umístění na Monte Carlu a senzační vítězství ve Švédsku, v obou případech zásluhou Jariho-Mattiho Latvaly.
"Pro každého bylo asi dost jednoduché vidět, že tým vloni odváděl opravdu dobrou práci. Na to, že to byla jejich první sezona, tak byli velmi konkurenceschopní, v týmu je velký potenciál. Myslím, že to bylo svým způsobem klíčové, abych se rozhodl, že v příštích letech budu součástí tohoto týmu a věřím, že mám nejlepší šanci zabojovat o titul právě zde," říká Ott Tänak.
Toyota v roce 2017 začala silně, ale od vítězství překvapivého vítězství Lappiho ve Finsku se pak její výkony vytratily. Lappi tehdy zaznamenal poslední podium pro tým, když Latvala na posledním závodě v Austrálii havaroval na Power Stage z druhého místa.
"Potřebujeme vyhrávat soutěže, abychom bojovali o šampionát nebo abych vyhrál titul. Teď si jen musím zvyknout na tým, zatím byly přípravy opravdu velmi silné. V týmu už se cítím velmi vítán a lidé v týmu mě velmi dobře podporují. Věci se ubírají dobrým směrem a na Monte uvidíme, jak si na tom stojíme v porovnání s časomírou."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.