Yves Matton už není šéfem Citroën Racingu. Belgičan totiž přebírá roli šéfa FIA pro rally, kterou před ním zastával Jarmo Mahonen.
Místo Mattona v roli šéfa týmu přebírá Pierre Budar, který doposud v rámci PSA vedl sportovní zákaznické oddělení. Budar se nového místa ujal od pondělí a Matton by měl dle všeho začít pracovat pro FIA od začátku příštího měsíce. Britský Autosport o možném odchodu Mattona z Citroënu do FIA spekuloval už dříve. Jen připomeňme, že Belgičan byl v čele sportovního oddělení Citroënu od odchodu Oliviera Quesnela v roce 2011. Měl tak na starosti program značky ve WRC, tak i dnes již neexistující program ve World Touring Car Championship.
Matton přitom už minulý týden pro Autosport potvrdil, že by o vedoucí funkci ve FIA měl zájem. Jeho zodpovědnost teď bude sahat od jednotlivých národních soutěží až pro WRC. "Cítím se velmi poctěn, že mohu přijmout tuto pozici ve FIA, řídícím orgánu světového motorsportu. Pracoval jsem různých úrovních sportu, včetně práce pro jednoho z nejúspěšnějších výrobců v historii, ale toto je pro mě opravdový úspěch," říká Yves Matton.
Dle šéfa FIA, Jeana Todta, budou zkušeností, které Matton do FIA přinese "důležité" pro pokračující růst rally. "Má skvělou vášeň pro sport a jeho porozumění konkurenci a managementu na úrovni nezávislé a na úrovni výrobce budou skvělým aktivem pro další zajištění budoucího rozvoje našeho sportu. Také bych chtěl poděkovat PSA Motorsport za to, že umožnili takto hladký přechod Yvese k FIA," říká Jean Todt.
Nový šéf továrního týmu Citroën v rally, Pierre Budar, pro Autosport řekl: "Toto by se pro mě dalo nazvat snovou prací. Když jsem začal svoji kariéru, tak jsem byl jezdcem, pak jsem postoupil na inženýra a musel si vybrat mezi těmito dvěma - jsem velmi šťastný, že jsem tam, kde jsem teď! Vloni jsme viděli, když Citroën C3 vyhrál rally, že nemáme špatné auto a máme nástroje, abychom postavili tento tým. Uvidíme, co bude možné, letos půjdeme soutěž od soutěže, ale máme velmi dobrý tým a jak všichni víme, také velmi dobré jezdce."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.