Škoda má v kategorii R5 zřejmě nejlepší vůz, jenže letos přijdou na scénu dva noví konkurenti - Volkswagen Polo GTI R5 a Citroën C3 R5. Proto v Mladé Boleslavi pracují na vylepšení svého speciálu.
Škoda s Fabii R5 vyhrála vše, co se v této kategorii vyhrát dá. Jenomže pokud by tým zůstal nečinně stát na místě, znamenalo by to propad dozadu. Proto ctižádostivý tým začal pracovat na vylepšení svého auta.
"Hlavní pozornost je věnována motoru - tam se dá nejvíc získat," prozradil Aleš Rada, hlavní technik Škody Motorsport a 'otec' Fabie R5. "Pro vyšší výkon, lepší točivý moment motoru a širší spektrum použitelnosti homologujeme nové vačkové hřídele.
Z mého pohledu dává smysl využít pro to všech 5 žolíků, které máme k dispozici. Zákazníci tak mohou jednoduše dokoupit tuto inovaci a jsou s další vývojovou verzí motoru na nejnovější specifikaci."
Na poli R5 bude zajímavé sledovat, jestli sesterské Polo GTI R5 bude také používat jako výchozí motor 1,8l z řady EA 888. Ten se v sérii montuje do VW Lavando, který se vyrábí v čínské Šanghai. Pro Fabii R5 byl ale převrtán na objem 1 620 kubických centimetrů.
Novinky můžeme čekat ale i od Hyundai - i20 R5 bude v létě slavit druhé výročí provozu. Nejpozději v létě by tedy tým měl využít pět dostupných žolíků, jinak propadnou.
Sledovat bychom měli také M-Sport. Jeho Ford Fiesta R5 je nejstarším speciálem R5 a v létě by mělo být prodáno již na 250 kusů tohoto vozu. M-Sport teď dostal pro WRC větší podporu ze strany Fordu. Není tedy čas na modernizaci Fiesty R5, která vychází ze staré generace civilního vozu? Pokud by na tuto modernizaci došlo, byla by ale třeba nová homologace...
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?