Yves Matton už není šéfem Citroën Racingu. Belgičan totiž přebírá roli šéfa FIA pro rally, kterou před ním zastával Jarmo Mahonen.
Místo Mattona v roli šéfa týmu přebírá Pierre Budar, který doposud v rámci PSA vedl sportovní zákaznické oddělení. Budar se nového místa ujal od pondělí a Matton by měl dle všeho začít pracovat pro FIA od začátku příštího měsíce. Britský Autosport o možném odchodu Mattona z Citroënu do FIA spekuloval už dříve. Jen připomeňme, že Belgičan byl v čele sportovního oddělení Citroënu od odchodu Oliviera Quesnela v roce 2011. Měl tak na starosti program značky ve WRC, tak i dnes již neexistující program ve World Touring Car Championship.
Matton přitom už minulý týden pro Autosport potvrdil, že by o vedoucí funkci ve FIA měl zájem. Jeho zodpovědnost teď bude sahat od jednotlivých národních soutěží až pro WRC. "Cítím se velmi poctěn, že mohu přijmout tuto pozici ve FIA, řídícím orgánu světového motorsportu. Pracoval jsem různých úrovních sportu, včetně práce pro jednoho z nejúspěšnějších výrobců v historii, ale toto je pro mě opravdový úspěch," říká Yves Matton.
Dle šéfa FIA, Jeana Todta, budou zkušeností, které Matton do FIA přinese "důležité" pro pokračující růst rally. "Má skvělou vášeň pro sport a jeho porozumění konkurenci a managementu na úrovni nezávislé a na úrovni výrobce budou skvělým aktivem pro další zajištění budoucího rozvoje našeho sportu. Také bych chtěl poděkovat PSA Motorsport za to, že umožnili takto hladký přechod Yvese k FIA," říká Jean Todt.
Nový šéf továrního týmu Citroën v rally, Pierre Budar, pro Autosport řekl: "Toto by se pro mě dalo nazvat snovou prací. Když jsem začal svoji kariéru, tak jsem byl jezdcem, pak jsem postoupil na inženýra a musel si vybrat mezi těmito dvěma - jsem velmi šťastný, že jsem tam, kde jsem teď! Vloni jsme viděli, když Citroën C3 vyhrál rally, že nemáme špatné auto a máme nástroje, abychom postavili tento tým. Uvidíme, co bude možné, letos půjdeme soutěž od soutěže, ale máme velmi dobrý tým a jak všichni víme, také velmi dobré jezdce."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.