Škoda má v kategorii R5 zřejmě nejlepší vůz, jenže letos přijdou na scénu dva noví konkurenti - Volkswagen Polo GTI R5 a Citroën C3 R5. Proto v Mladé Boleslavi pracují na vylepšení svého speciálu.
Škoda s Fabii R5 vyhrála vše, co se v této kategorii vyhrát dá. Jenomže pokud by tým zůstal nečinně stát na místě, znamenalo by to propad dozadu. Proto ctižádostivý tým začal pracovat na vylepšení svého auta.
"Hlavní pozornost je věnována motoru - tam se dá nejvíc získat," prozradil Aleš Rada, hlavní technik Škody Motorsport a 'otec' Fabie R5. "Pro vyšší výkon, lepší točivý moment motoru a širší spektrum použitelnosti homologujeme nové vačkové hřídele.
Z mého pohledu dává smysl využít pro to všech 5 žolíků, které máme k dispozici. Zákazníci tak mohou jednoduše dokoupit tuto inovaci a jsou s další vývojovou verzí motoru na nejnovější specifikaci."
Na poli R5 bude zajímavé sledovat, jestli sesterské Polo GTI R5 bude také používat jako výchozí motor 1,8l z řady EA 888. Ten se v sérii montuje do VW Lavando, který se vyrábí v čínské Šanghai. Pro Fabii R5 byl ale převrtán na objem 1 620 kubických centimetrů.
Novinky můžeme čekat ale i od Hyundai - i20 R5 bude v létě slavit druhé výročí provozu. Nejpozději v létě by tedy tým měl využít pět dostupných žolíků, jinak propadnou.
Sledovat bychom měli také M-Sport. Jeho Ford Fiesta R5 je nejstarším speciálem R5 a v létě by mělo být prodáno již na 250 kusů tohoto vozu. M-Sport teď dostal pro WRC větší podporu ze strany Fordu. Není tedy čas na modernizaci Fiesty R5, která vychází ze staré generace civilního vozu? Pokud by na tuto modernizaci došlo, byla by ale třeba nová homologace...
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.