Jari-Matti Latvala je odhodlaný udržet si svoji pozici v týmu Toyota. V uplynulé sezoně se japonský-finský tým točil právě kolem Latvaly. Fin se přitom k týmu Toyoty připojil až na konci roku 2016 po odchodu VW z WRC. Během zimy sehrál ale důležitou roli v tom, že Yaris vyhrál už ve své druhé soutěži.
Ott Tänak k Toyotě přichází pro průlomové sezoně u M-Sportu, ve které vyhrál dvě soutěže a bojoval o pozici vicemistra. Jari-Matti Latvala si uvědomuje, že Ott bude v rámci Toyoty hrozbou, avšak bude potřebovat čas, než si na auto zvykne. Estonec strávil u M-Sportu 7 let.
"Pracoval jsem na tom, aby Yaris byl mým autem. Teď se bude muset Tänak adaptovat na nové auto. V rámci týmu to bude dobrý souboj, pro příští rok máme silný tým. Vím, že chci být mistrem světa a to znamená být rychlejší než kdokoliv jiný, tedy i můj kolega," uvažuje Fin.
Latvala zažil něco podobného, když strávil poměrně dlouhý čas u M-Sportu před tím, než se připojil k Volkswagenu: "Vzpomínám si na to, když jsem odešel od M-Sportu a Fordu a přesedl do Volkswagenu. Bylo to těžké. Přechod k Toyotě byl jednodušší, protože už jsem s tím měl zkušenosti.
Pro Tänaka ale bude přechod mezi M-Sportem a Toyotou jeho první změnou. Může být poměrně obtížné se přizpůsobit, když jste byli tak dlouho v jednom týmu.
Když jsem šel k Volkswagenu, měl jsem tak trošku pocit, že je to tým Sébastiena Ogiera. On tam byl od začátku. Pokud jste rychlejší, než je váš kolega, tak je to OK. Pokud ale ne, tak zůstanete trošku ve stínu."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?