Yves Matton už není šéfem Citroën Racingu. Belgičan totiž přebírá roli šéfa FIA pro rally, kterou před ním zastával Jarmo Mahonen.
Místo Mattona v roli šéfa týmu přebírá Pierre Budar, který doposud v rámci PSA vedl sportovní zákaznické oddělení. Budar se nového místa ujal od pondělí a Matton by měl dle všeho začít pracovat pro FIA od začátku příštího měsíce. Britský Autosport o možném odchodu Mattona z Citroënu do FIA spekuloval už dříve. Jen připomeňme, že Belgičan byl v čele sportovního oddělení Citroënu od odchodu Oliviera Quesnela v roce 2011. Měl tak na starosti program značky ve WRC, tak i dnes již neexistující program ve World Touring Car Championship.
Matton přitom už minulý týden pro Autosport potvrdil, že by o vedoucí funkci ve FIA měl zájem. Jeho zodpovědnost teď bude sahat od jednotlivých národních soutěží až pro WRC. "Cítím se velmi poctěn, že mohu přijmout tuto pozici ve FIA, řídícím orgánu světového motorsportu. Pracoval jsem různých úrovních sportu, včetně práce pro jednoho z nejúspěšnějších výrobců v historii, ale toto je pro mě opravdový úspěch," říká Yves Matton.
Dle šéfa FIA, Jeana Todta, budou zkušeností, které Matton do FIA přinese "důležité" pro pokračující růst rally. "Má skvělou vášeň pro sport a jeho porozumění konkurenci a managementu na úrovni nezávislé a na úrovni výrobce budou skvělým aktivem pro další zajištění budoucího rozvoje našeho sportu. Také bych chtěl poděkovat PSA Motorsport za to, že umožnili takto hladký přechod Yvese k FIA," říká Jean Todt.
Nový šéf továrního týmu Citroën v rally, Pierre Budar, pro Autosport řekl: "Toto by se pro mě dalo nazvat snovou prací. Když jsem začal svoji kariéru, tak jsem byl jezdcem, pak jsem postoupil na inženýra a musel si vybrat mezi těmito dvěma - jsem velmi šťastný, že jsem tam, kde jsem teď! Vloni jsme viděli, když Citroën C3 vyhrál rally, že nemáme špatné auto a máme nástroje, abychom postavili tento tým. Uvidíme, co bude možné, letos půjdeme soutěž od soutěže, ale máme velmi dobrý tým a jak všichni víme, také velmi dobré jezdce."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?