Andreas Mikkelsen se vrací k několika soutěžím, které letos za Citroën odjel, a odhaluje, proč jsou vozy C3 WRC silné jen na asfaltu.
Citroën v sezoně 2017 ukázal, že jeho speciál C3 WRC je rychlý, hlavním problémem ale většinou bývaly konzistentní výkony. Už Kris Meeke po své nehodě na Rally Sardinia mluvil o příliš úzkém pracovním okně speciálu C3 WRC. Andreas Mikkelsen, který Krise Meekea zastoupil na následující soutěži v Polsku, slova Severního Ira v rozhovoru pro německý 'Motorsport-Total.com' částečně potvrzuje.
"Auto je na asfaltu velmi dobré, fantastické. Na šotolině musí být ještě dopracováno, protože auto je nervóznější a ne tak stabilní jako Hyundai," říká 28letý Mikkelsen o voze, se kterým letos dojel na osmém (Itálie), devátém (Polsko) a druhém (Německo) místě. "Když jsem byl součástí týmu, tak jsme učinili pokroky. Bylo to lepší a také výkonnost na šotolině byla lepší." Přednosti auta na asfaltu se na šotolinovém povrchu obracely ve slabiny, protože podvozek speciálu správně fungoval pouze tehdy, když jeho nastavení bylo navlas pasující.
Kris Meeke ale dokázal svým vítězstvím ve Španělsku, kde se jede na smíšeném povrchu, čeho je C3 WRC schopná, když se podaří trefit správné okno v nastavení. Pomohly Citroënu tři roky strávené ve WTCC k tomu, aby postavil na asfaltu dobře fungující auto? "Po těchto letech jsou samozřejmě velmi dobří na okruzích, ale Citroën býval na asfaltu vždy dobrý. Nebývala tam žádná nedotáčivost a auto se nechalo řídit jako motokára. To dělalo velký dojem," pokračuje Mikkelsen.
Jeho náhlý odchod k továrnímu týmu Hyundai dává Norovi možnost porovnání speciálů i20 Coupe WRC a C3 WRC. Jak se tedy jezdí s Hyundai ve srovnání s Citroënem a vývojovým VW Polo WRC, na kterém před ukončením aktivit VW ve WRC také něco najezdil? "Auto [Hyundai] je na šotolině velmi stabilní, v Austrálii to bylo perfektní. Zlepšit musíme jen maličkosti," zakončil. V tomto zlepšování se mu mohou zkušenosti s Citroënem a VW náramně hodit.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.