Citroën Racing oznámil jako poslední tým z WRC svoji sestavu pro rok 2018. Celkem se ve speciálech C3 WRC budou střídat čtyři posádky.
Už prosincové testy před Rally Monte Carlo naznačily, že na úvodní soutěži sezony pojedou Kris Meeke a Craig Breen. Kromě těchto dvou jezdců se v sezoně 2018 do Citroënu posadí ještě Khalid Al-Qassimi a Sébastien Loeb. Pokud vám ve výčtu chybí Stéphane Lefebvre, pak vězte, že ten bude jezdit ve WRC2 s novým Citroënem C3 R5.
Jediným jezdcem, který pojede kompletní šampionát, je Kris Meeke. Craig Breen bude nasazen do deseti soutěží, na třech (Mexiko, Korsika a Katalánsko) uvolní svoje místo v kokpitu druhého Citroënu C3 WRC Sébastienu Loebovi. Třetí auto Citroën nasadí na vybraných, zatím nespecifikovaných, soutěžích pro Khalida Al-Quassimiho.
"V roce 2018 jsme se rozhodli stavět na tom, na čem už několikátým rokem s Krisem a Craigem pracujeme. Rychlost Krise je neoddiskutovatelná. Když bude uvolněný, tak jako byl na konci roku, tak může být lídrem týmu. Cílem budou pódia a nějaká vítězství. Kris také pojede na pozici v šampionátu. Craig je tím pravým protějškem Krise, když zajížděl velmi stabilní výkony. Má stále prostor pro zlepšení se," okomentoval svoje volbu Yves Matton.
Kris Meeke by chtěl zajet dobré výsledky hned v úvodních soutěžích v Monaku a ve Švédsku: "Během první sezony s C3 WRC jsme se toho hodně naučili. Máme hodně informací, které nám pomohou být lepší v roce 2018. I přes pár momentů jsme ukázali náš potenciál. Teď se budeme snažit být spolehlivější a konzistentnější na všech druzích povrchu."
Craig Breen chce využít letošní spolehlivost jako odrazový můstek k prvnímu vítězství v roce 2018: "Musíme stále získávat lepší a lepší výsledky. Udělám vše, co bude v mých silách, abych získal svoje první vítězství na soutěžích jako je Finsko nebo Velká Británie, tedy tam, kde už mám solidní zkušenosti."
Program Stéphana Lefebvra ve WRC2 zatím nebyl taktéž konkretizován: "Stéphane dostává naši důvěru - jsme přesvědčeni o tom, že bude dobrým ambasadorem vozu C3 R5 v šampionátu WRC2. Značka Citroën vkládá do tohoto vozu velké naděje. Tento program mu umožní získávat další zkušenosti a dále se rozvíjet," zakončil Matton.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.