Jari-Matti Latvala je odhodlaný udržet si svoji pozici v týmu Toyota. V uplynulé sezoně se japonský-finský tým točil právě kolem Latvaly. Fin se přitom k týmu Toyoty připojil až na konci roku 2016 po odchodu VW z WRC. Během zimy sehrál ale důležitou roli v tom, že Yaris vyhrál už ve své druhé soutěži.
Ott Tänak k Toyotě přichází pro průlomové sezoně u M-Sportu, ve které vyhrál dvě soutěže a bojoval o pozici vicemistra. Jari-Matti Latvala si uvědomuje, že Ott bude v rámci Toyoty hrozbou, avšak bude potřebovat čas, než si na auto zvykne. Estonec strávil u M-Sportu 7 let.
"Pracoval jsem na tom, aby Yaris byl mým autem. Teď se bude muset Tänak adaptovat na nové auto. V rámci týmu to bude dobrý souboj, pro příští rok máme silný tým. Vím, že chci být mistrem světa a to znamená být rychlejší než kdokoliv jiný, tedy i můj kolega," uvažuje Fin.
Latvala zažil něco podobného, když strávil poměrně dlouhý čas u M-Sportu před tím, než se připojil k Volkswagenu: "Vzpomínám si na to, když jsem odešel od M-Sportu a Fordu a přesedl do Volkswagenu. Bylo to těžké. Přechod k Toyotě byl jednodušší, protože už jsem s tím měl zkušenosti.
Pro Tänaka ale bude přechod mezi M-Sportem a Toyotou jeho první změnou. Může být poměrně obtížné se přizpůsobit, když jste byli tak dlouho v jednom týmu.
Když jsem šel k Volkswagenu, měl jsem tak trošku pocit, že je to tým Sébastiena Ogiera. On tam byl od začátku. Pokud jste rychlejší, než je váš kolega, tak je to OK. Pokud ale ne, tak zůstanete trošku ve stínu."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.