Ogier si uvědomuje výjimečnost titulu s M-Sportem a naznačil možnost návratu Fordu

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 18. prosince 2017 22:58
Sdílej:

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia dostali svůj pátý titul při slavnostním večeru FIA. Francouzi zažívají skvělé období, které se podařilo této dvojici prodloužit o další rok.

Sébastienu Ogierovi se na cestě za jeho pátým titulem podařilo vytáhnout také tým M-Sport na samotný vrchol pyramidy WRC. Privátní tým Malcolma Wilsona (i když s podporou Fordu) dokázal porazit ryze tovární týmy Toyoty, Hyundai a Citroënu. Tento úspěch vzbuzuje v Ogierovi speciální pocity.

"Nikdy ničeho nedosáhnete sami, vždy je kolem vás tým. Je jednodušší vyhrát s nejlepším týmem. Ale vyhrát v nejmenším týmu s nejmenším rozpočtem je o to těžší. Proto to byla o to větší výzva. Zadostiučinění je po zisku takového titulu opravdu velké," řekl Sébastien Ogier. 

Po překvapivém ukončení továrního programu Volkswagenu se Sébastien rozhodl pro nabídku M-Sportu. Francouz se navíc rozhodl v tomto týmu pokračovat i v sezoně 2018, když odmítl nabídku Citroënu. "Rally teď zažívá dobré časy. Je to dobře vidět na počtu týmů.

Aktuálně máme čtyři značky, vlastně tři a půl. Doufáme, že brzy budeme moci říct, že máme čtyři značky - s Fordem. Nemohu mluvit za Ford. Doufám, že nějaké novinky v této otázce budou brzy oznámeny," pokračoval Ogier. 

Ogierův úspěch navíc znamená již 14. titul v pořadí pro jezdce z Francie. Od roku 2004 putují všechny tituly zásluhou Loeba a Ogiera do země Galského kohouta. "To je pro Francii neuvěřitelné. Občas mám pocit, že si to lidé [ve Francii] moc neuvědomují. Jako by bylo normální, že vyhraje francouzský jezdec.

Tohle je zcela výjimečná perioda. Je jasné, že se budeme snažit ji udržet po co nejdelší dobu. Federace dělá hodně pro to, aby rozpoznala a podpořila nové talenty. My vděčíme FFSA za hodně, bez ní bychom tu nebyli."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.