Yves Matton už není šéfem Citroën Racingu. Belgičan totiž přebírá roli šéfa FIA pro rally, kterou před ním zastával Jarmo Mahonen.
Místo Mattona v roli šéfa týmu přebírá Pierre Budar, který doposud v rámci PSA vedl sportovní zákaznické oddělení. Budar se nového místa ujal od pondělí a Matton by měl dle všeho začít pracovat pro FIA od začátku příštího měsíce. Britský Autosport o možném odchodu Mattona z Citroënu do FIA spekuloval už dříve. Jen připomeňme, že Belgičan byl v čele sportovního oddělení Citroënu od odchodu Oliviera Quesnela v roce 2011. Měl tak na starosti program značky ve WRC, tak i dnes již neexistující program ve World Touring Car Championship.
Matton přitom už minulý týden pro Autosport potvrdil, že by o vedoucí funkci ve FIA měl zájem. Jeho zodpovědnost teď bude sahat od jednotlivých národních soutěží až pro WRC. "Cítím se velmi poctěn, že mohu přijmout tuto pozici ve FIA, řídícím orgánu světového motorsportu. Pracoval jsem různých úrovních sportu, včetně práce pro jednoho z nejúspěšnějších výrobců v historii, ale toto je pro mě opravdový úspěch," říká Yves Matton.
Dle šéfa FIA, Jeana Todta, budou zkušeností, které Matton do FIA přinese "důležité" pro pokračující růst rally. "Má skvělou vášeň pro sport a jeho porozumění konkurenci a managementu na úrovni nezávislé a na úrovni výrobce budou skvělým aktivem pro další zajištění budoucího rozvoje našeho sportu. Také bych chtěl poděkovat PSA Motorsport za to, že umožnili takto hladký přechod Yvese k FIA," říká Jean Todt.
Nový šéf továrního týmu Citroën v rally, Pierre Budar, pro Autosport řekl: "Toto by se pro mě dalo nazvat snovou prací. Když jsem začal svoji kariéru, tak jsem byl jezdcem, pak jsem postoupil na inženýra a musel si vybrat mezi těmito dvěma - jsem velmi šťastný, že jsem tam, kde jsem teď! Vloni jsme viděli, když Citroën C3 vyhrál rally, že nemáme špatné auto a máme nástroje, abychom postavili tento tým. Uvidíme, co bude možné, letos půjdeme soutěž od soutěže, ale máme velmi dobrý tým a jak všichni víme, také velmi dobré jezdce."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.