Tanäkův důvod odchodu od M-Sportu? "Zůstal bych jenom dvojkou"

Tänak, Ott
Tänak, Ott, foto: M-Sport/McKlein
-haj 19. ledna 2018 21:36
Sdílej:

Ott Tänak řekl, že od M-Sportu musel před sezonou 2018 odejít k Toyotě, protože v britském týmu byl zůstal pouze jezdcem číslo dva. V M-Sportu přitom Estonec jezdil dlouhých šest sezon, vloni pro tým vybojoval dvě vítězství.

Jezdec přiznává, že jej na Toyotě také lákalo, že se jedná o čistě tovární tým. Nicméně u M-Sportu cítil jistou nerovnováhu v péči mezi ním a Sébastienem Ogierem. "Chtěl jsem mít co nejlepší šanci v boji o titul. Už v prvním roce kluci od Toyoty odváděli hodně dobrou práci.

Navíc mají velký potenciál na zlepšení - to bylo důležité. Bylo opravdu velmi dobré spolupracovat se Sébastienem [Ogierem] a měli jsme opravdu silný tým. Ale občas byly finanční zdroje limitující [u M-Sportu]. Na našem autě čas od času chyběl ve srovnání se sébastienovým vývoj," přiznává Ott Tänak pro 'Autosport'. 

"Vloni jsme byli druhým jezdcem a to platilo i pro budoucnost, takže to nebylo nejlepší místo pro boj o šampionát. Posun k Toyotě byl to, co jsem potřeboval, aby se mi otevřela šance." Tänak má s Japonci dvouletou smlouvu a v Yarisu již seděl 4 dny v rámci testů na Monte Carlo a 2 dny ve Švédsku na sněhu.

Podle něj je Toyota Yaris dostatečně konkurenceschopná, aby bojovala o vítězství hned od začátku. K prvnímu startu pro nového zaměstnavatele však přistoupí trošku opatrně: "Auta jsou definitivně jiná. Ale nemohu najít negativa - obě jsou dobrá. Nápad stojící za daným autem je jiný, obě se chovají jinak.

Toyota je zcela určitě schopná vyhrát na Monte Carlu. Možná to ale není úplně nejmoudřejší věc, jít na zde na start, tlačit na to a snažit se vyhrát. Chci raději získat dobré body. Po Monte bude pár soutěží, kde budu moci tlačit víc. Švédsko sedí mně i autu," zakončil Ott. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.