Citroën se rozhodl do svého týmu pro Švédskou rally vzít Madse Ostberga. Nor má na jediné sněžné soutěži dobré výsledky, a tak jde z pohledu Citroënu o strategický krok.
Mads Ostberg jezdil za tovární Citroën již v letech 2014 a 2015. Poslední dva roky však jezdil ve Fordu, v roce 2017 jej nasazoval ve svém privátním týmu. Ve Švédsku se Mads přidá ke Krisi Meekovi a Craigu Breenovi, jenž se střídá ve druhém voze na třech soutěžích se Sébastienem Loebem.
"I pro mě je to malé překvapení. Jsem moc rád a je mi velkou ctí být součástí týmu na Švédské rally," řekl jezdec během výstavy Autosport International, na které byl jeho program s Citroënem představen. "Je to jedna z mých oblíbených soutěží. Byl jsem zde na podium hned několikrát. A přesně o to se pokusím i teď."
Ostberg pak potvrdil, že Švédsko je zatím jedinou soutěží, kterou má s Citroënem v plánu. Zároveň však doufá, že by mohla v průběhu roku přijít další šance. "Cítím se opravdu motivovaný a věřím, že bychom spolu mohli dosáhnout opravdu dobrého výsledku.
Snad se během roku ještě na některých soutěžích objevím. Tohle je skvělý tým. Pracoval jsem s nimi v minulosti a vím, čeho jsou schopni dosáhnout," zakončil jezdec.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.