Andreas Mikkelsen se vrací k několika soutěžím, které letos za Citroën odjel, a odhaluje, proč jsou vozy C3 WRC silné jen na asfaltu.
Citroën v sezoně 2017 ukázal, že jeho speciál C3 WRC je rychlý, hlavním problémem ale většinou bývaly konzistentní výkony. Už Kris Meeke po své nehodě na Rally Sardinia mluvil o příliš úzkém pracovním okně speciálu C3 WRC. Andreas Mikkelsen, který Krise Meekea zastoupil na následující soutěži v Polsku, slova Severního Ira v rozhovoru pro německý 'Motorsport-Total.com' částečně potvrzuje.
"Auto je na asfaltu velmi dobré, fantastické. Na šotolině musí být ještě dopracováno, protože auto je nervóznější a ne tak stabilní jako Hyundai," říká 28letý Mikkelsen o voze, se kterým letos dojel na osmém (Itálie), devátém (Polsko) a druhém (Německo) místě. "Když jsem byl součástí týmu, tak jsme učinili pokroky. Bylo to lepší a také výkonnost na šotolině byla lepší." Přednosti auta na asfaltu se na šotolinovém povrchu obracely ve slabiny, protože podvozek speciálu správně fungoval pouze tehdy, když jeho nastavení bylo navlas pasující.
Kris Meeke ale dokázal svým vítězstvím ve Španělsku, kde se jede na smíšeném povrchu, čeho je C3 WRC schopná, když se podaří trefit správné okno v nastavení. Pomohly Citroënu tři roky strávené ve WTCC k tomu, aby postavil na asfaltu dobře fungující auto? "Po těchto letech jsou samozřejmě velmi dobří na okruzích, ale Citroën býval na asfaltu vždy dobrý. Nebývala tam žádná nedotáčivost a auto se nechalo řídit jako motokára. To dělalo velký dojem," pokračuje Mikkelsen.
Jeho náhlý odchod k továrnímu týmu Hyundai dává Norovi možnost porovnání speciálů i20 Coupe WRC a C3 WRC. Jak se tedy jezdí s Hyundai ve srovnání s Citroënem a vývojovým VW Polo WRC, na kterém před ukončením aktivit VW ve WRC také něco najezdil? "Auto [Hyundai] je na šotolině velmi stabilní, v Austrálii to bylo perfektní. Zlepšit musíme jen maličkosti," zakončil. V tomto zlepšování se mu mohou zkušenosti s Citroënem a VW náramně hodit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?