Ředitel ve FIA pro rally, Jarmo Mahonen, řekl, že vytrvalostní element ve World Rally Championship je už dávno pryč a podle jeho slov je budoucnost rally ve zkouškách dlouhých kolem 10 kilometrů.
Mahonen by ve WRC rád viděl návrat ke konvenčnějším itinerářům, kterou by tvořily dvě smyčky s několika krátkými měřenými úseky za den s tím, že mezi nimi by byl řádný polední servis. Tento návrh přichází po období, kdy byli pořadatelé jednotlivých soutěží naopak vyzýváni, aby svoje rally co možná nejvíce odlišovali.
Velké kritice se například dostalo Wales Rally GB. "Je mi líto, že to musím říci, ale v UK - jak dlouho bychom měli dovolit, aby formát diktovala soutěž. Ve Walesu jsme měli den se 140 kilometry a dlouhou dobu [bez servisu] a první den nebyl servis vůbec. Dali jsme organizátorům volnost, aby přišli se svými přednostmi a dělali rally tak, jak si je přejí mít, ale musím říci, že jsme selhali," říká Jarmo Mahonen pro britský Autosport.
"V některých případech to funguje, ale v některých ne, ale my pro soutěže potřebujeme standardizaci." A jak by tato standardizace měla vypadat? Především bychom se měli dočkat krátkých superspeciálek a neměla by se tak opakovat loňská 80 kilometrová zkouška z Mexika. "Moje osobní úvahy ohledně tohoto jsou, že byste měli 10 kilometrové zkoušky. Pak byste měli hodně zkoušek, které by generovaly hodně novinek pro sociální média."
"Vzpomeňte si, jak jsme vloni mluvili o 80 kilometrové zkoušce v Mexiku. Co se na té zkoušce stalo? Nic a lidé [televize] přepnuli, protože byli znudění. Stále jsou tu lidé, kteří si myslí, že potřebujeme 1000 kilometrů zkoušek [za soutěž]. Já říkám, že rally si prošla evolucí a nemůžeme se vracet ke starým časům. Rally tak, jak jsme bývali zvyklí jí znát, už neexistuje. Toto je závodění na šotolině. Pokud zde ztratíte 10 vteřin na první zkoušce, tak je po všem," pokračuje Mahonen.
"Ty dny, kdy jste si mohli myslet: 'Zaútočím ve druhém dni...', už neexistují. A tato auta nejsou na vytrvalost stavěná." Dle Jarmo Mahonena by také měly být více navštěvovány servisní parky. "Nejsem příznivcem vzdálených servisů. Musíme mít na paměti, že tento šampionát děláme pro výrobce a když jdete do servisního parku, tak výrobci investují miliony do svých hospitality, ale vy brzy ráno odjedete a vrátíte se pozdě večer.
Co můžete dělat s hosty? To je důvod, proč Hyundai v servisním parku postavil 'Terminal 5'. Pokud to chcete zničit, tak to z mého osobního pohledu můžete udělat jednoduše. Dnešní rally by měla být kompaktní a [lidé] potřebují slyšet srdce a to srdce je servisní park, kde je nabízena zábava."
Mahonen nakonec ještě pokáral pořadatele Wales Rally GB za délku přejezdů, když ze soutěže měřící asi 1 500 km bylo soutěžích jen 20,6 %. "Délka měřených úseků by měla tvořit 25 % z celkové délky soutěže. Vidíme ale některé soutěže, které se dostávají pod nebo blízko k 20 %, například v UK nebo ve Švédsku. A to se otáčí, to už není rally," zakončil Jarmo Mahonen.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.