Yves Matton už není šéfem Citroën Racingu. Belgičan totiž přebírá roli šéfa FIA pro rally, kterou před ním zastával Jarmo Mahonen.
Místo Mattona v roli šéfa týmu přebírá Pierre Budar, který doposud v rámci PSA vedl sportovní zákaznické oddělení. Budar se nového místa ujal od pondělí a Matton by měl dle všeho začít pracovat pro FIA od začátku příštího měsíce. Britský Autosport o možném odchodu Mattona z Citroënu do FIA spekuloval už dříve. Jen připomeňme, že Belgičan byl v čele sportovního oddělení Citroënu od odchodu Oliviera Quesnela v roce 2011. Měl tak na starosti program značky ve WRC, tak i dnes již neexistující program ve World Touring Car Championship.
Matton přitom už minulý týden pro Autosport potvrdil, že by o vedoucí funkci ve FIA měl zájem. Jeho zodpovědnost teď bude sahat od jednotlivých národních soutěží až pro WRC. "Cítím se velmi poctěn, že mohu přijmout tuto pozici ve FIA, řídícím orgánu světového motorsportu. Pracoval jsem různých úrovních sportu, včetně práce pro jednoho z nejúspěšnějších výrobců v historii, ale toto je pro mě opravdový úspěch," říká Yves Matton.
Dle šéfa FIA, Jeana Todta, budou zkušeností, které Matton do FIA přinese "důležité" pro pokračující růst rally. "Má skvělou vášeň pro sport a jeho porozumění konkurenci a managementu na úrovni nezávislé a na úrovni výrobce budou skvělým aktivem pro další zajištění budoucího rozvoje našeho sportu. Také bych chtěl poděkovat PSA Motorsport za to, že umožnili takto hladký přechod Yvese k FIA," říká Jean Todt.
Nový šéf továrního týmu Citroën v rally, Pierre Budar, pro Autosport řekl: "Toto by se pro mě dalo nazvat snovou prací. Když jsem začal svoji kariéru, tak jsem byl jezdcem, pak jsem postoupil na inženýra a musel si vybrat mezi těmito dvěma - jsem velmi šťastný, že jsem tam, kde jsem teď! Vloni jsme viděli, když Citroën C3 vyhrál rally, že nemáme špatné auto a máme nástroje, abychom postavili tento tým. Uvidíme, co bude možné, letos půjdeme soutěž od soutěže, ale máme velmi dobrý tým a jak všichni víme, také velmi dobré jezdce."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?