Mikkelsen: Citroën C3 WRC musí být na šotolině ještě dopracován, Hyundai není tak nervózní a je stabilnější

MIkkelsen si s C3 WRC zkusil jak šotolinu, tak asfalt
MIkkelsen si s C3 WRC zkusil jak šotolinu, tak asfalt, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 27. prosince 2017 20:55
Sdílej:

Andreas Mikkelsen se vrací k několika soutěžím, které letos za Citroën odjel, a odhaluje, proč jsou vozy C3 WRC silné jen na asfaltu.

Citroën v sezoně 2017 ukázal, že jeho speciál C3 WRC je rychlý, hlavním problémem ale většinou bývaly konzistentní výkony. Už Kris Meeke po své nehodě na Rally Sardinia mluvil o příliš úzkém pracovním okně speciálu C3 WRC. Andreas Mikkelsen, který Krise Meekea zastoupil na následující soutěži v Polsku, slova Severního Ira v rozhovoru pro německý 'Motorsport-Total.com' částečně potvrzuje. 

"Auto je na asfaltu velmi dobré, fantastické. Na šotolině musí být ještě dopracováno, protože auto je nervóznější a ne tak stabilní jako Hyundai," říká 28letý Mikkelsen o voze, se kterým letos dojel na osmém (Itálie), devátém (Polsko) a druhém (Německo) místě. "Když jsem byl součástí týmu, tak jsme učinili pokroky. Bylo to lepší a také výkonnost na šotolině byla lepší." Přednosti auta na asfaltu se na šotolinovém povrchu obracely ve slabiny, protože podvozek speciálu správně fungoval pouze tehdy, když jeho nastavení bylo navlas pasující.

Kris Meeke ale dokázal svým vítězstvím ve Španělsku, kde se jede na smíšeném povrchu, čeho je C3 WRC schopná, když se podaří trefit správné okno v nastavení. Pomohly Citroënu tři roky strávené ve WTCC k tomu, aby postavil na asfaltu dobře fungující auto? "Po těchto letech jsou samozřejmě velmi dobří na okruzích, ale Citroën býval na asfaltu vždy dobrý. Nebývala tam žádná nedotáčivost a auto se nechalo řídit jako motokára. To dělalo velký dojem," pokračuje Mikkelsen. 

Jeho náhlý odchod k továrnímu týmu Hyundai dává Norovi možnost porovnání speciálů i20 Coupe WRC a C3 WRC. Jak se tedy jezdí s Hyundai ve srovnání s Citroënem a vývojovým VW Polo WRC, na kterém před ukončením aktivit VW ve WRC také něco najezdil? "Auto [Hyundai] je na šotolině velmi stabilní, v Austrálii to bylo perfektní. Zlepšit musíme jen maličkosti," zakončil. V tomto zlepšování se mu mohou zkušenosti s Citroënem a VW náramně hodit. 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.