Thierry Neuville začal dobře novou sezonu, když vyhrál shakedown na Rally Monte Carlo 2018. Belgičana doplnil na druhém místě jeho týmový kolega, Dani Sordo, Ott Tänak v Toyotě obsadil třetí příčku.
Shakedown tvořila tradičně krátká zkouška, před letošní Rally Monte Carlo měřil shakedown 3,4 km. Výhodou bylo, že ležel jen 5 km od centra soutěže, které je tradičně ve městě Gap. Zajímavostí je, že původně přihlášený spolujezdec Bryana Bouffiera, Jérôme Degout, si v pondělí při dopravní nehodě zlomil klíční kost, a tak do soutěže nemohl odstartovat. Narychlo jej tedy musel nahradit Xavier Panseri, který se sotva stihl vrátit z Rally Dakar v Jižní Americe.
Výsledky shakedownu:1. Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC 2:00,2 min.2. Sordo / Del Barrio Hyundai i20 WRC +0,1 s3. Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +0,5 s4. Meeke / Nagle Citroën C3 WRC +0,7 s5. Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 WRC +0,8 s6. Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +1,3 s7. Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC '17 +1,4 s8. Evans / Barritt Ford Fiesta WRC '17 +1,9 s9. Breen / Martin Citroën C3 WRC +2,7 s10. Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +2,7 s11. Bouffier / Panseri Ford Fiesta WRC '17 +6,1 s
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.