Thierry Neuville začal dobře novou sezonu, když vyhrál shakedown na Rally Monte Carlo 2018. Belgičana doplnil na druhém místě jeho týmový kolega, Dani Sordo, Ott Tänak v Toyotě obsadil třetí příčku.
Shakedown tvořila tradičně krátká zkouška, před letošní Rally Monte Carlo měřil shakedown 3,4 km. Výhodou bylo, že ležel jen 5 km od centra soutěže, které je tradičně ve městě Gap. Zajímavostí je, že původně přihlášený spolujezdec Bryana Bouffiera, Jérôme Degout, si v pondělí při dopravní nehodě zlomil klíční kost, a tak do soutěže nemohl odstartovat. Narychlo jej tedy musel nahradit Xavier Panseri, který se sotva stihl vrátit z Rally Dakar v Jižní Americe.
Výsledky shakedownu:1. Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC 2:00,2 min.2. Sordo / Del Barrio Hyundai i20 WRC +0,1 s3. Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +0,5 s4. Meeke / Nagle Citroën C3 WRC +0,7 s5. Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 WRC +0,8 s6. Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +1,3 s7. Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC '17 +1,4 s8. Evans / Barritt Ford Fiesta WRC '17 +1,9 s9. Breen / Martin Citroën C3 WRC +2,7 s10. Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +2,7 s11. Bouffier / Panseri Ford Fiesta WRC '17 +6,1 s
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.