Citroën Racing oznámil jako poslední tým z WRC svoji sestavu pro rok 2018. Celkem se ve speciálech C3 WRC budou střídat čtyři posádky.
Už prosincové testy před Rally Monte Carlo naznačily, že na úvodní soutěži sezony pojedou Kris Meeke a Craig Breen. Kromě těchto dvou jezdců se v sezoně 2018 do Citroënu posadí ještě Khalid Al-Qassimi a Sébastien Loeb. Pokud vám ve výčtu chybí Stéphane Lefebvre, pak vězte, že ten bude jezdit ve WRC2 s novým Citroënem C3 R5.
Jediným jezdcem, který pojede kompletní šampionát, je Kris Meeke. Craig Breen bude nasazen do deseti soutěží, na třech (Mexiko, Korsika a Katalánsko) uvolní svoje místo v kokpitu druhého Citroënu C3 WRC Sébastienu Loebovi. Třetí auto Citroën nasadí na vybraných, zatím nespecifikovaných, soutěžích pro Khalida Al-Quassimiho.
"V roce 2018 jsme se rozhodli stavět na tom, na čem už několikátým rokem s Krisem a Craigem pracujeme. Rychlost Krise je neoddiskutovatelná. Když bude uvolněný, tak jako byl na konci roku, tak může být lídrem týmu. Cílem budou pódia a nějaká vítězství. Kris také pojede na pozici v šampionátu. Craig je tím pravým protějškem Krise, když zajížděl velmi stabilní výkony. Má stále prostor pro zlepšení se," okomentoval svoje volbu Yves Matton.
Kris Meeke by chtěl zajet dobré výsledky hned v úvodních soutěžích v Monaku a ve Švédsku: "Během první sezony s C3 WRC jsme se toho hodně naučili. Máme hodně informací, které nám pomohou být lepší v roce 2018. I přes pár momentů jsme ukázali náš potenciál. Teď se budeme snažit být spolehlivější a konzistentnější na všech druzích povrchu."
Craig Breen chce využít letošní spolehlivost jako odrazový můstek k prvnímu vítězství v roce 2018: "Musíme stále získávat lepší a lepší výsledky. Udělám vše, co bude v mých silách, abych získal svoje první vítězství na soutěžích jako je Finsko nebo Velká Británie, tedy tam, kde už mám solidní zkušenosti."
Program Stéphana Lefebvra ve WRC2 zatím nebyl taktéž konkretizován: "Stéphane dostává naši důvěru - jsme přesvědčeni o tom, že bude dobrým ambasadorem vozu C3 R5 v šampionátu WRC2. Značka Citroën vkládá do tohoto vozu velké naděje. Tento program mu umožní získávat další zkušenosti a dále se rozvíjet," zakončil Matton.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.