Jari-Matti Latvala je odhodlaný udržet si svoji pozici v týmu Toyota. V uplynulé sezoně se japonský-finský tým točil právě kolem Latvaly. Fin se přitom k týmu Toyoty připojil až na konci roku 2016 po odchodu VW z WRC. Během zimy sehrál ale důležitou roli v tom, že Yaris vyhrál už ve své druhé soutěži.
Ott Tänak k Toyotě přichází pro průlomové sezoně u M-Sportu, ve které vyhrál dvě soutěže a bojoval o pozici vicemistra. Jari-Matti Latvala si uvědomuje, že Ott bude v rámci Toyoty hrozbou, avšak bude potřebovat čas, než si na auto zvykne. Estonec strávil u M-Sportu 7 let.
"Pracoval jsem na tom, aby Yaris byl mým autem. Teď se bude muset Tänak adaptovat na nové auto. V rámci týmu to bude dobrý souboj, pro příští rok máme silný tým. Vím, že chci být mistrem světa a to znamená být rychlejší než kdokoliv jiný, tedy i můj kolega," uvažuje Fin.
Latvala zažil něco podobného, když strávil poměrně dlouhý čas u M-Sportu před tím, než se připojil k Volkswagenu: "Vzpomínám si na to, když jsem odešel od M-Sportu a Fordu a přesedl do Volkswagenu. Bylo to těžké. Přechod k Toyotě byl jednodušší, protože už jsem s tím měl zkušenosti.
Pro Tänaka ale bude přechod mezi M-Sportem a Toyotou jeho první změnou. Může být poměrně obtížné se přizpůsobit, když jste byli tak dlouho v jednom týmu.
Když jsem šel k Volkswagenu, měl jsem tak trošku pocit, že je to tým Sébastiena Ogiera. On tam byl od začátku. Pokud jste rychlejší, než je váš kolega, tak je to OK. Pokud ale ne, tak zůstanete trošku ve stínu."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.