Thierry Neuville začal dobře novou sezonu, když vyhrál shakedown na Rally Monte Carlo 2018. Belgičana doplnil na druhém místě jeho týmový kolega, Dani Sordo, Ott Tänak v Toyotě obsadil třetí příčku.
Shakedown tvořila tradičně krátká zkouška, před letošní Rally Monte Carlo měřil shakedown 3,4 km. Výhodou bylo, že ležel jen 5 km od centra soutěže, které je tradičně ve městě Gap. Zajímavostí je, že původně přihlášený spolujezdec Bryana Bouffiera, Jérôme Degout, si v pondělí při dopravní nehodě zlomil klíční kost, a tak do soutěže nemohl odstartovat. Narychlo jej tedy musel nahradit Xavier Panseri, který se sotva stihl vrátit z Rally Dakar v Jižní Americe.
Výsledky shakedownu:1. Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC 2:00,2 min.2. Sordo / Del Barrio Hyundai i20 WRC +0,1 s3. Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +0,5 s4. Meeke / Nagle Citroën C3 WRC +0,7 s5. Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 WRC +0,8 s6. Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +1,3 s7. Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC '17 +1,4 s8. Evans / Barritt Ford Fiesta WRC '17 +1,9 s9. Breen / Martin Citroën C3 WRC +2,7 s10. Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +2,7 s11. Bouffier / Panseri Ford Fiesta WRC '17 +6,1 s
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.