Latvala: Tänak mě nesesadí z pozice lídra Toyoty

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 8. prosince 2017 19:26
Sdílej:

Jari-Matti Latvala je odhodlaný udržet si svoji pozici v týmu Toyota. V uplynulé sezoně se japonský-finský tým točil právě kolem Latvaly. Fin se přitom k týmu Toyoty připojil až na konci roku 2016 po odchodu VW z WRC. Během zimy sehrál ale důležitou roli v tom, že Yaris vyhrál už ve své druhé soutěži.

Ott Tänak k Toyotě přichází pro průlomové sezoně u M-Sportu, ve které vyhrál dvě soutěže a bojoval o pozici vicemistra. Jari-Matti Latvala si uvědomuje, že Ott bude v rámci Toyoty hrozbou, avšak bude potřebovat čas, než si na auto zvykne. Estonec strávil u M-Sportu 7 let.

"Pracoval jsem na tom, aby Yaris byl mým autem. Teď se bude muset Tänak adaptovat na nové auto. V rámci týmu to bude dobrý souboj, pro příští rok máme silný tým. Vím, že chci být mistrem světa a to znamená být rychlejší než kdokoliv jiný, tedy i můj kolega," uvažuje Fin. 

Latvala zažil něco podobného, když strávil poměrně dlouhý čas u M-Sportu před tím, než se připojil k Volkswagenu: "Vzpomínám si na to, když jsem odešel od M-Sportu a Fordu a přesedl do Volkswagenu. Bylo to těžké. Přechod k Toyotě byl jednodušší, protože už jsem s tím měl zkušenosti.

Pro Tänaka ale bude přechod mezi M-Sportem a Toyotou jeho první změnou. Může být poměrně obtížné se přizpůsobit, když jste byli tak dlouho v jednom týmu.

Když jsem šel k Volkswagenu, měl jsem tak trošku pocit, že je to tým Sébastiena Ogiera. On tam byl od začátku. Pokud jste rychlejší, než je váš kolega, tak je to OK. Pokud ale ne, tak zůstanete trošku ve stínu." 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.